Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred! - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred! - Diskusné fórum

Hodnotenie: (3 hodnotení)

Diskusia k článku: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
31.12.2005 9:15

Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Tomino
 Turista 

Čau Kamilko, mne osobne sa táto honda velmi páči, ale podľa toho čo som čítal to nie je až taká dobrá motorka.Ja mám síce len MZ 150, ale so štartovaním nemám žiadne problémy- na 2 krát chytí, v zime možno na 4, a vôbec nie s niakimi trhavými pohybmi-ja si myslím že to je chyba motorky.Musím uznať že rýchlosť je na 250 dobrá. Dúfam že sa dočkáš Fazera, veľa šťastia. ;-)


31.12.2005 10:14

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Dedo1
 Jogurťák 

Ikona

Kamilko,ja si myslim ze si nejaky precitlivelya podla mna je to pekna a dobra moto >:-)
Ale to je tvoj nazor,co poznam chalana tak sa nestazuje 8-)


31.12.2005 10:21

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Zeno
 Geriatrik 

Ikona

Tak aj som sa dobre pobavil aj si si musel dat pracu takto to spisat, ale neak ti nemozem verit ze si az taky "jednoduchy" uzivatel. Clovece ked ti niekdo povie ze sitic nadmerne opotrebuvava steny valca ma sice pravdu ale to neznamena ze ho mas hned po starte stiahnut, motku musis nnechat behat na volnobeh so siticom a ten stiahnut az ked ti zacnu ocky sami klesat, urcite je to lepsie ako turovat dokial sa to zahreje. tie razy na jednotke ma kazda motka a plati cim viac valcov tym su mensie, takze sa vyhni dvojvalcom a jednovalcom a hlavne treba inak narabat plynom ale aj spojkou proste jazdit vo vyssich tockach. a to poistenie 300 a viac eur tak to je katastrofa


31.12.2005 10:29

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Ajdina
 Jogurťák 

Ahoj.. tvoj článok bol velmi pekný..toby som do Hondy nepovedala.. ale dobre vedieť.. taku si nekupim :-)))


31.12.2005 10:42

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Honda je Honda. :-D

FZ6tka je skvela motorka a budes nou urcite nadseny. 8-) (inak pekne porovnanie s Hornetom :-))) )


31.12.2005 10:51

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

crazy666
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

podla mojho neskuseneho nazora je to w poho motorka....mal som moznost sa na nej wozit w autoskole a mala celkom slusne parametre...sice len 20 ps ale pre zaciatocnika to staci ;-)


31.12.2005 10:58

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

wrabec
 Turista 

Ikona

Dobry clanok.
Zeno ma pravdu, za to skakanie (ako koza :-) moze ten jeden valec. Takze ked si kupis FZ6 tak ti to bude pripadat ako jazda v aute (otazne je: naco potom motorku..:o)


31.12.2005 11:02

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Ahoj Kamilko.
Zhodou okolností som práve včera prehováral kolegu z práce na novú CBF250, bol u mňa boli sme na nete a hľadali ju. Keď som ja donedávna hľadal moto pre seba, videl som ju v predajni Honda BB a bola milučká.... Okamžite mu volám a oboznámim ho s touto skutočnosťou a vyzúvam sa zo zodpovednosti za jeho rozhodnutie, mnou ovplyvnené a to fakt nie som honďák.

Som rád, že si napísal výborný test, ktorý obsahuje názory užívateľa a nie reči redaktora, ktorý musí nedostatky slušne zaobaliť.

Myslím, že by som dosť dlho musel hľadať v rubrike vaše stroje, aby som našiel TEST ZO ŽIVOTA.

Neteší ma, že nie si spokojný v podstate, sklamaný. Skôr očakávam invektívy na tvoje zručnosti od zaslepencov.

V Honde Ke mi raz predavač pri vstupe povedal:"To koľko stála tá somarina?" Somarina takmer 14.000km a dva dni stále kvôli oprave.

V BMW KE mi umožnili skúšobnú jazdu na F 650GS na celý deň aj keď som dopredu povedal koľko som ochotný zaplatiť za jazdenku, bolo to menej ako stála. prešiel som 150km, bol som v Maďarsku. dotankoval sám, nikto to odomňa nežiadal, nekontroloval.

Je nutné zvážiť, kde minieme svoje peniaze.
ozvem sa Ti ešte súkromne.


31.12.2005 11:16

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Pekne, pacilo sa mi Tvoje zhodnotenie. Malokto prizna ze nieje spokojny s tym co si vybral. Niekto minule rozoberal otazku ci si kupit moto ktore sa mu nepaci, ale vyhovuje mu parametrami (Nebol to MajoKe?). Ty si si tusim kupil motorku ktora sa Ti nepaci a ani nevyhovuje a napriek tomu svoj ucel splnila.


31.12.2005 11:52

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

majoBA
 Turista 

Ikona

s niektorymi problemami ktore spominas som sa stretol aj pri motocykloch vyssej kubatury ale rozhodne so skorsim datumom narodenia.FZ6 a podobne lahodky urcite netrpia tolkymi chorobami /i ked moj fazer1000 ma tiez problemy pri posuvani sa v kolone na jednotke a pomalej jazde/ale podla clanku mam pocit ze budes jazdit prevazne v meste a väcsi a hlavne tazsi stroj nemusi byt prave vyhodou.


31.12.2005 12:33

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Zeno
 Geriatrik 

Ikona

neda mi sem nenapisat ze vsetky tie tesive reakcie na zlu hondu vidimako predcasne. kamilko sa na mna urcite nenahneva, ked napisem ze 90% je sposobenych jeho nevhodnym vyberom a neskusenostami a nie samotnou motorkou. majoke nemusis z nicoho cuvat, som presvedceny ze hlavne to cukanie nebude ine na akomkolvek inom jednovalci, ale ti co mame valcov viac nech zdvihne ruku, ktoremu to nerobi, a ako kamilo napisal nema scim porovnavat, to startovanie si jednoducho zle vysvetlil pracu so syticom, pretoze zas sa len musim spytat komu kto ma sytic to robi inak, a pozastavovat sa nad tym ze karbcove motorky maju sytic moze fakt len clovek bez znalosti veci. co sa pohodlia tyka tak to je tiez dost subjektivne zakial nema s cim porovnavat


31.12.2005 12:35

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Neviem, mam z tohoto clanku zmiesane pocity. Kamilko, nechcem sa ta nejako dotknut, ale podla stylu akym to pises a podla toho, na co sa zameriavas, je pre teba motorka vylucne dopravny prostriedok a tvoj pohlad na nu az nezdravo pragmaticky. Mal si ostat radsej pri tych skutroch. A co sa tyka tych nedostatkov, ako trhanie, rucny sytic a ostatne, s tym sa stretnes u vacsiny motoriek, aspon pokial sa tu svoju nenaucis ovladat uplne dokonale.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kmotr (31.12.2005 12:38)


31.12.2005 12:51

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

zajo78
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

kup si motorku ;-) . ako hovori jeden reklamny slogan, my jazdime na motorkach a ty mas hondu.


31.12.2005 13:17

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MadIgor
 Čoprák 

Ikona

Iste ze jednovalce cukaju viac ako ked mas pocet valcov vyssi, ale ak je to naozaj take kriticke tak si nemyslim ze 250kovy jednovalec s hmotnostou 140kg by mal byt az taky velmi cukavy (ved to nie je Big). Co takto skusit navstivit ini Honda servis, mozno bude stacit nastavit karburator resp. zdvihnut trosku volnobezne otacky (mne toto pomohlo na Vcku brutalne). Druha vec je ze nemozes nadavat na El Cheapo motorku a cakat ze sa bude spravat ako nieco drahsie. CBF250 je lacna "budgetova" masina, mam dojem ze sa dokonca vyraba v malayzii a je primarne na tieto trhy urcena. Sitic a karbec je stale bezny fakt ale pomali mizne (zeby koli Euro 3 norme?). Co je dobre na mensom objeme je spotreba. Rozmyslam ale stale ci by pre teba nebola vhodnesia nejaka skutrovitejsia motorka, napr Gilera Nexus (je to 500ccm) s rovnakymi manevrovacimi vlasnostami, s lepsou ochranou proti pocasiu a vacsim pohodlim. Pozri si nemecke BAB kolko maxiskutrov tam jazdi.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MadIgor (31.12.2005 13:19)


31.12.2005 14:18

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

FAZER
 Turista 

Ikona

Ja osobne si tiez myslim , ze by si mal kupit asi maxiskutra. Fazer ti situaciu nezlepsi. Moj Fazer tiez trochu cuka, a pri kazdom preradeni trhne/zalezi od prace s plynom/. No mne to nevadi, ved o to ide. Ty asi hladas plynulejsiu a komfortnejsiu jazdu v hustej premavke, kde sa vela radi. Fazer navyse velmi brzdi motorom , pri ubratí plynu, co mi vyhovuje, ale teba by to asi obtazovalo. Predsa len skuter ma plynulejsi priebeh. A to s tym syticom? Mal som kedysi dve rovnake MZ 150 a kazda startovala inak, skratka musis na to prist ako na nu. Prajem ti dobry predaj CBF ,ale kup radsej toho skutra, hoci Fazer je mimoriadne vydarena motorka a nedam si na nu dopustit 8-)


31.12.2005 14:23

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

KAISO
 Bahniak 

Ikona


S tým cukaním, nepovedal by som že všetky jednovalce trhajú !
Mnoho motoriek netrhá a možno si to pletieš s tým , že má razantný nástup sily spojený s jemnými vybráciami a následným tlakom do sedadla. Je to super, cítit to väčšinou u 4t. Talže by som to neradil k trhaniu, ale k prijemnému trhaniu.
Vcelku moto vyzerá k svetu a aj članok je dobrý.



KAISO
;-)


31.12.2005 14:23

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

majoBA- neboj, ked to dostanes do ruky, tak aj jazda krokom nebude problem


31.12.2005 14:32

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kamilko> proste ti ta motorka nesadla, to sa stane. okrem toho, aky zazrak by si za 3.500 euro cakal?
a vyberat motorku podla toho ci ma alebo nema sytic nieje to spravne kriterium.


31.12.2005 14:34

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

no asi to ma sfakt ako dopravny prostriedok...tak kup skutra alebo bycikel a mas po problemoch s cukanim zlymi brzdami a pod... :-P mam z toho clanku zmiesane pocity...jazdis na nej aj inde ako do roboty? lebo ak nie tak ti je skoda dakeho FAZERA..ja osobne by som zvazil tu starsiu moto..usetris,moto je zabehnuta a pod. :-~


31.12.2005 15:00

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona

takze moja cbf 600 ma sitic taktiez, ale absolutne mi to nevadi(a to nemam packu na volante, ale na motore) a startuje aj pri nule na prvi krat.... hmm, je to iny motor,ale mozno tam nieco nemas dobre nastavene
zeno: poistka v anglicku 280 libier+45 cestna dan :'(
(a to mam lacne, lebo mam odjazdene nejake rocky)


31.12.2005 16:08

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Nemám hondu ale musím sa jej zastať , tak ako Ti povedali skoro vypínaš sytič a kým sa trošku nezohreje olej jazdi mierne cez spojku určite nebude cukať.
Ináč Kamil veľmi dobre napísaný článok.
Pekné novoročné sviatky Tebe a maželke a nedá mi dodať závidim Ti tých 3OO dní.


31.12.2005 16:30

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

tlmic
 Kávičkár 

Ja ked mam dojem ze nieco nefunguje na motorke tak ako ma, snazim sa najst podobneho pacienta s rovnakou motorkou. Bud zistim ze to je normalne , a ak nie tak hladam servis. Samozrejme si to overim u viacerich majitelov rovnakeho stroja. Suhlasim s Pajom, tych 300 dni to je ako sen.


31.12.2005 19:04

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

No Kamilko velmi pekne stylisticky napisany clanok. Ale to je asi tak vsetko. Jeden vie pisat a druhy vie ohodnotit ale nevie napisat.
Nebudem sem pisat vsetko co mam na dusi, lebo sa dost stotoznujem so Zenom a s tymi co ti radia velkeho skutra. Len ma trochu dorazilo ze za bezvetria chodis na 8000 ot. 125km/h a pri protivetre na 8500ot. 120km/h. Prevodovy pomer ti asi vobec nic nehovori. Taketo veci sa stavaju asi len u skutrov s variarorom. Uz len to mi dost napovedalo o tvojom vysoko subjektivnom hodnoteni motorky ktoru vlastne vobec nechces.
Myslim ze tento clanok jasne ukazal ze su motorkari srdcom, a ti co povazuju moto len za dopravny prostriedok.

PS: dufam ze tvoj clanok neodradi potencionalnych kupcov uz pred skusobnou jazdou.(niesom predajca som len obycajny motorkar ktory uz ma svoju vysnivanu a prepaci jej take drobnosti ktore tebe najviac vadia)

Tot moj vysoko subjektivny nazor.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (31.12.2005 19:18)


01.01.2006 8:29

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Crash
 Turista 

Ikona

Rad by som sa s vami podelil o moj nazor na tento clanok, tak mi dovolte par pripomienok:

Kamilko: u motoriek takychto znaciek platis najprv za meno...ostatne je este za priplatok. Dam priklad, ak by si chcel Hondu s priamym vstrekovanim riadenym pocitacom(bez sytica, bez turovania, bez zdochynania) tak by si za nu musel vysolit trochu ine peniaze 8-) a co sa tyka charakteristiky motora...podla mna by si sa mal naucit lepsie jazdit...nic v zlom ale skus to ;)

Inac sa plne priklanam k nazoru Bacaono . . . a dufam ze si ludia precitaju aj diskusiu nie len clanok...


01.01.2006 11:29

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kamilko: Všetko už bolo povedané, preto to len zhrniem:
1. Sýtič sa vypína až po zohriatí motora. Nevýhodou vzducháča je to, že si ťažko udržiava stálu teplotu.
2. Naháč 250 je malá motorka "se vším všudy" aj sedlom.
3. Jednovalce majú vždy nekultivovaný chod motora. Je to dané koštrukciou. Pri koľkých otáčkach jazdíš?
4. Nastav si správnu vôlu zadnej brzdy a bude ti flekovať.
5. Aby si videl dozadu, pomôžu širšie riadidlá, alebo dlhšie zrkadlá. Investícia - 50 euro
6. Mať rozličné otáčky pri rovnakej rýchlostia a rovnakom zaradenom rýchlostnom stupni je nemožné.

Neuraz sa, ak ťa parafrázujem: Raz ma kamarát prinútil sadnúť do jeho Smartu. Cítil som sa v ňom úplne stiesnený, mal veľmi zlé pruženie, slabý motor, automatické aj sekvenčné radenie veľmi zlé, nedržal stopu - skrátka Mercedes si nikdy nekúpim!

Resumé: Vybral si si motorku, ktorú nevieš ovládať a je určená pre inú cieľovú skupinu. Skús sa zamyslieť nad tým, čo ti tu radia takmer všetci - vyskúšaj veľkého (250-400 ccm) skútra.

Inak štylisticky veľmi pekne napísaný článok. 8-)


01.01.2006 11:45

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona

Kamilkovi treba dopriat jazdit najprv zopar rokov na "pekáči", emzete prípadne Jawe a potom CBF-ke. A potom zhodnotit, ci je motorka slusna...
A to trhanie motora....to je hadam vtip...si nikdy nekup TL-ko,lebo ked pojdes vacsou rychlostou do zakruty a pustis spojku ako si myslim,ze pustis(asi dost rychlo,ked motor "trhne dozadu"), tak si jasny darca.


01.01.2006 12:07

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Stotoznujem sa s nazorom Vadima a bacaona. Pri jazde na motorke musis pouzivat aj spojku pri pomalej jazde na nizkych otackach. Toto nie je skuter! Tato motorka urcite nie je urcena pre jazdcov Tvojho formatu [bez urazky]. To ze si si kupil tuto motorku by som dal za vinu predajcovi, ktory ta zle odhadol, alebo je mozne aj to, ze si ho mylne informoval o ucele pouzitia a svojich schopnostiach a tuzbach ktore ma splnat. Na celorocnu prevadzku prevazne v meste pre uplneho laika je urcite ovela vhodnejsi nejaky maxiskuter. Ani neuvazuj o kupe nejakej vacsej kubatury bezneho motocykla, lebo som si isty, ze o par mesiacov napises obdobny clanok aj trebars na Fazera alebo inu moto ktoru si zakupis.


01.01.2006 12:52

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MadIgor
 Čoprák 

Ikona

Kamilko pridam ti link na tu Gileru Nexus www.es.gilera.com/_vti_g3_vers.asp?brand=GILERA...

Je naozaj super, co bolo nutne ma skutrove ale co sa dalo ma normalne motocyklove. Ma notmalny koliskovy ram s pevne vstavanym motorom (cize vacsia stabilita) normalnu moto vidlu vpredu a vzadu (nastavitelne odpruzenie) normalne moto kolesa (120/70x15" a 160/60x14") super dizajn (spredu vyzera uplne ako supersport) dobre tazisko a siroke gumy umoznuju moto naklony v zakrutach. Motor ma slusnych 40k na 195kg hmotnosti, ma vstrekovanie, Nexus ma palubny pocitac, imobilizer odkladaci priestor pod sedadlom na integralu a ofukovanie jazca teplym vzduchom v zime. Chod si ju urcite pozriet a zober aj manzelku ;-) . Uvidis ze je to sice skuter ale je to velmi blizke k supersportu/sportoureru bude sa ti pacit.


01.01.2006 13:22

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

MadIgor - diky za link, ten nexus je uplne super!


01.01.2006 14:27

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

skus sa s moto trochu ´pohrat´zisti ako naozaj funguje,skus si ju oblubit a tesit sa na nu,a hlavne,skus ju pocuvat a jazdit s citom


01.01.2006 18:50

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Ja tu v podstate nenapíšem nič, čo tu už nenapísali iní. Ale na všetky Tvoje prekvapenia, Kamilko, existujú dosť jednoduché odpovede.

Tvoje studené štarty by možno zlepšilo, keby si tesne pred vypnutím motora zapol na malú cvíľu sýtič. Iba na taký čas, aby sa Ti zdvihli otáčky. V karburátore totiž existujú rôzne kanáliky prechodových a obohacovacích systémov a Ty zapnutím sýtiča pomôžeš motoru nasať palivo do sýtičového systému. Motor potom nebudeš musieť dlhšie pretáčať , aby si vykonal presne to nasatie paliva do sýtičového systému. Mne tento spôsob veľmi uľahčoval studené štarty na Wartburgu a potom aj na Š-120.

A čo s týka opotrebovania motora so zapnutým sýtičom. Ver, že tomu motoru oveľa viac ublížiš zohrievaním vo vysokých otáčkach, ako normálnou kľudnou jazdou s postupným zatváraním sýtiča. Ja osobne by som od Teba asi moto kupovať nechcel, pretože sa mi zdá, že máš neodborný prístup.

Na margo Tvojho pocitu z prískokov vpred by som povedal, že Ťa predošlý život so skútrami rozmaznal, pretože si neviem predstaviť plynulejšiu akceleráciu z miesta, ako s variátorom. Pohýnať sa cez spojku, najmä s nízko objemovým a ešte k tomu jednovalcovým motorom, je viac ako nevyhnutné. Na brzdenie motorom zase musíš mať citlivú pravačku a neuberať nadoraz, ale len po milimetríkoch.

A nakoniec, absolútne nechápem, prečo si si kúpil motorku, ktorú považuješ za škaredú. Pretože si myslím, že si sa dostal do stavu, že vlastníctvom škaredej a neobdivovanej veci trpíš a následne trpí aj Tvoja motorka, lebo už od podstaty ju nemáš rád. Úplne zbytočne tu pri tom odrádzaš potencionálnych záujemcov o tento model. Ja osobne by som najprv riešil problémy, aké tu popisuješ vo fóre v motoporadni, aby som zistil, či aj niekto iný má podobné problémy, alebo by Ti niekto poradil, čo robíš nesprávne.

Ako alternatívu k Nexusu sa ešte skús poobzerať po jazdenom skútri Suzuki Burgman, alebo Yamaha T-max. Popri výkone Ti ponúknu neporovnateľne viac komfortu na dlhšie výjazdy a manželke budeš môcť venovať namiesto masáže rekonvalescenčnej masáž thajskú ;-) .

P.S. - Ja osobne by som ani na jednu motorku nemohol povedať, že je škaredá, pretože som vášnivý fanúšik motoriek a dychtivo si sadám na všetko, k čomu sa mi podarí priblížiť s cieľom spoznávať a mať možnosť porovnávať. Za istých okolností by som, aj pri istej vyhranenosti vkusu (môj idol je CB1300 od Hondy), bral akúkoľvej značku, či typ, lebo mne ide o toto: "Ať vítr věje v naších vlasech!!!" 8-)


01.01.2006 19:58

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

step
 Kávičkár 

Ikona

Hm ja teda fakt neviem..članok velmi pekne napísaný, ale skoro s ničím nesuhlasím . CBF 250 je motorka novej F-kovej univerzalnej rady moto od Hondy. Mne sa pači. K tým 110 km a utrpením trochu nadsadene. Mam 187cm syn 178cm a po párdňoveho motoabsťaku sme si požičali v Chorvatsku nejaký skutrik Made in Korea 50ccm a za 6 hod najazdili 120km a utrpením by som to nenazýval, CBF je voči tomuto GW. Ale každý sme iný ....Když musíš taak musíš!!!!!!


02.01.2006 6:57

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Kamilkovi som písal súkromnu správu hneď ako som článok prečítal, žiaľ mi neodpovedal...

Jednoznačne súhlasim so všetkými názormi, že článok je síce pekný no neobjektívny. Žiaľ Kamilko robil viacero chýb, neopýtal sa skúsenejších a všetko "zvalil" na túto motorku... Taktiež Kamilko nemá s čím porovnávať.

MajoKE: Dúfam, že si to nemyslel vážne. ;-)

Kamilko: Prajem šťastný výber ďalšej moto. Prikláňam sa taktiež k tomu skútru.

P.S.:
3. Skáče to
Problém by mohol byť aj v reťazi. Buď je vyťahaná (čo sa mi nezdá vzhľadom na počet km - ale neviem akú starostlivosť jej Kamilko doprial) alebo môže byť zle napnutá...


02.01.2006 9:48

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

mal som jednovalcovy Simson 50, dvojvalcovu TDM 850 a teraz stvorvalcovu VFR 800 a nikdy som ziadne trhanie necitil a vobec neviem, co je to nekultivovane spravanie motora... asi som bezcita :-) ...
nepocitujes to trhanie iba vtedy, ked mas studeny motor? Vtedy to robi kazda motorka, so studenym motorom sa nejazdi... vsetko ostatne uz bolo povedane...


02.01.2006 10:06

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Drvidi: Nekultivovanosť chodu 250-kového motora je asi 5x váčšia, ako nekultivovanosť chodu poldecáku, ktorý si mal to šťastie zažiť :-P


02.01.2006 10:25

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

egres2
 Bahniak 

Ikona

Všetky autá v autoškolách majú motory s nekultivovaným chodom .A aj nové autá do ktorých sadnú vodiči s čerstvým vodičákom.
A aj motorky.


02.01.2006 17:57

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Awia:
dnes som sa z toho dokonale vyzul. Kolegovi som našiel NOVÉ CBF 500 , najazdené 1km,
niet čo riešiť.

EUR 3.999=150.800Sk

Daten:
Gebrauchtfahrzeug, 1 km
500 ccm, 42 kW (57 PS),

schwarz-metallic,



Beschreibung:
deutsches Modell, Neufahrzeug mit 2 Jahren Garantie, keine Kratzer oder ähnliches, aus Geschäftsauflösung jetzt günstig zu verkaufen, CBF 500 ohne ABS UVP 5.580 EUR, Barpreis jetzt nur 3.999 EUR, Sie sparen 1.581 EUR, Finanzierung möglich ab 0,0% eff. Jahreszins bei 50% Anzahlung, 1,99% eff. Jahreszins bei 25% Anzahlung, 2,99% bei 0% Anzahlung, Finanzierungspreis 4.299 EUR, Nebenkosten 200 EURO, rufen Sie uns an wir beraten Sie gerne, Versand innerhalb Deutschland 90 EURO, weitere Interessante Angebote finden Sie unter www.trinkner.de, Ihr Honda Vertragshändler zwischen Stuttgart und Heilbronn

Händler:
Auto+Zweirad Trinkner GmbH
Erlingheimerstr. 7+20
D-74369 Löchgau
Tel.: +49 - (0)7143 / 88302-0
Fax: +49 - (0)7143 / 8830222


03.01.2006 21:18

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Vedel som že tento clánok bude kontroverzný, ale nečakal som až takú rozsiahlu diskusiu – 38 reakcií za pár dní! Vidno že motoride.sk je živá stránka ktorú navštevuje kopec ľudí.

Ospravedlňujem sa že som nenapísal skôr, ale bol som na dovolenke u rodičov na Slovensku a do našej obce stále ešte nedošlo ADSL.

Ďakujem za rady o studenom štarte, hlavne Awiovi, Pajovi, Divovi, Zenovi a MadIgorovi (bol si blízko, moto vyrobená v Brazílii). Hneď zajtra (4.1.) ich vyskúšam, motorka 16 dní stála kým som bol preč, uvidíme na ktorý pokus sa mi ju podarí rozchodiť. Radšej si ráno privstanem.

K práci so sýtičom: V technickom manuáli je napísané že ho treba nechať 30 sekúnd. Ja ho nechávam minútu, aj minútu a pol. To je trojnásobok, myslel som že to už preháňam. Po jeho stiahnutí motor pohotovo zdochne. Takže túrujem bez pohybu. Ale keď vravíte, skúsim ho nechat ešte dlhšie, napríklad po prvý semafór (nikdy som nešiel so zapnutým sýtičom). Určite skúsim aj to čo hovorí Divo – pred vypnutím motora ho na krátku chvíľu zapnúť.

K cukaniu: Priznávam si že ešte nie som dobrý jazdec, ale za tých 7.000 kilometrov som sa už hádam niečo naučil. Aj motorom brzdím a k semafóru dochádzam vždy vo dvojke, aj otáčky si sledujem a nie som lenivý preraďovať, aj s plynom som sa naučil citlivo, aj som si motorku asi dosť dobre zabehal, veď ako ináč by som na nej kedykoľvek bez problémov dosiahol sto štyridsiatku? Ale to trhanie tam je, akokoľvek pomaly po milimetríkoch púšťaš plyn, príjde okamih keď to sekne. A pri akcelerácii zase v opačnom smere. Nie je to reťazou, Awia, je to v motore. A nie je to razantým nástupom sily, Kaiso, až takú akceleráciu to zase nemá.

Step, manželkina Scoopy 100 mi z hľadiska pohodlia tiež pripadá v porovnaní s mojou ako nejaká BMW. Široké a pohodlné sedadlo ktoré sa nešmýka, zrkadlá v ktorých vidno dianie vzadu, pohodlný posed. Určite by som sa na nej po 120 kilometroch menej unavil než na CBF 250.

Vadim, jazdím najčastejšie pri 5-6 tisíc otáčkach, po diaľnici 110 km/h pri 7.500. Pri jazde dole kopcom preraďujem pri 6.000, hore kopcom a na rovine pri 7.000. Pri zábehu som počas 500 km neprekročil 6.000 otáčok a počas 1.000 km som sa vyvaroval „rýchlym výjazdom a prudkým zrýchleniam“, ako odporúčajú v technickej príručke. Zaujímavá zhoda okolnotí že si si pre svoj príklad vybral práve Smart, presne to auto totiž vlastním (benzínový For Four 1.3 – ten dlhší, päťdverový) a som s ním veľmi spokojný. Koľko ľudí, toľko názorov.

Asi máte pravdu, možno by bol pre mňa vhodnejší maxiskúter. Škoda, chcel som sa vydať inou cestou. Chcel som sa za štyri – päť rokov napríklad cez Fazera a Multistradu prepracovať k športovo – turistickej BMW R1200 ST (v jej budúcej podobe), ktorá je mojím naozajstným cieľom. V každom prípade si na jar ešte vyskúšam Fazer, Kawasaki ER-6n a tú novú Suzuki GSR600 a verím že medzi nimi objavím jednu ktorá mi bude vyhovovať bez toho aby som sa musel uchýliť k maxiskútrom.

Ešte raz ďakujem za rady!

Kamil


03.01.2006 21:32

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kamilko> keby si Vadima videl, tak by si vedel preco nema rad smart :D

PS: nepouzivaj na sytici len dve polohy ON a OFF, nakopni to na plne otvorenom sytici, nechaj tych 30 sekund, potom sytic troska stiahni a potom jemne vyraz. a potom za krizovatkou ho pocas jazdy uplne stiahni.


04.01.2006 11:10

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

trip
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cau kamilko,
no pridam sa aj ja do diskusie, kedze vlastnim taku istu masinku (dokonca aj farbu).

1. suhlasim s nazorom na startovanie a pri tom po konzultaciach so skusenejsimi motorkarmi pouzivam osvedceny postup - plny sytic, pokial sa motor zahrieva, ja sa obliekam, postupne ako sa motor zahrieva a zvysuju sa otacky, stahujem sytic a po cca 3 minutach ho stiahnem uplne a moto bezi na volnobehu bez problemov - napriek tomu na plny sytic po pardnovom stati startujem na 3,4 pokus - ked to dam na druhy, oslavujem ;-)

2. ako ides 140 kmh si ani neviem predstavit - to uz predsa musis tocit cervene pole nad 10000 (alebo tam mate okolo barcelony nejake riadne kopce a ty ides na volnobeh dole kopcom ? ;-) ) - osobne chodim max 120 - 125 a aj to iba par sekund, lebo sa mi tych 9000 otacok zda moc blizko tomu cervenemu polu :-}

3. cukanie - neviem to nejako odborne posudit, lebo je to moja 1. "velka" moto - pri akceleracii to vobec nepocitujem, ide len o to ako pracujes so spojkou - pri brzdeni je cukanie horsie ked zrazu povolis akcelerator - niekedy je to dobre na brzdenie motorom ale rozumiem, ze ti to moze vadit - ked to vadi mne, riesim to opat pracou so spojkou

4. zivot na palube - tak ako si napisal aj mne ked som kupoval povedali, ze moto je urcena do mesta a na kratke vylety po okoli - mne to vyhovovalo, lebo som tuto moto kupoval na to, aby som sa naucil jazdit - teraz po 2 sezonach (12000km) (tym nechcem povedat ze uz viem jazdit :-))) ) nemam problem urobit vylet 400 km z ba na pieniny - nutne prestavky vyuzivam na fotenie. Jedina neprijemnost je , ze na zaciatku sezony ma tak 4,5 jazd boli rit. Potom si zvykne (asi odumrie :-D ) a je to ok. Ide len o to ako sa k tomu postavis...

Inac co sa tyka toho palivomeru, myslim ze je dost presny. Asi jazdis s palivovym ventilom na oznaceni ON - ja som tak raz isiel a vtedy mi pri 2 palickach zdochol motor, ale hned som to prehodil na rezervu (dalsie 3 litre 8-) ) a isla bez problemov - jazdim stale na oznacenie rezerva a tankujem niekedy az ked mi blika posledna palicka.

Myslim, ze ked chces jazdit, vsetky Tebou uvedene problemy sa daju vyriesit - nejake to cukanie ci nepohodlie Ta predsa nemoze odradit >:-) . Inac ak najdes idealnu motorku, daj vediet - zatial prajem pohodove jazdenie a ticho zavidim 300 dni jazdenia do roka v teple.


04.01.2006 17:04

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Goofy
 Edvenčr 

no nefim chlapče ja som na tom jazdil a mne sa zdá viac než v poho. Vieš tie razy niesu také ako ich opisuješ teda aspon podla mna ja si skor myslím že to bude tým prechodom zo scootra na normálnu motorku. Večina tých ktorých poznám ktorý prestupovali zo scootra na normálnu motorku sa tiež stažovali na trhanie neskôr sa zistilo že ešte nevedeli radit ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goofy (04.01.2006 17:08)


04.01.2006 17:07

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Goofy
 Edvenčr 

a ešte niečo k značke honda myslím že robia kvalitné a spolahlivé stroje aj medzi menšími kubatúrami. Ja vlastním 125-ku endurko-jednoválec a žiadne problémy na začiatku horšie štartovala na 2-3 krát ale teraz chytá 1-2. A ešte sa mi nestalo že by ma niekde nechala 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goofy (04.01.2006 17:09)


04.01.2006 22:26

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MadIgor
 Čoprák 

Ikona

kamilko: ja sa este raz vratim k tomu trhaniu. Ak je to tak ze ked stiahnes plyn moto zacne brzdit motorm a zrazu akoby jej zabehlo (raz dvakrat zakasle a cukne sebou) tak to moze suvisiet s nastavenim zmesy (karburator) alebo proste mas volnobezne otacky nastavene o chlpok nizsie ako je nutne (pri stati su ok a motor bezi fajn, ale pri brzdeni motorom je motor pohanany zotrvacnostou a potrebuje aby ked hodi sviecka iskru bolo vo valci dostatok paliva inak sa pretoci naprazdno a kompresia sposobi kratke pribrzdenie moto-cuknutie), dlha zatvorka co 8-) ? Druha vec je ze to mozno odflakol tvoj predajca/servis a karbec ani volnobeh nenastavil, preto moja rada je najskor pozri do manualu kde sa daju nastavit volnobezne otacky (vacsinou je to plastove koliecko niekde pod nadrzou) ktore si zdvihnes sam (najlepsie na konci jazdy ked je motor zohriaty). Ak to nepomoze proste chod k inemu Honda servisakovi.

A ten skuter je fakt dobra volba, a uz vobec sa zan nemusis hambit. Napr. ten Nexus ma maximalku 160 km/h a spredu vypada fakt ako sporttourer. Chod ho skusit, za to nic predsa nedas (len to ze uz nezaspis), vies u nas (SK) je moto este stale trosku hobby/luxus a preto je tu na to iny pohlad. Pozri ja mam cruiser 800ccm ale s Nexusom by som drzal krok len zubami-nechtami (a mozno vobec).

A este jedna vec ma napadla, pred zimnymi startami mne pomaha parkarat pohrkat s moto na obe strany (ale tak aby nekydla) potom to chyta na 2hy tuk inak aj na 5-6ty. Asi sa tym dostane von vzduch s karbeca alebo co, neviem ale mne to pomaha.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MadIgor (04.01.2006 22:32)


05.01.2006 1:12

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Rady pomohli - štartovanie sa zlepšilo, aj keď trhanie nie.

Podľa Awiových pokynov som tentokrát štartoval so sýtičom BEZ PLYNU (v príručke sa píše že sa má štartovať s malým plynom, ale nevysvetľuje či aj v prípade zapnutého sýtiča. Teraz už viem že vtedy nie). Chytila na tretí krát, čo považujem po 16 dňoch státia za vynikajúci úspech. Po asi dvoch minútach som stiahol sýtič na polovicu a tak som vyšiel z garáže až po prvú križovatku. Potom som sýtič vypol úplne. Tesne pred vypnutím motora som sýtič zase zapol, na čo motor reagoval tým že zdochol. Asi som to urobil príliš rýchlo. Zajtra skúsim jemnejšie. Popoludní som štartoval opäť so sýtičom, čo som nikdy predtým nerobil (v príručke sa píše že len ráno). Na druhý krát. Záver: Asi som sa príliš bál používať sýtič, odteraz ho budem v zimnom období stále zapínať a nechávať o niečo dlhšie.

Horšie je to s tým trhaním. Keďže ste ma zjazdili že neviem šoférovať, po celý čas som sa zo všetkých síl snažil narábať s plynom čo najcitlivejšie, priam chirurgicky. Trhanie to však neodstránilo. MadIgor to popísal úplne presne, je to PRI BRZDENÍ MOTOROM! Zabudol som to pri písaní článku spomenúť! Snažil som sa vypozorovať pri akých otáčkach to nastáva a zdá sa mi že pri 3500 (nie som si celkom istý, bolo veľa áut a nemohol som stále sledovať otáčkomer). MadIgor, voľnobežné otáčky sú tesne pod 1000, je to dosť?

Trip, konkrétne dnes som takmer celú cestu išiel po diaľnici 120-125 km/h, okrem posledného úseku ked mi to vytiahlo na 137 (bola prázdnejšia diaľnica lebo je dovolenkové obdobie, tak sa to dalo). Isteže, otáčky sa priblížili k červenej oblasti (ktorá začína na 10.000), ale uisťujem Ťa že som do nej nezasiahol. Ak by som si trúfol v tej rýchlosti vytiahnuť z vrecka fotoaparát, odfotil by som tachometer a poslal Ti fotku, ale nerád by som sa kvôli tomu zabil. A nie je to z kopca. Ako si zabehával motorku? (S tým spojená otázka do fóra: Ovplyvňuje spôsob zabehania motorky rýchlosť aká sa potom na nej bude dať dosiahnuť?). S palivovým ventilom jazdím na ON, myslel som že to tak má byť a prepínať na rezervu naozej len vtedy keď dôjde benzín. Ináč ďakujem za príspevok a rady konečne od niekoho kto má rovnaký stroj.

Možno by som naozaj mal zmeniť servis, nie som spokojný s ich prístupom a z vašich komentárov vyplýva že mohli na všeličo zabudnúť. Pravdupovediac som sa trochu zarazil keď mi technik na otázku pri akých otáčkach mám jazdiť odpovedal že „je to jedno“ a na dotaz o správnej forme zábehu povedal že „to vôbec netreba“.

Ak sa niekomu bude chcieť, napíšte ako svoju motorku umývate. Mne spomínaný technik odporučil aby som ju vystriekal prúdom vody. Dvakrát som to aj urobil (vyhýbajúc sa reťazi aby som z nej nepozmýval olej), ale nemôžem sa pri tom ubrániť zlému pocitu, akoby som motorke ubližoval. Najmä preto že po druhom umytí som mal naozajstné problémy ju naštartovať.

A napriek tomu že nie som odborníkom, na záver mi ešte nedá nenapísať na tému karburátor verzus vstrekovanie. Ako som spomínal, bol som šokovaný zistením že mnohé motorky ešte používajú karburátory zatiaľ čo všetky autá už majú elektronické vstrekovanie. Niektorí vysvetľujete že je to tým že karburátory sú v skutočnosti lepšie lebo vstrekovanie by pri veľkých otáčkach „nestíhalo“. Práve sa pozerám v časopise na článok o novej Yamahe YFZ-R6. Je tu odfotený otáčkomer, červené pole začína kdesi pri 17500 otáčkach. V technických parametroch je uvedené: Vodou chladený radový štvorvalec s elektornickým vstrekovaním. Nestíha?

Kamil


05.01.2006 1:47

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Kamilko nic vzlom, ale s tvojimi znalostami moto by som nemal vobec odvahu pisat clanok a posudzovat nejaku motorku. :-O (aj ked musim uznat ze pisat vies)
Viem ze kazdy sa niekde musi naucit. ;-) Ked si sa chcel nieco dozvediet mal si sa spytat najprv v poradni.
PS: uz mas pri 125km zase ine otacky? :-O :-O :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (05.01.2006 1:50)


05.01.2006 2:10

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kamilko:
1. Sýtič pracuje na tom princípe, že do štandartného množstva vzduchu sa primieša palivo. Tým, že pridáš plyn, zároveň privedieš viac vzduchu a tým vlastne eliminuješ funkciu sýtiča.
2. Minútka by mala sýtiču stačiť a potom ho vypínaj podľa teploty ovzdušia, ale počas jazdy so zaradenou rýchlosťou a pod plynom.
3. S dobre nastaveným karburátorom musí motorka naštartovať ÚPLNE BEZ PLYNU.
4. Motorku môžeš pokojne umývať aj wapkou, ale bacha na klzné uloženia a elektriku.
5. Tachometer ukazuje spravidla asi o 10% viac, ako je skutočnosť (140-14=126).
6. Ak jazdíš aj v zime, pokojne si nastav aj vyšší voľnobeh.
7. Problém či karburátor, alebo vstrek, je problém ekonomický.
8. Trhanie môže súvisieť aj s príliš voľnou reťazou. Ty ako začiatočník nemusíš vedieť správne identifikovať, či je to motor, alebo reťaz.
9. Motor môžeš vypínať kľúčikom, alebo sýtičom. Ale ten sýtič na záver je podľa mňa len taký placebo efekt.
10. Kovy po opracovaní a montáži vždy vykazujú technologické nepresnosti. Sú menšie ako v minulosti, ale sú. Preto treba pohyblivé časti vždy zabehnúť.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (05.01.2006 2:15)


05.01.2006 7:55

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

trip
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kamilko,

zabehaval som tak ako mi povedali - netocit nad 7000 (ja som nesiel nad 6500) a vyvarovat sa prudkych zrychleni.

ja mam volnobeh nastaveny na 1500 otacok - myslim ze v manuali je napisanych 1400 ale sa mozem mylit, lebo manual mam teraz pri moto - kazdopadne tych tvojich 1000 sa mi zda malo...

tak ako pisal vadim, umyvam wapkou - snazim sa netrafit retaz :-))) , baterku a sanie vzduchu pod sedadlom (i ked tam sa trafit je dost velky problem ;-) )


05.01.2006 11:32

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MadIgor
 Čoprák 

Ikona

bacaono: precitaj si ten clanok pozorne este raz, hlavne jeho uvod. Podla mna je dobre ze ho Kamilko napisal pretoze tak urobil aj v mene inych zaciatocnikov resp. neodbornikov na moto a ukazal nam ake maju myslienkove pochody a problemy. Takto sa im lahsie da pomoct.


05.01.2006 22:49

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Dnes ráno pršalo a musel som ísť autom, tak vám nemôžem napísat nič nové na témy o ktorých sme tu diskutovali. Takže len pár filozofických úvah:

Bacaono, tak ako vraví MadIgor, je na začiatku môjho článku napísané: „Toto je objektívne hodnotenie motorky z pohľadu odborníka”? Nie je, takže sa nemáme o čom baviť. Aj laici možeme mať názor na niečo čo používame každý deň a zverejniť ho na internete.

Na adresu druhej časti Tvojho posledného príspevku (prečo som najprv nevyhľadal pomoc v technickej poradni) Ti poviem len toľko že ma to nenapadlo a uvediem taký príklad: Z dôvodu nedostatku miesta v garáži parkujú moji rodičia svoje druhé auto na dvore. Keď chcem na ňom ráno niekam ísť, nestarám sa či bolo v noci 0 stupňov alebo mínus 12. Odstránim sneh a námrazu, sadnem a naštartuje na prvý krát. Jedná sa o najjednoduchšie osemročné Daewoo Lanos so základnou výbavou ktoré stálo tuším niečo málo cez 200 tisíc. Je až také prehnané očakávať podobné správanie aj od úplne novej motorky za 130 tisíc? Keď som chcel po prvý raz šoférovať to Daewoo, nemusel som sa pred tým informovať na internete a v technických poradniach ako ho správne naštartovať a plynulo na ňom jazdiť. Prečo u Hondy CBF to musím urobiť? Prečo na nej normálny človek s priemernou inteligenciou ktorý predtým dlhé roky jazdil na iných dopravných prostriedkoch (autá, skútre) nemože len na základe pokynov predajcu a informácií z technického manuálu ani po 7.000 kilometroch jazdiť bez trhania? Prečo neštartuje vždy na prvý krát?

Pokiaľ ide o karburátor, z detstva si pamätám že môj otec strávil celé osemdesiate roky spolu so svojím priateľom automechanikom rozoberaním motora svojej starej Škody 110R na drobné súčiastky pretože „sa zase zaniesol karburátor”. Odvtedy mám v podvedomí zafixovaný karburátor ako niečo prekonané, zastaralé, technologický prežitok zo dôb dávno minulých.

Mám rád motorky, rozhodol som sa že budem jazdiť po celý život, preto som si zadovážil aj všetku tú drahú výstroj. Ale mám rád moderné a bezproblémové veci. Verím že v tomto roku nájdem modernú a ľahko ovládateľnú šestsťovku ktorá nebude trpieť takými neduhmi s akými som sa stretol u Hondy CBF 250. Z toho čo som sa tu naučil už viem ze nemôžem očakávat „elektrický” chod motora a také pohodlie ako u skútrov, takže nevylučujem že sa k nim vrátim. Pôjdem si samozrejme pozrieť ten Nexus kotrý odporúča MadIgor, veď ako hovoríš, nič za to nedám a možno ma osloví. Prinajmenšom na fotkách vyzerá výborne, už to nie je tá záchodová misa na kolesách pre starších pánov ako modely spred rokov.

Do tohto fóra prispieva veľa ľudí korí si svoje motorky aj sami opravujú či dokonca prerábajú. Ja by som si netrúfol (ani nemám záujem) priblížiť sa k motorke so skrutkovačom v ruke. Starostlivosť o mašinu u mňa predstavuje šetrný spôsob jazdy, religiózne rešpektovanie servisných intervalov, občasné umytie a naleštenie chrómovaných častí na to určeným prípravkom. Neviem čo to je prevodový pomer ani krútiaci moment. Určite musí existovať viac ľudí ako som ja.

Kamil


05.01.2006 23:48

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Vieš, Kamilko, ono je to skutočne zvláštne, že vývoj vstrekovania, ako keby sa pri motorkách opakoval úplne odznova. Ako keby neexistovala nijaká paralela s automobilovými motormi. Je to zvláštne, ale je to tak. Taká Honda pri svojom modele CB 1300 odstraňovala efekt pridusenia a následnej nepríjemne prudkej akcelerácie pri rozbiehaní až dva roky po spustení sériovej výroby, konkrétne v novembri 2004 (myslím, že v tomto termíne sa u automobilov na takéto smiešne neduhy už nikto nedokáže ani rozpamätať, no a u moto je to aktuálny problém). Je to zvláštne. Karburátory sú už rokmi overená záležitosť. Sú jednoduhšie, lacnejšie a dajú Ti mierne lepšiu reakciu na plyn ako vstrekovanie. Na druhej strane sú však náročnejšie na obsluhu. Je len jednoducho potrebné sa s tým zžiť. Určite by si si mal nechať prekontrolovať nastavenie karburátora ako je bohatosť zmesy, voľnobežné otáčky možno aj predzápal a možno aj iné veci, ale v servise, kde to nerobia iba pre peniaze. Mechanik-fanúšik do toho dá srdce pre Tvoju spokojnosť.

Na Tvojom článku ma najviac rozladil Tvoj systém zohrievania motora vysokými otáčkami. Neviem prečo, ale som na to príšerne alergický od malička. Asi mi to vštepil môj otec, ktorý šoféroval z povolania, ale hlavne rád. Ja som začal aktívne jazdiť medzimesto, síce iba na aute, (a možno by som to ani nemal písať) od 13 rokov. Ale bola mierne iná doba a za jazdu bez papierov bola iba 100 Kčs pokuta. Otec sedel vedľa mňa a radil mi. Ja viem, že si k tomu prišiel logicky, ale pri takomto túrovaní na začiatku je kvôli nízkej teplote oleja motor slabšie mazaný a pri vysokých otáčkach na studeno dochádza k neúmerne vysokému treniu vo všetkých mechanických sústavách v motore. Zničíš ho viac, ako keby si jazdil na sýtič zakaždým hoci aj prvých 20 km.
Ten môj prvý príspevok bol asi trochu tvrdý, ale nenechaj sa odradiť a hlavne nemaj hanbu sa opýtať na akúkoľvek banalitu, sktorou si nevieš rady, alebo ju logicky nevieš pochopiť. Existuje totiž veľa nelogických vecí, na ktoré prídeš iba skúsenosťami a tu na motoride je veľa skúsených fachmanov (rozhodne tým nemyslím práve seba), ktorí Ti veľmi ochotne poradia.
P.S. - dúfam, že s tou škaredosťou si to nemyslel až tak vážne. Nauč sa ju mať rád, daj jej všetko, čo potrebuje, možno aj viac a uvidíš ako fantasticky sa Ti odvďačí.
Jazde zdar


06.01.2006 0:34

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MadIgor
 Čoprák 

Ikona

Kamilko: Ja som zacal pouzivat na cistenie kombinaciu microfazovej utierky (konkretne Vileda, taka modra :-D ) a rucneho rozprasovaca s vodou. Proste danu cast jemne (ale naozaj len jemne) navlhcim rozprasovacom a potom prebehnem utierkou. Funguje to brutalne dobre, utierku treba mat zlozenu co najviackrat (na maly stvorcek ako dlan) cim viac vrstiev tym lepsie (je to princip fugovania tejto utierky) vzdy parkrat pod tlakom pretriet a potom prelozit na inu cistejsiu vrstvu. Je to super ziadny saponat, ziadne litre vody, ziadne cakanie na vysusenie, ziadne dalsie lestenie, a ziadne vysusanie aby neboli flaky. Iste ze Wapka je pohodlnejsia ale moze poskodit lak, voda moze zatiect do casti kam nema (je pod silnym tlakom) a ked si predstavim potom lestit cely ten cruiser aby neboli na nom ziadne flaky... Inak pomaly a iste sa po motorke tato utierka udomacnuje aj v byte (japonci uz nic ine ani nepouzivaju). Cca raz za stvrtrok prebehnem lak Teflonovym TourtleWaxom a thats all.

Netusim ake ma mat ta cbfka volnobezne otacky ale nieco pod 1000 sa mi na ten relativne vysokoobratkovy jednobuch zda dost malo, ja typujem ze optimalne by bolo nieco okolo 1500ot. Pozri do mudrej knizky a nastav si to, alebo skus nejaky iny service.

Este jeden doplnok by sa ti mohol zist a sice taky maly priesvitny stit-ok nad svetlo (cca 25-35€). Pri 120ke a viac sa budes citit o kus pohodlnejsie. Jo a na tie zrkadla existuju take jednoduche adaptery na ich predlzenie, ale neviem ci zapasuju aj na tvoju moto.

Vela radosti a pzor na plechovky!


06.01.2006 0:54

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MadIgor
 Čoprák 

Ikona

... aha, som preskocil Tripov prispevok, ked pise ze v knihe je asi 1400 a on ma 1500 tak 1000 je urcite malo. Ono v zime je treba mozno aj o trosku viac ako je v knihe.

Este k tej utierke, ked je spinava tak sa moze preprat vo vlaznej vode apotom poskladat a vodu z nej vytlacit tlakom zhora/zdola, tolko kolko ide a potom nechat rzprestretu vysusit. NEZMYKAT!!! vraj sa tym nici.


06.01.2006 10:05

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Kamilko:
máš absolútnu pravdu. Tvoj sarkazmus mi je veľmi blízky sám to používam na presvedčovanie dinosaurov.


06.01.2006 12:56

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kapro
 Bahniak 

Kamilko: :-D :-D :-D

Ked som si v 1995 kupil prvu motorku a dosiel na pumpu, tak som sa nevedel odtial pohnut a musel volat strycovi, ze sa mi posral japonsky zazrak. Ked stryco dosiel, opravil motorku zakopnutim bocneho stojanu. :-D :-D :-D
Uceny z neba nikto nespadol a momentalne funguje na Slovensku (pokial viem) iba jeden chrobak Truhlik, co vie uplne vsetko...

P.S. Mas recht, kludne sa da uplne v pohode zit bez toho, aby si vedel, co je to krutiaci moment.A dokonca aj jazdit na motorke!


07.01.2006 12:27

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

TiSt
 Kávičkár 

Sympaticky napisany clanok,
tuto motorku si v lete/jeseni kupil kamarat bola sice krvavocervena ale na farbe moc nezalezi ..
myslim ze tamy ako sytic uz su vycerpane a kamil vie ze sytic skodi menej ako ju tlacit do otacok s zatuhnutym olejom ... co mne na tejto motorke brutalne vadilo boli brzdy je to snad jej najnebezpecnejsia cast ;) po zostupeni z vfr a povozeni sa na tomto zazraku mi nevadilo ze je mensia .. bola ovela vrtkejsia a prijemnejsia na motanie sa medzi autami ako vfr ale ked som takmer nezastal lebo to jednoducho nebrzdilo aj ked som mal hanku na pravej ruke biele a brzdil som aj ocami to bolo zle ;(( .. zadna brzda nema problem zadne koleso zablokovat na tu by som sa na rozdiel od kamila nestazoval ale ta predna je nebezpecna z dvocxh dvovodov
1. nezastanes ked potrebujes (ak si od teba pozicia tuto motorku niekto kto ma dobre brzdy budes sa cudovat ze ti ju rozbil ;-))
2. ked prejdes na fazera alebo cokolvek ine (kludne mozes aj na cbf600s ma rovnako linearne zrychlovanie ako skutre ;-) tak je velmi velka sanca ze si nabijes drzku ak prudsie zabrzdis a preletis

dalsia vec ... skus aj ked na ukor spojky ked potrebujes pridat tak to sprav cez spojku takze vymacknes spoku dvihnes otacky a pomaly ju pustis vredy ti netrhne a ked to dostanes do krvy zistis ze okolo 3000 ot sa nechodi na takom malom objeme tak ti to az tak nepride ani bez tej spojky a s plynom to uz budes vediet ... (este to moze byt prilis uvolnenou retazou ale to je lahko skontrolovatelne)

inak pekne napisany clanok a aj ten stroj je velmi prijemny zavidim ti 300 dni tepla a prajem mnoooho stastnych kilakov tibor


08.01.2006 21:28

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Je úplne fantastické že vy, ktorí sa vo veci vyznáte, ste ochotní venovať svoj čas a energiu na to aby ste poradili tým ktorí nemáme také vedomosti a skúsenosti. Ja som sa tu veľmi veľa naučil, aj so servisom budem vedieť diskutovať, aj na tú motorku som sa už začal pozerať úplne ináč.

Takže ešte raz úprimne ďakujem. A aby som sa aspoň nejako odvďačil, ak budete niekto z Motoride Klubu najbližšie v Barcelone, máte u mňa pozvanie na pivo alebo dve (alebo krčah sangrie). A nie je to len fráza, môj mail máte (ten si kontrolujem aj desať krát denne), tak sa ozvite!

Tak zatiaľ ahoj!
Kamil


09.01.2006 11:01

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

TheBoss
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Cawes Kamilko!

Pekne si ten clanok napisal, veru hej ;-)

Aj ja mam taku krasavicu, jak Ty. Ti skuseni Ti(aj mne) o syticoch a trhani a rozbiehani a brzdeni a umyvani uz naozaj dobre poradili, tak len niekolko postrehov:
- moja nestartuje tiez na prvy krat, ked nie je ohriata, ale starsi povedali, ze to japonci tak zvyknu ... (si mal vidiet to trapenie, ked som ju v decembri po mesiaci a tesne nad nulou rozchadzal)
- sytic: pri starovani davam sytic plny a plynom iba niekedy pomaham. Potom, ked sa trocha ohreje a samovolne otacky vybehnu tak na 4500 ho uberam, potom zamknem garaz, zapnem prilbu dam si rukavice a jemne (do 5-6000) idem do dopravy a sytic stiahnem asi po 1-2km uplne (lebo na semaforoch uz vybiehaju otacky aj pri 1/3 sytica..
Ak starujem ohriatu, tak bez sitica, bez plynu a na prvy skrk ide.
- skackanie: prvy rozbeh ho citim tiez, aj ked idem cez spojku a jemne (vsetky oleje su studene asi..). Citit ho aj pri ohriatom stroji, ked das maly plyn a nejdes cez spojku, abo ked trapis motor na vysokom rychl. stupni tak do 2500 otacok a chces zrychlit, ci vyjst kopec.. Ale moja skromna skusenost so skackanim nie je taka vyrazna, ako popisujes Ty. Fakt iba ak je studena..
- Volnobeh: knizka pise 1300-1500 ak sa dobre pamatam. Skusal som ho priskrtit, ale potom skapinal aj ohriaty na semafore. 1000 je urcite malo. Daj tych 1400 a bude pohoda
- trhanie pri brzdeni motorom: nno, ak prudko pustis spojku, cukne :-D Nespozoroval som ale, ze by moja robila to co Tvoja, vobec nemam takyto problem..

Otazocka:
Naozaj si siel 140? Ja som ju dostal jemne pod 130 najviac (mozno mas tachometra-optimistu, abo ja pesimistu..) Neviem ale, co na nej vyvadzalo to chlapcisko predo mnou

Uprimne Ti zavidim tych 300 dni v roku, to musi byt raj ;-) To si aj ta rit zvykne, ze sedadlo nie je od zaciatku pre nu idealne :-D
Mozno ze ta Tvoja ma nejaky rapel a este Ti aj celkom nesadla... Ale ved kto sa v dnesnej dobe zeni so svojou prvou frajerkou, hm?
A neber tu fesandu ako kazdodenny dopravny prostriedok. Ber ju ako kazdodenny dar neba na ceste do pracovneho pekla a spat!

Vela peknych kilakov!


11.01.2006 9:00

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

TheBoss
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Este jedno: nastavenie zrkadiel
Tiez som na zaciatku mal z 2/3 v zrkadle lakte. Mne pomohlo vytocit tu tycku, na ktoru je pripevnene uz samotne zrkadlo trosku dopredu. Ak stiahnes gumenu buzirku co je na nej pri rajdach, tak tam najdes dve aretacne matky. Tycka ma tiez zavit. Povol, nastav, dotiahni, dolad zrkadlo, BRRRRM....




11.01.2006 21:52

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

TheBoss, díky za rady. Skúsim si podľa Tvojho návodu nastaviť zrkadlá. Pokiaľ sa týka rýchlosti, dnes ráno som si to znova preskúšal a ide to. Za 15-20 sekúnd zo 100 na 130. Viac sa nedalo, bola veľmi hustá premávka. Ako? Asi takto: Brada na riadidlách, polovica zadku na sedadle spolujazdca, kolená pritlačené o nádrž, lakte k telu. Bez spolujazdca a bez ruksaku, to samozrejme. Myslím že kľúčom je úplná rovina a poriadny rozbeh. Buď to, alebo mám zlý tachometer!

Kamil


12.01.2006 9:10

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

trip
Darca Krvi  Turista 

Ikona

theboss, to som nevedel, ze sa daju zrkadla takto nastavit - skusim to aj ja, pretoze tiez v tych zrkadlach vidim iba seba a az taky narcis som zasa neni - dik za radu.


16.01.2006 3:51

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

vlke
 Bahniak 

Ikona

Kamilko: Napisane je to pekne ... akurat ze ste si nepadli navzajom do oka, aj to sa stava. S motorkami je to ak so zenami, aj ked je to ten isty model, kazda je ina. A na skuter sa nedaj nahovorit, ale aby si usetril nejake buby tak si kup nejaku dvojrocnu a ked vyskusas a budes spokojny potom si kup novu.


22.01.2006 12:49

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Ja mam tiez CBF 250-ku a s plnym siticom my to teraz (-4 stupne ... po mesiaci statia) nabehlo na druhy krat .... podla mna cely tvoj problem (skapinanie pri stiahnuti sytica a scasti aj to kopanie) je v tych otackach ... pod 1000 je pre tuto masinu prosto strasne malo ... ja mam volnobeh cca na 1600 a ked ju raz rozbehnem tak uz nakonci ulice neskape aj ked strhnem cely sitic naraz nanulu. Osobne by som skocil za chlapikom s servisu a povedal mu svoje lebo to ze ti to nastavili pod 1000 je jednoznacne ich chyba ... take nizke cisla tomu v ziadnom pripade nerobia dobre ... mozno tych 1400-1600 by som odporucal a samozrejme doladit podla toho ako ti to jazdi ...


06.02.2006 0:57

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

rajce
 Kávičkár 

Ikona

Fakt dobry clanok...Pisat vies velmi som sa pobavil a mam raad aj kritiku nielen chvaaaaaaalu....ale tiez si nemysliiim ze je taka skareda....MUSIS JU MAT RAD.....a vela stastia a chcel by som ist aj ja do Barcelony...Bozskych 300 dni.....OOOOO BOZE kiez by som to aj ja raz zazil zijem vUK a tu je to opacne no neva....salut


29.03.2007 10:39

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Hodnotenie: Zlé

“Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ”


29.03.2007 11:34

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

jarro
 Veteránista 

Ikona

Kostitras, myslis? Chlapec je s motorkami urcite dalej nez ty... :-}
O Yamahe FZ6N, zákrutách, bodoch a všeličom inom


20.04.2007 15:30

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Čtu a nestačím se divit.
1. Jak ti mechanik může dát stroj co má neutrál na 1000/min???Asi máte jiné mechaniky než mi, asi.
2. Pokud tě bolí zadek po 100 a manželka potřebuje masáž, promiň, ale to je trochu přitažené.
Sedlo je stejně dlouhé jako na CB 500 a to zas tak málo není.
3. Sedadlo klouže, to ano, jako na pár jiných, no a.
4. Jak jsi přišel na to, že buben nebrzdí a že je to špatná věc??? Staré CB 500 je jeden čas také měli
A nikdo si nestěžoval. Dokonce na ER 5 je ta brzda hodnocená jako „ostrá“ a Choppery?? Bez komentáře.
5. 140 sice jede, to ano, z kopce, ale pokud nejsi hlupák a slyšíš trochu motor, tak nechápu proč jí trápit, že??
6. Překvapuje mě, že ti dali v podstatě neseřízený stroj, na kterém napíšeš recenzi???
7. Píšu to z pozice člověka, co najezdí 12.000 ročně a žádný zmiňovaný nešvar co je tu popisován se neobjevil, a to nejsem v Čechách sám.
8. vibrace motoru?? No při podtáčení ano, ale jinak fakt né.
9. zajetí motoru probíhá při 5.000 – 5.500ot/min. jak jsi přišel na 7.000ot/min. je mi záhadou, motorku po tobě bych asi nechtěl.
10. Psát recenzi za těchto podmínek, je pitomost.Promiň.
Tak nevím, kde se stala chyba?? Jinak jsem v registru na Motorkářích, kde mám o tomto stroji svou recenzi (psána po 12.000 ujetých km)
Zde je odkaz : moji.motorkari.cz/index.php?PHPSESSID=f331521f5e7799d77...
S pozdravem Mat


17.09.2007 13:35

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Raduzovic
 Turista 

nazdarek !
aj ja mam cbf 250

otacky volnobezne musia byt minimalne!!! 1400

ja ziadne trhnutia necitim nikdy a nikde to bude urcite tym ze sa mi zda (podla toho co so pisal ze preradujes na 7000 otc. Je to pre tu motorku velka zataz potom !.normalne rad az ked mas 8500 .aj jej tak mozno menej ublizis ako ked jej nakldas 2 tony!
ja som s nou uplne spokojny az nato ze potrebujem veterny stit
nevies poradit nejaky tu na sk som nic na nu nevidel
maj saaaa :-)))


19.10.2007 9:16

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Acll
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Mne to startuje na prvy krat..ziadne vynechavanie motora...proste ti ta motorka nesedela.


09.11.2011 13:11

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

- ziadne trhanie motora
- vždy chytí na prvý krát - postupujem presne tak ako je napísane v manuali: klučik do ON, sytič naplno, nastartujes, sytič do polovice, pockas cca pol minuty, sytič vypneš...
- povedat o nej ze je to motorka do mesta je podla mna jej urazka,,, ma turisticke ambicie, pohodlne sedenie so skoro vystretym chrbtom, sedadlo je pohodlne v pohode 600ikm denne tripy
- škaredá podla mna urcite nieje, práveze posobi dojmom silnejnejsej moto a vacsinou jej typuju obsa 400, 500 dokonca aj 600

Mate ja pri 140 nepocujem ze by motor prostestoval, zvuk je normalny,,, akurat 140 nechodim dlhodobo kedze papierovo je maximalka 125


09.11.2011 14:56

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Shimmeron
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

inac ta tema je dost stara...

na tejto moto som sa ucil v autoskole pred mesiacom, mne bola velmi nepohodlna ( 180cm, 70kg ), ta herka v autoskole sice nepoznala slovo neutral ale chytala na prvy sup na sytic. porovnanie s mojou slr, ta chyta na 2-3 a potom pohoda... osobne tu moto odporucam zaciatocnikovy, alebo malej babenke co nedociahne :-}


07.09.2014 14:26

Re: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Hondu CBF 250 by som odporúčal skutočne len tým najmenej náročným záujemcom ktorým nevadí že motorka sa občas správa ako skákajúca koza a ktorí budú jazdiť sami po meste alebo maximálne 50 kilometrov do okolia, pri dĺžke cesty nepresahujúcej 50 minút. Alebo tiež úplným začiatočníkom ktorí ju o rok predajú, ako som bol ja.

:-D :-D :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.