Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1542 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29792
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17609)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12183)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Kapro

Login: Kapro Offline

Meno: Ivan Karas (~61 rokov)
Môj štýl: Bahniak - tiež Bahnomil. Blato mi nesmrdí, asfalt zas nevonia...
Skúsenosti: Žiadne, nemám motorku
Motorka: Žiadna
Mesto: Bratislava (Slovensko)
Čas registrácie: 16.01.2005 21:53
Posledne prihlásený: 14.06.2014 01:01

Niečo o sebe:

Moja dcéra povedala: Tati, ty si tak strašne starý.

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.

06.07.2007 - Kapro Čitatelia: 12200 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Gažko a Kapro. Mláďencov líbyjské príhodi a skúsenosťi

Zadná žiarovka mojej KTM zrazu praskla, zaryla sa mi hlboko do palca pravej ruky a z rany vytryskla žiarivo červená krv. Bol to dôsledok snahy o prevedenie, pri mojej povestnej šikovnosti, veľmi riskantnej operácie - výmeny vypálenej žiarovky.

 

04.05.2006 - Kapro Čitatelia: 13001 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Veľké saharské dobrodružstvo - Tunis 2006

Keď ma kamarát Viktor pred časom oslovil, že ide s MarekomXXX a Paľom do Tunisu a že či by som sa k nim nepridal, tak som dlho neváhal. Zima bola dlhá, studená a vábeniu horúcej púšte sa nedalo odolať .

 

12.12.2005 - Kapro Čitatelia: 14873 Strany: 4 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Ako som (ne)dobyl Ararat alebo cez divý Kurdistan

Netrvalo dlho od návratu z Islandu a vďaka Veľkému Bratovi, čo každého sleduje, Vyvoleným, fanatickému pohľadu Róberta F. v TV s jeho neutíchajúcou potrebou spasiť Slovensko, ktorý ako keby si z povinného čítania na strednej škole pamätal len Jiráskov román Proti všem, a podobným zhovädilostiam, som sa radšej opäť vydal na cesty. Tentokrát bolo cieľom Turecko a konkrétne biblická hora Ararat.

 

09.11.2005 - Kapro Čitatelia: 21668 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

4000 km po Islande

Vždy som si myslel, ze názov Island je odvodený od anglického slova pre ostrov. Všetko je ale úplne inak. Ísland v domorodštine znamená Ľadová Zem. Dávno som sa pohrával s myšlienkou vyraziť tam na motorke...

 

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »