Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVeľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (24 hodnotení)

Diskusia k článku: Veľký alpský porovnávací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

08.10.2009 16:46

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Páni, sami si tu tvoríte úroveň piatej cenovej, aj keď tento porovnávací test, ktorý stál nemálo času, snahy a práce, je jeden z najrozsiahlejších, aké kedy na Slovensku vznikli (6 motoriek, grafy, veľa názorov, video, super fotky, testované na asfalte aj teréne) si zaslúži päť hviezdičiek.

Renov príspevok, evidentne písaný pod tlakom emócií, bol zmazaný jednoducho preto, že bol vulgárny. A keď si prečítate pravidlá, tak zistíte, že hneď prvé je:

1. Nadávky sa na diskusnom fóre motoride.sk netolerujú

Kto a kedy na Slovensku spravil rozsiahleší test? Neviem sa zbaviť dojmu, že akonáhle príde jeden negatívny príspevok, spustí sa domino efekt a zrazu sú nespokojní aj tí, čo boli predtým spokojní. Chcel by som sa s vami všetkými porozprávať z očí do očí a overiť si vaše vedomosti a skúsenosti s motorkami.

Herghott


08.10.2009 16:46

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agre: zly je sposob akym vase dojmy podavate, ked porovnavam 2 motorky, netaham do toho ziadnu inu, detto nie ze uplne inej triedy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (08.10.2009 16:47)


08.10.2009 16:44

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agresor

uvedomujem si co je to za cislo ;-)

uz bez zosadnutia som spravil 512km (uz sa opakujem)
a 600-700 km denne nie je pre mna problem a to sa nemam za nejakeho silneho lamaca rekordov v tomto smere su totiz ludia ktori vedia odjazdit viac

velmi sa tesim na tvoje pocity z 1200GS pretoze ak by si napisal ze si nebol nadseny po motorickej stranke tak ti asi prikyvnem... ale ze sa ti zda 12GS v zakrutach zla svedci o tom ze ti ta motorka nesadla a nevies na nej jazdit

podvozok a brzdy ma BMW famozne s naskokom triedy pred vsetkymi konkurentami a mozes si rozpravat co chces, motor (boxer) je to co rozdeluje ludi na dve skupiny

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 16:46)


08.10.2009 16:43

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

agressor, ale mal by si, niekedy si je niektore veci lepsie precitat viackrat. Inak by si nenapisal poslednu cast z tvojho prveho prispevku ;-) .
A ak sa viac dozvieme v tretej casti porovnania vsetkych, tak do porovnania 2 nepletme dalsie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (08.10.2009 16:44)


08.10.2009 16:37

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Raptor - na kakaovu obranu - jasne ze ked vymenis pruzenie, bude to pruzit inak koxo. Porovnavame seriove stavy, resp. stavy, v akom nam boli motorky dodane predajcom alebo dovozcom. Pre upresnenie - kako pisal o dotiahnuti srobov na vidlici Stroma (TA tym ani nedisponuje).

99.9% ludi co to tu cita a pripadne jazdi na cestnom endure (!) ma pumpu maximalne kazdych 100 - 150km na zvolenej trase. Ten kto chce jazdit 500km (uvedomujes si, co to je za cislo?) v krajine nikoho si pozrie tabulku pod clankom, aby si precital, kolko litrov ta nadrz ma (pripadne si zoberie pridavnu bandasku). Na druhej strane to palivo vozia vsetci motorkari bez rozdielu a vozit pred sebou 22l benzinu - to motorke na ovladatelnosti moc neprida...

Co sa tyka porovnania dvanastkoveho geesa - o tom sa docitas v tretej casti clanku. A ver, ze Ta to z tej stolicky dvihne celkom. >:-) >:-) >:-) A ver ci nie, nemusim to dokladovat nicim inym ako subjektivnym pocitom, lebo jazda nie je o tabulkach. Jedneho geeso sklamalo, iny nechcel zosadnut - preto je tu tolko nazorov. Ja osobne musim mat z motorky radost a citit motorku aj asfalt. Viac sa dozvies v tretej casti porovnania siestich motoriek (nie len dvoch, ako si pisal cacaovi). ;-)

Roman - nechce sa mi citat Tvoje prispevky este raz a neviem co je zle na tom, co som napisal.


08.10.2009 16:33

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kedus: nie je vsetko otazka penazi, ak to mam porovnat s konkurencynm portalom tak motoride je povedzme ovela aktualnejsi a nikto necaka, ze kadzy druhy -treti den nas bude redakcia zahrnat testami, ktore nemaju vypovednu hodnotu ozajstneho testu. Radsej by som si osobne kazdu motorku podrzal o 4 dni dlhsie a podane informacie by mali inu kvalitu.Co sa financnej stranky tyka, takisto je vecou dohody medzi tym, kto redakcii motorku poskytuje a samotnou redakciou

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (08.10.2009 16:35)


08.10.2009 16:31

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cacao sorry ale ked porovnavam transalpa a stroma tak porovnavam transalpa a stroma... bodka!

- to ze ide o porovnanie 6 motoriek sa dozvedame paradoxne az teraz
- ak by agresor stroma do zakrut radsej nebral lebo nejaky nahac je lepsi (s tvojho komplexneho pohladu) nie je pre mna argument ale dost uboha vyhovorka [zle]

to ako treba brat a chapat je na citajucom nie na vas... ak chcete citatela usmernit v akych intenciach ma vase slova vnimat treba to do toho clanku do zatvorky napisat (medzi recou aj tak mi to cele s tvojej strany pride ako vyhovorka)

A PRECO SI TEDA ZMAZAL TOHO RENA?!

romoto nuz ak niekto porovnava 125 s 1200 tak ja mu vlastne iba mozem pogratulovat lebo v mojich ociach porovnava neporovnatelne :-))) :-D ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 16:33)


08.10.2009 16:29

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

raptor ja ta asi zacnem mat nakoniec aj rad :-D

Co sa tyka Stroma, tak pre mna ma vacsiu vypovednu hodnotu toto www.motorkari.cz/motodatabaze/zkusenosti-s-moto....
A tym VOBEC nechcem povedat, ze mate robit dllllllhodobe testy. Pre "vzdialene" zoznamenie sa s masinou je to OK len poprosim trosku objektivity.


08.10.2009 16:29

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

marcell, tak nejako som to chcela povedat. Ale ono to chce fakt cas a dobre zmanazovanie, a aj peniaze a to je bludny kruh.


08.10.2009 16:23

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

to raptor: v aglickom BIKE porovnávali CB 125 a BMW 1200, dali si aj oni vlastný gól?


08.10.2009 16:23

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

Cacao myslim si, ze ovela "silnejsie" prispevky ostavaju nepovsimnute (bola tam jedna k...a, ospravedlnujem sa). Toto bol, ale maly utok na testovacov co uz ak to povazoval mazajuci moderator za hrube osocovanie tak mal pravo to zmazat, take su pravidla.
Dovolim si este malickost
"Misik>...ach -jaj!!! Slovenski "testmeni".....fuuu tak vam to nejde so Stromom v zakrutach???...hmmm-naučte sa jazdit!!! - islo o porovnanie s ostatnymi motorkami v teste, nahace sa citia v zakrutach lepsie ako Strom..."
To je to co som pisal vyssie, ak pisem o dvoch nepletiem do toho tretiu, alebo to tam priamo napisem, nech nevznikaju zmatky. ;-)


08.10.2009 16:22

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

holt je pravda, ze do role "testovacov" vas katapultovala situacia, dostanete sa s novinkami a aj so zabehnutymi typmi do styku skor ako clovek co sedi cely den v kancli. Avsak panstvo: ani jedneho z vas, ktori "testujete" ci uz pre motoride alebo ine medium, nevynimajuc, to co vy nazyvate test, je len pisanie vasich subjektivnych pocitov, preto si myslim ze slovo test nie je namieste. dovolim si tvrdit, ze testovat moze aj laik, ktory sa bude na jednej motorke jazdit rok, bude ju mat zvladnutu, nejake servisy a potom napise svoje subejtivne pocity - v tom pripade by to bol Velky a dlhodoby test. Nechcem sa dotknut ziadneho z vas. To, ze vy sa vyberiete s nejakou motorku na 3 dni niekam, tam sa povozite, trochu po terene, trochu po zakrutach, nie je nic ine, len to ze ten-ktory importer vam dal do ruk motorky v ramci reklami.
Cize v kocke a skratke, ak chcete testovat, tak testujte doslova!!!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (08.10.2009 16:22)


08.10.2009 16:21

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

ide o porovnanie TA a Stroma, ale treba to brat a chapat komplexnejsie, kedze ide o porovnanie 6 motoriek. Celkove zhrnutie bude v tretej casti tychto clankov.

chceli sme porovnat 6 motoriek navzajom a vzhladom na to, ake dvojice sa nam z nich utvorili tak aj tieto dvojice.


08.10.2009 16:11

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Misik>...ach -jaj!!! Slovenski "testmeni".....fuuu tak vam to nejde so Stromom v zakrutach???...hmmm-naučte sa jazdit!!! - islo o porovnanie s ostatnymi motorkami v teste, nahace sa citia v zakrutach lepsie ako Strom...

cacao ty porovnavas cestne enduro s nahacmi :-O :-O :-O :-D :-D :-D :-D [dobre] [dobre] [dobre] dalsi gol do vlastnej siete... ja som si z clanku totiz cely cas myslel ze porovnavate stroma a trandika

Misik>....a ze sa viac ponara ako transalp -a navyse ta hlaska ze jeden pan testmen nevie ci by pomohlo pritvrdenie prednych tlmicov na strome-kurva ked to nevies tak to vyskusaj a potom trep somariny!!!!!!!!!!!!!!...neviem ci sa mam iba pousmiat a hodit rukou....alebo kamenom!!!! - sam mam SV650 a tam mozes krutit s nastavovanim kolko chces, je to nieco na styl marketingoveho tahu. nastavitelna vidlica vyzera uplne inak

cacao chlapce zlaty ale toto je strom nie SV ale toto ani neni tvoja chyba ale chyba toho kto sa odvazil nieco taketo napisat, ja som schvalne nenapisal ze TA mi pride maksi ako strom ale fakt je ten ze staci dat progresivne pruziny na obe motorky a je po ponarani takze reci o tom ze nepomoze ani pritvrdenie su uplny nezmysel


ALE AJ TAK SOM NENASIEL DOVOD PRECO SI RENA ZMAZAL [zle] :-~


08.10.2009 16:11

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

cacao: ruku na srdce, ja tych Misikovych poznamkach nevidim nic zle, povedal svoj nazor, o tom diskusia je


08.10.2009 16:09

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

Express myslel som, ze twinVS naraza na tohto testovaneho TransAlpa a ten mal vyhrievane rucky. Nazor je nazor a kazdemu sa paci ine.

agressor si si isty vetou "Samozrejme pre cestovani je Transalp vo vyhode - vacsia kapota zabezpeci lepsie krytie pred naporom vetra, prip. dazda" v suvislosti hned s dalsou "A napokon - aj v zakrutach mam radsej stihlu motorku."
No a k tym brzdam a motorom skus si este raz precitat moje prispevky a neplet tu thajske, indicke a ceskoslovenske motorky po zaruke :-*
Tesi ma, ze aj napriek tomu sme kamarati ;-) .


08.10.2009 16:03

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

co sa tyka prispevku od misik71 rozoberem to trochu. islo o vety vytrhnute z kontextu. v kurzive je cely jeho prispevok.

Misik>...ach -jaj!!! Slovenski "testmeni".....fuuu tak vam to nejde so Stromom v zakrutach???...hmmm-naučte sa jazdit!!! - islo o porovnanie s ostatnymi motorkami v teste, nahace sa citia v zakrutach lepsie ako Strom...

Misik>...a ze ma transalp silnejsi motor....= dalsia perla....!!! - transalp ma pocitovo silenjsi motor, (v texte bola poznamka z pisania, ktora nebola vymazana) graf ukazuje, ze TA je vykonovo slabsi

Misik>....a pre vas je moc siroky a a honda je nenormalne uzucka,ALE napriek tomu ma lepsiu ochranu pred pocasim??!!= fakt "logicke" ..."nadhera"!!!!! - niekedy je menej viac, staci sa pozriet na KTM SM-T, aj mala kapotaz moze byt ucinna

Misik>....a ze sa viac ponara ako transalp -a navyse ta hlaska ze jeden pan testmen nevie ci by pomohlo pritvrdenie prednych tlmicov na strome-kurva ked to nevies tak to vyskusaj a potom trep somariny!!!!!!!!!!!!!!...neviem ci sa mam iba pousmiat a hodit rukou....alebo kamenom!!!! - sam mam SV650 a tam mozes krutit s nastavovanim kolko chces, je to nieco na styl marketingoveho tahu. nastavitelna vidlica vyzera uplne inak


08.10.2009 15:47

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

whiteboss vela zalezi aj na jazdcovi, napis ktory alpik bol lepsi ako "hoviadko" menom BMW R 1100 GS s jazdcom [Paji]. Pritom je alp isto lahsi a obratnejsi mozno aj vhodnejsi do terenu ;-) . To ze stromy skoncili ako skoncili neznamena, ze ak by ho sedlal napr. Paji tak by taktiez nedosiel.

Cacao som rad, ze sme si porozumeli. Ale aj tak ma zaujima ten zmazany prispevok od misik71 ;-) .


08.10.2009 15:47

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cacao ale zato ze ta niekto kritizuje a ty to zrovna nevnimas ako konstruktivnu kritiku ho netreba hned zmazat

totiz ty ako redaktor ktory napise clanok ktory potom vylezie von musis byt pripraveny aj na negativne ohlasy

reno na vas zareagoval negativne a na jeho pomery mozno aj krotko ale v jeho prispevku nebolo jedine slovo proco bolo treba cely jeho prispevok zmazat

podla mna si viac jesitny ako moderator [zle]

agressor :-O :-O ty ma silno prekvapujes, tebe sa zda ze 1200GS nie je vhodna na blbnutie v zakrutach? aj vies svoje tvrdenie niecim konkretnym podlozit a teraz som sa silno najezil cakajuc na tvoje vysvetlenie

tych 17.5 litra je na motorku az az v civilizovanych krajinach, ale ak sa zacnes vozit dalej ako od komina zistis je velmi komfortne a prijemne mat pred sebou 30 litrovu bandasku ktoru natankujes doplna a 500km neriesis otazku benzinu :-P

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 15:51)


08.10.2009 15:40

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Heheheh, to, ze do zakrut by som stroma radsej nebral som pisal ja. ...asi som to zle formuloval. Myslel som to totiz tak, ze na blbnutie v zakrutach su ine motorky z testu vhodnejsie. ...vlastne vsetky okrem 1200GS. ;-)

Co sa tyka mohutnosti - ano, v terene nie su prerastene kapotaze vyhodou, lebo sa potom na ne lahsie pada. Len pre uplnost, ked polozis na zem Transalpa, dotykaju sa jej len kolesa, stupacka, rajdy a plastovy kryt motora. Skusal som. Samozrejme pre cestovani je Transalp vo vyhode - vacsia kapota zabezpeci lepsie krytie pred naporom vetra, prip. dazda. A napokon - aj v zakrutach mam radsej stihlu motorku. Ja si nemusim nic kompenzovat. ;-) Ta fotka, ktoru sem dal Kanko - som an nej ja, takze som si fajnovo pojazdil zakruty na vsetkych motorkach. Nijak extremne - ak si dobre pamatam, deelko malo obute Trailwingy a tym sa nehovori Deadwingy pre nic za nic...

Raptak - brzdy su v priamom porovnani na TA lepsie. To je fakt, nie subjektivny pocit ani predmet diskusie. ;-) A na Trandiku sa budes citit vzdy prerasteny ked nanho sadas z geesa. Ja mam 183cm a jazda na TA bola pre mna uplne komfortna. ;-)

Motory - naozaj nemienim dvojvalcove "cestne enduro" trapit vo vysokych otackach a skusat tak, co ide do vyssich otaciek a co ma v tychto otackach vyssi vykon. Ja chcem, aby to s motorkou pekne hybalo uz odspodu. Uz som spomenul, ze na dialnici bude mat Strom navrch, ale my sme ich na dialnici netestovali.

A, Tryskac, kupodivu sestka fakt nechybala. ;-)

Na margo nadrze - preco si vsetci myslite, ze mat vacsiu nadrz je lepsie? Kupte si stolitrove sudy a vozte ich pred sebou, ja budem aj nadalej mysliet, ze 17,5 je na motorku az az...

Roman, preco by som nemal porovnat aj brzdy a motory ked uz tie motorky porovnavam? Porovnam farby a napisem, ze cim slabsi, tym lepsi a tak to ma byt? Toto Ti nikto nezhltne, kamarat.
Ano, vsetky motory stacia na rozbehnutie motorky a vsetky brzdy stacia aj na ich zastavenie. Dokonca v porovnani z motorkami predavanymi v Indii, Thajsku volakedy v Ceskoslovensku su vsetky motory aj brzdy uzasne a mega silne a motory maju neskutocnu spolahlivost aj po zarucnej dobe. ;-)


08.10.2009 15:37

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

roman, ja nie som dizajner ani take ambicie nemam, ale ako ste napisali ze sa vam nepaci predne svetlo na TA tak som aj ja napisal ze sa mi nepaci Strom ako celok. No nie ze nepaci ale TA mi viac padol do oko ako Strom.

roman s ruckami nemas pravdu, je tam kritka, ktora sa da dat dole, je tam aj zavit na zavazie ale preco ho tam nadali neviem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Express (08.10.2009 15:45)


08.10.2009 15:36

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Heno
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

cacao...konečne to na motoride.sk začína žiť. redakčná tvorba bola donedávna pod bodom mrazu. teraz to začalo mať ten správny spád, tak hore hlavu. Všetci si tu zafrfleme, ale v podstate máte našu podporu, lebo to robíte pre nás [dobre]

Heňo


08.10.2009 15:34

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

ako su pisane posledne dva prispevky tak tak si predstavujem konstruktivnu kritiku (ano mate pravdu ;) ).

dakujem


08.10.2009 15:29

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

1. preco bol zmazany misik71? Prispevok hned pod mojim prvym v tejto diskusii (cas editovania tam mal 08.10.2009 14:45). To ma tiez fakt zaujima kedze tam nebolo nic hanlive ani inak sa vymykajuce beznemu prispevku, ale to sa uz asi nedozvieme.

2.Cacaom, ale ved o to mi slo ze kazdy pise to iste kazdy sa tvari ze porovnava cca rovnake stroje, ale pritom to porovnavanie je aj s uplne niecim inym na com sa uz dotycny tester viezol - potom to uz ale nie je objektivne porovnavanie dvoch motoriek. A to ze toho su plne zahranicne testy, tak sa na to vykaslite a robte to po slovensky ;-) . Mna nezaujima ci to brzdi horsie ako R1, ale ci stym kurna zastavim v pomere k vykonu, hmotnosti ...
Ja vas nekritizujem ako uz bolo povedane, kto nic nerobi nic nemoze pokazit, ale potom nech neotvara hubu. :-D Mne len slo o to poukazat co by som ako Vas citatel, priaznivec, a co ja viem este co ocakaval od takehoto testu. Ved ak sa nebudete orientovat aj podla nazorov ludi a toho co cakaju tak to je v podstane vyhodena praca.


twinVS - lebo mal vyhrievane rucky a majitelovi sa nechcelo ich prerezavat ;-) .



08.10.2009 15:29

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Fotky su pekne, ale neviem, ci sa da nazvat Velky test pardnove povozenie sa po rovnakych cestach...nic v zlom.
Chapem, ze prvykrat, ale podobne ozaj velke testy su robene davno aj na auta, tak sa da zobrat inspiracia z inych motoristickych casopisov...
Pre mna ma hodnotu nieco co ma zaujme, ine pohlady na veci, a mam rada konstruktivnu kritiku, takze to berte iba ako radu. Niekedy je lepsie mat na niektore veci viac casu a nezabijat dve muchy, popripade tri jednou ranou, ale venovat sa dostatocne jednej.
Neviem, ci to nazvat poloamaterskym, alebo poloprofesionalnym pristupom, ale verim, ze sa to da aj lepsie.


08.10.2009 15:28

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Heno
 Edvenčr 

Ikona

roman...??? :-~

Pozri si, ako na Motoraj Rallye 2009 dopadli Transalpy a ako Stromy.

Heňo


08.10.2009 15:18

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

twinVS
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Musim povedat, ze tato recenzia je pre mna sklamanim. Vela textu, ale dokopy ste nic neotestovali.
Duplovane, ked uz ide o tak notoricky zname modely ako tieto dva, predpokladal som, ze test bude zamerany na veci co sa bezne nevidia v testoch. Tak ako napisal tryskac (mali by ste ho mabuduce zavolat do timu testovacov). Uz len spomenutie 5. stupnovej prevodovky na transalpe a porovnanie otacok (a z toho prameniacej spotreby) pri rovnakej rychlosti, by bol udaj na nezaplatenie. Vsak sa jedna o kategoriu cestovnych endur, kde spotreba + velkost nadrze hraju ovela vacsiu ulohy ako v inych kategoriach.
No a texty o tom ako pri predbiehani treba podradovat ?? Tak to som uz naozaj nepochopil. Vsak V-strom je najvykonejsia 650-tka medzi cestovnymi endurami.

Na buduce by ste naozaj mohli tie motorky otestovat a nie sa len na nich povozit.

PS: osobne som nevedel na TA rozchodit celkovu zastaralost ale hlavne absenciu 6-ky, a na V-strome zbytocnu mohutnost, nudnost a vyssiu spotrebu (aj ked je vyvazena vacsou nadrzou).

PS2: Vie mi niekto povedat, preco TA nema (alebo skor nemusi mat) zavazia na koncoch riaditok?


08.10.2009 15:12

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

halo? preco ste zmazali rena? (misik71) :-(((((( :-((((((

ze je to vas PRVY pokus vam nikto neberie ale preco vy beriete ludom ako reno co maju na okruhu odbrusene viac slajdrov nez ste vy kedy videli ich nazor na vas test

fakt fakt fakt ma naozaj silno vazne zaujima preco ste zmazali renov prispevok, cital som ho dva krat a nemam pocit ze by sa previnil voci niektoremu s pravidel spravania sa na fore

lebo ak takymto sposobom potlacate kritiku tak si kopete sami sebe hrob, spatna vazba je totiz dolezita aj ked nie je pozitivna

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 15:24)


08.10.2009 15:10

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

tesi ma akym sposobom sa to tu vyvija niekedy...

@roman precitaj si niekedy anglicky alebo nemecky casopis a uvidis ake motorky napr. "nebrzdia" a podobne...

vieme ze ten test ma vela nedostatkov, cast z tych veci, ktore ste chceli by mala prist v poslednej casti.

k ostatnym veciam. vsimli ste si to, ze toto je jeden z prvych takychto clankov na slovensku vobec? ze je to nas PRVY pokus a to ze jazdili rozni ludia prinieslo rozne pohlady na tieto motorky? preto su tam tie kratke pokecy okolo ludi, ktori sa na danych motorkach vozili, aby ste si vedeli utvorit lepsi obraz. pardon ale sucasna slovac ma tusim klapky na ociach a usiach...

zda sa mi to podobne ako so slovakiaringom, najprv vsetci nadavaju ze sa nemaju kde vozit a ked tu nieco je tak tym uplne ale UPLNE opovrhuju.

nechcem aby vsetci pisali ake su nase testy genialne a najlepsie na svete ked v ziadnom pripade nie su, ale rad by som vedel kolki z vas by to co napisali boli schopni povedat aj do oci ;)


08.10.2009 14:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

Express alpika mas aj s cestou ani nie "jeden den" a na raptorove (nie je v tom sam ;-) )jedno "opovrhnutie" navrharov od hondy za svetlo skritizujes stromceka z celeho uhla pohladov. Pravdu povediac ak by mal aplik iny predok tak by to bola ovela krajsia motorka.
To co dnesny vyrobcovia robia su len variacie na cestne endura, poslednym bola Afrika Twin a tu keby zmodernizovali a nahodili kapoty nieco v tomto duchu 3.bp.blogspot.com/_6r-zO-P42Vc/R-e0MSn8J6I... tak by slo cestne enduro v pravom zmysle slova (BMWcka prosim vynechajme).

A co sa tej sirky tyka tak alpik 905 mm vs. stromcek 840 mm, ale subjektivny pocit koli kapotazi stroma moze byt prave opacny.

Co sa tyka samotneho testu tak mi tiez chyba to co napisal uz vyssie tryskac.

Inak v poslednej dobe uz ma prestavaju bavit testy, kde sa testujuci jazdci stazuju, ze to ma malo vykonu, slabe brzdy ... Co tak iny uhol pohladu na co je dana masina stavana a urcena, teda turista: ma mensi vykon - motoricky vydrzi dlhsie(vyssi nabeh kilometrov), a brzdy nie kazda masina musi brzdit ako R1, staci tak aby postacovali k pohodlnemu ubrzdeniu masiny, za kazdych okolnosti samozrejme do toho musi zapojit jazdec svoj mozocek a neocakavat ze mu to zastane na "1" metry.
Ak sa niekomu nepaci, ze musi pri predbiehani preradit o jeden resp. dva stupne, hm tak nech si kupi silnejsiu masinu. V tejto objemovej triede to kurna inak nejde tak si to uz pani testeri konecne uvedomte a nepiste to do kazdeho testu. Ak chcem obiehat tak si kurna rozmyslim ci mam na to alebo nie :-((((((, s tym samozrejme suvisi aj nasledne brzdenie.

Co sa stroma tyka tak je pre mna jasnou buducorocnou volbou, z pohladu cestovania, prejazdnosti terenom ...
Chcel som vybehnut aj na nejaku tu rally cestnych endur, ale po poslednom Motoraj Rally 2009 mi to pripomina, v automobilovom vyjadreni, pretekanie sa na nejakom mestskom crosovery resp. SUV (alpik, strom) vs ostre terenaky(KTM).

Upravené 2 krát. Naposledy upravil roman (08.10.2009 14:40)


08.10.2009 13:27

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

nerd tak necitaj ... ;-) Co Ti vadi?


08.10.2009 13:17

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Hodnotenie: Dobré

kanko uz mi lezie krkom citat v 86. teme stale to iste z "tvojej klavesnice" ;-)


08.10.2009 13:00

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Express - jasne, ze mier. 8-) S tym Honda je Honda som nemyslel teba, bolo to myslene vseobecne.
Tiez som si nekupoval Strom preto, lebo je to Suzuki. :-))) Poznam na tej motke viac chyb a nedostatkov, ako by som chcel, ale poskytuje mi presne to, co som potreboval, plus nieco viac.
A ze nemam prave enduro s filtrom chranenym niekde v riti a ze mam moto, ktore si kupuju chlapi bez fantazie je mi tiez volne... :-D :-D


08.10.2009 12:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Nie som zástanca alebo vlastník ani jednej zo spomínaných moto. No mám pocit ,že testujúci asi dopredu boli máličko naklonený k Honde .
Inak si neviem vysvetliť tvrdenia typu : Do zákrut by som ho nebral /Strom/ alebo Motor na Transalpe sa mi subjektívne zdal výkonnejší (potvrdili to aj merania na brzde). To by som sa fakt rád zistil kde to v tom grafe je ;-) Myslím , že potencionálnych kupcov/ a asi aj ostatných čitateľov/ motocyklov triedy stredný turista s možnosťou pohybu aj mimo asfalt , by zaujímali pre porovnanie napr:
1,otáčky motora pri rýchlosti 100 a 130 km/h
2,spotreby motocyklov počas testu
3,porovnanie zrýchlenia či už z nuly alebo medzi 80 až 120 km/h
4,dĺžka servisného intervalu

a mohlo by to byť štandartom každého tesu
Nikto s testujúcich nespomenul 5 stupňovú prevodovku , žeby fakt nechýbala 6 ? Na to si však viem spraviť názor z hodnôt 1 a 2.
Ale aj tak som rád ,že je tu ďaľší porovnávací test .


08.10.2009 12:48

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Richie mier, nekupil som si TA kvoli tomu ze Honda je Honda, mozno to uz ani neplati. Proste sa mi viac paci TA ako Strom aj mi lepsie sedel.


08.10.2009 12:08

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Express - to, co tebe nechyba a co ta netrapi, moze byt pre niekoho rozhodujucim faktorom pri vybere motky. Ked sa na to pozries objektivne, tak moto tohto typu maju velmi podobnu stavbu , zameranie aj motoricky su si velmi podobne, takze musis hladat rozdiely a zvazit, co ma pre teba vacsi vyznam. Iba ze by platilo stare zname - Honda je Honda I-GRR to je potom jasny vyber...

Inac, mat vacsi dojazd neznamena sediet 450 km na moto...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Richie (08.10.2009 12:11)


08.10.2009 11:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kanko: naco pod****vas, Jano to s Tebou mysli dobre.... [zle]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (08.10.2009 15:26)


08.10.2009 11:50

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Napr toto motoride.sk/obrazok.php?ID=20678&ctx=2911 potvrdzuje prispevok od Express

raptor ja viem ze 2000 km je viac ako cca 300 km.... Ale tak malo si spoznal tu motorku? :-O :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kankoXF (08.10.2009 11:53)


08.10.2009 11:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kanko neviem o co ti ide, kazdy ma tu pozna ako fanusika GS a ked poviem o malom strome ze to je dobra motorka (pricom na transalpa som okrem vzhladu predneho svetla oproti stromu nezhodil) tak tu ides do mna vyrypovat? :-~

- to ze si myslim ze to je dobra motorka nema nic spolocne s tym ze som pracoval v styxe
- to ze mam na malom strome najazdene radovo viac ako ty je fakt
- to ze je maly strom dobry do zakrut ti potvrdi XY jeho spokojnych majitelov

- veta "do zakrut radsej nie" bola pre mna rovnako nepochopitelna ako ze transalp ma silnejsi motor

len sa ty pekne drz svojho chcipleho coprendura a dalej spekuluj co by si si kupil keby bolo keby :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 11:54)


08.10.2009 11:41

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

raptor ako sa prejavuju rezidualne pozostatky pracovnika, ktory bol vela v styku so Suzuki a pocuval V-Stromy? :-D :-P :-D

Ja viem ako! Stale tvrdi, ze je to dobra motorka do zakrut a aj do terenu v zmysle CE....

p.s.: Uz som prec. Viem ze som na V-Strome nenajazdil 1000 km a ani 2000 km. :-))) Tych mojich niekolko 100 km je malo... >:-)


08.10.2009 11:39

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Raptor ano ked sa pozries na TA z predu nieje to najlepsi dizajn, ale skus sa pozriet na Strom z predu, boku, zozadu, zdola, potom mozete davat takychto I-GRR smajlikov. A ze je "stihlejsi" ako Strom je pre niekoho + pre ineho -.
6. kvalt mne absolutne nechyba a spotreba mna netrapi aj ked su tieto moto na tom dost podobne. Pri dojazde je to tiez jedno lebo dnes mam pumpu kazdych 50km a sediet 450km na moto bez prestavky v sedle je na :-(


08.10.2009 11:22

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Clanok a moto [dobre] [dobre]
Na brzde sa potvrdilo, ze TA je vykonnejsi? :-O


08.10.2009 11:05

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pomer hmotnosti a vykonu je v prospech maleho Stroma. Motor Stroma ma o 8 koni viac, je tocivejsi a vam sa zda, ze TA je silnejsie... :-} TA nema sestku :-O I-GRR a ma o 4,5 litra mensiu nadrz, ako Strom. Cize to je minimalne o 100 km mensi dojazd. Pri zrychlenych presunoch (dialnicnych) bude na TA jazdec asi viac bojovat. (moj nazor) Spotreba na Strome je urcite mensia, co v spojeni s vacsou nadrzou dava lepsie vyhliadky na cestu do neznama...

Ja mam prekvapivo na Strome rozkrok suchy (mam MRA Vario), ale cizmy su okamzite mokre. Staci jazda aj po mokrej ceste (nemusi prsat) a hned mi predne koleso hadze vodu rovno na nohy.


08.10.2009 10:44

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

co jazdec to nazor [dobre]

- mne maly strom pride v zakrutach velmi ovladatelny takze nad vetou ze "do zakrut radsej nie" som sa pousmial..
- takisto motor stroma sa mi zda silnejsi a tocivejsi ako ten u transalpa
- aby mi stromacke plasty zacali v terene prekazat asi by som sa musel volat katrinak
- co sa tyka makkosti prednej vidlice tak trandik neni o nic mensia hupacka ako strom
- brzdy maju obe motorky velice priemerne
- vstrom je aj pre vacsie postavy kdezto na trandiku som sa citil ponekud "prerasteny" :-}

co sa tyka dizajnu tak napriek tomu ze strom je na trhu uz strasne dlho a vola po zmene tak jeho dizajn mi pride fakt triezvejsi len fakt uz okukany zo vsetkych uhlov..

transalp je krasna motorka zozadu a zboku, navyse trikolora jej pridala na sexapeale ale ked vidim spredu to ohyzdne odporne cudne svetlo fuj I-GRR .. dekuji matko ja uz blil
a tiez si myslim ze mu mali dat 6 kvalt

tesim sa na pokracovanie [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 10:57)


08.10.2009 10:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

rasti
 Kávičkár 

Ikona

Nuz neviem porovnat, ale niektore komentare na adresu V-Stroma boli usmevne, ako napr. tento: "ale do zákrut by som ho radšej nebral." :-)))
Taktiez "mohutnost" V-Stroma je na ceste plusom - budi respekt u soferov aut. Navyse nepridava na vahe, kedze su to len tvarovane plasty, skoda ze ich nevyuzili na odkladacie priestory. V terene asi moze vadit, to je pravda.

@romoto: Problem s mokrym rozkrokom na V-Strome 2005 mam aj ja, zatial som nenasiel ziadne riesenie. Nepomohla ani intenzivnejsia impregnacia nohavic. Jednoducho ak sedis vo vode, tak to premokne.


08.10.2009 9:56

Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

peeticek
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

TA je proste nadherny!
skoda len mensieho vykonu, absencie 6tky a pod. :-/

krasne fotky - aka je to zrkadlovka?

super citanie chalani!

dikes
p.


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.