Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Romoto
Login: | Romoto Offline | ||||
---|---|---|---|---|---|
Meno: | Utajené | ||||
Môj štýl: | ![]() | ||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 53 rokov | ||||
Motorka: | Suzuki SV 650 S 2006 | ||||
Mesto: | Trnava (Slovensko) | ||||
Darca krvi: | ![]() | ||||
Čas registrácie: | 19.09.2007 20:17 | ||||
Posledne prihlásený: | 08.12.2024 19:13 | ||||
Ďalšie motorky:
| |||||
Niečo o sebe:
|
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 91 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 2 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 8 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 3625
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Romoto: 478
- Zobraz témy ktoré otvoril Romoto
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Romoto
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 13.
06.09.2018 - Romoto Čitatelia: 8101 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko
„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho úspešného okruhového jazdca) niekedy koncom apríla.
15.01.2018 - Romoto Čitatelia: 10219 [Vaše stroje - Moja úprava]

KTM Super Duke 990 - časť 2.
Nastalo vzrušujúce obdobie montáže. Vzrušenie je o to väčšie, že do finálnej povrchovej úpravy môžete so súčiastkami manipulovať pomerne benevolentne. Hrk sem, hrk tam.
01.01.2018 - Romoto Čitatelia: 9938 [Vaše stroje - Moja úprava]

KTM Super Duke 990 trochu inak - časť 1.
Motorka. A jazdiť na motorke je niečo jedinečné. Sú iba dve možnosti. Alebo áno, alebo nie. Beriem áno. Jazdiť na motorke iba tak alebo pre radosť. Beriem pre radosť. Teda s príchuťou adrenalínu – pocitu radosti z jazdy.
20.07.2015 - Romoto Čitatelia: 8258 [Vaše stroje - Moja motorka]

Splnený sen po 30 rokoch - Honda VF500 F2
Písal sa rok 1982, v Československu zúril (pardon - prekvital) socializmus a ja som sa vozil na Jawe 555 Pionier. V obchodoch bolo pod pultom dostať Jawu 350 - typ 634 a ČZ 175 typ 477. S prispením rodičov som si kúpil vtedy asi 15-ročnú jazdenú Jawu 350 kývačku a - začal som ju, ako ináč, prerábať.
24.09.2012 - Romoto Čitatelia: 13561 [Vaše stroje - Moja úprava]

Ako na caféracer - časť 4 - Moja Kawka ZR 7 Café racer
10.8.2012 bol pre moju KAWKU ZR 7 Café racer, deň „D“. Včera (9.8.2012) som do neskorej noci robil všetky prípravy, aby som sa dnes na nej mohol slávnostne previezť.
23.08.2012 - Romoto Čitatelia: 19717 [Vaše stroje - Moja úprava]

Ako na caféracer - časť 2.
Café racer. Všetci vieme čo to znamená , aj keď nikto z nás ho na Slovensku na vlastné oči nevidel. Veď aj kde...
03.08.2010 - Romoto Čitatelia: 10688 [Vaše stroje - Moja motorka]

JSA - časť 10. - Moje vzory
Keď som písal článok o strojoch pána Kozáka, myslel som si , že je posledný z tejto série. Na kľúči s fotografiami som našiel pár fotografií strojov, ktoré som nikdy nevidel, ale evidentne patrili do tohto „zlatého“ obdobia...
27.07.2010 - Romoto Čitatelia: 13344 [Vaše stroje - Moja motorka]

JSA - časť 9. - Moje vzory
26.3.2010 som mal v Limbachu stretnutie s pánom Mariánom Kozákom. Motorkári sa zvyknú oslovovať krstnými menami, ale v tomto prípade „pán“ je úplne na mieste.
20.07.2010 - Romoto Čitatelia: 10212 [Vaše stroje - Moja motorka]

JSA - časť 8. - Moje vzory
V roku 1984 som bol socialistickým vojakom, ktorý bránil našu komunistickú vlasť pred prienikom japonskej a západoeurópskej techniky na náš motocyklový trh. Vozili sme sa na Jawách a Čezetách, občas na Emzete.
13.07.2010 - Romoto Čitatelia: 10726 [Vaše stroje - Moja motorka]

Denník JSA - časť 7.
Po stratenom lete som veril, že počas jesene budem mať čas dokončiť moje dielo. Prv ako som vstúpil znova do garáže...
06.07.2010 - Romoto Čitatelia: 10595 [Vaše stroje - Moja motorka]

Denník JSA - časť 6.
V poslednej časti som končil slovami: "Na motorke bolo treba urobiť ešte toľko práce, že som sa vzdal myšlienky, že stavbu môžem dokončiť v tomto roku (2008)." Prišla zima a viac času aj na motorku. Pokračujeme v mojom denníku...
22.06.2010 - Romoto Čitatelia: 11159 [Vaše stroje - Moja motorka]

JSA v krátkosti - časť 4.
Mal som okolo 18 rokov, Jawu 350 a ako divák som bol na Cene Slovenska v Piešťanoch. Mohol sa písať rok 1982. Preteky boli určite super, ale ja som si hlavne pamätal Yamahy 350 RD z Yamaha cupu.
08.06.2010 - Romoto Čitatelia: 20960 [Vaše stroje - Moja motorka]

Motorky spred roku '89 - časť 2.
Minule som skončil svoje rozprávanie pri spomienke, aké kapotáže vyrábali bratia Slížikovci zo Sasinkova...
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
24.10.2011 - Romoto Čitatelia: 7303 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomi(gh)ty 2011 vo dvojici na dvojici SV650S
S Cacavkom sme už od jari plánovali nejakú jazdu plnú zákrut a dobrého asfaltu, teda žiaľ nie na Slovensku. Chceli sme troška prevetrať naše esvéčka.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!