Anketa:
MONASTYR - DEMON PARTY 2023 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - MONASTYR - DEMON PARTY 2023
Kedy: | 13.05.2023 09:30 - 23:59 |
---|---|
Kde: | Vodná nádrž Domaša, Slovensko - NOVÁ KELčA ![]() |
Kto: | Peter (Sebastian333) vás pozýva |
Kontakt: | demon.proximum665@gmail.com |
Miesto konania akcie:
Vodná nádrž DomašaMapa:
Diskusia:

Monastyr - Demon party 2023
Prečo sa to volá DEMON?Trochu mi to nejde v kontexte so svätým miestom ako monastyr je. |
Monastyr - Demon party 2023
Veď ja nič,ja len prečo diabli si dávajú svätiť motorky.Nedáva to zmysel.Ale ako sa hovorí proti gustu žiaden .......ale veď to poznáte. |
Monastyr - Demon party 2023
Kto ma zaujem mozme opalit motorky pekelnym ohnom |
Monastyr - Demon party 2023
Mal by som otázku na organizátora resp tu asi Sebastian333 je členom, že čo si mám predstaviť ako bežný motorkar ktorý nepatrí do žiadneho družstva, klubu, neziskovky atď, že čo si mám predstaviť pod tým logom v spodnej časti že Support 81 Slovakia. Teraz žiadny konflikt za tým prosím nehľadaj. Ale znamená ze časť vstupného čo vyberiete to znamená ako účastník prispievate a posielate HAMC, alebo je to len morálna podpora. Ono by to bolo fajn ľuďom vysvetliť keď si to dáte na plagát. Diky a pripadne ak máš ljnk s foto z akcie možno by to pár ľudí nazhavilo na budúci ročník. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!