ISSN 1336-6491 | Online: 2554 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29827
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17626)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12201)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako filmovať priamo pri jazde na motorke - ako to bolo pred GoPro kamerami

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2005 Autor: Tomahawk
Čitatelia: 135755 [Technika - Dobré Rady]

Celkom často možno nájsť na Internete nafilmovanú jazdu na motorke, nehovoriac už o záberoch z veľkých cien Moto GP a Formule 1. Tiež som chcel skúsiť, či sa nedá nafilmovať aj moja jazda na motorke a tu predkladám výsledok.

Preskočil som pokusy držania kamery v ruke, prilepenia izolepou na nádrž, alebo na telo a premyslel som to tak, že kamera by mala byť na nádrži za plexisklom. Nebudem zdržiavať popisom, predpokladám, že z obrázku je jasné, ako je to vymyslené.

Použitý materiál je 2 mm hrubý hliníkový plech. Všetky štyri nožičky sú samostatné a majú možnosť nastavenia hore-dole a dopredu-dozadu. Týmto možno vykompenzovať nerovnosti nádrže a tiež nastaviť výhľad – či vidno časť prístrojovky, najmä tachometer a otáčkomer, alebo čiastočne, alebo vôbec nie. Použité matice sú krídlové M5, takže nastavenie je jednoduché a manuálne bez potreby nejakého maticového kľúča alebo kombinačiek. Už mám zapílené v drážkach jemné vybratia, takže na štandardnú polohu (vidím budík, alebo nevidím budík) nepotrebujem špekulovať a nastavím to po hmate. Proste to tam zaskočí. Najväčší strach som mal, ako to bude držať na nádrži, ale zbytočne. Celý držiak je prilepený na štyroch vákuových prísavkách, pôvodne určených na vešanie utierok v kuchyni (v Tescu za 54 Sk sada 4 kusov) a musím povedať, že to drží perfektne a dlho. Schválne som to neodliepal celý týždeň a najazdil som s tým asi 600 km a stále ani náznak odlepovania. Pochopiteľne, kvalita laku na ktorom je to prilepené, je asi najvýznamnejší ukazovateľ. Ale aj tak si poistím kameru tak, že remeň od kamery mám zahaknutý na gume okolo pásu, keby sa náhodou držiak s kamerou rozhodol opustiť nádrž. Ku držiaku je kamera prichytená tak isto, ako na statív – k tomu ale treba vyrobiť alebo zohnať zvláštnu skrutku. Je to M6 x 1.25. Buď ju vyrobíš (ako ja), alebo ju vezmeš z nejakého statívu. Okrem toho je vpredu dorobený ťuplík, aby sa nekývala kamera do bokov. Na toto je tiež už vopred na kamere pripravená dierka. Plexištít vynikajúco kryje všetky nápory vetra a múch, takže LCD displej kamery môže byť celý čas odkrytý, čiže možno priebežne kontrolovať, čo sa deje. Ani pri vysokých rýchlostiach to nevadí a neovplyvní správanie sa kamery. Čo je tiež skvelé, kamera je vybavená stabilizátorom obrazu. Prístup ku kamere je veľmi dobrý, takže za jazdy aj v rukaviciach možno kameru obsluhovať bez problémov.

Ešte takticko - technické údaje:

  • Motorka: Yamaha Fazer FZ6 – S
  • Kamera: JVC Digital Videocamera GR – D33ER
  • Kazeta: miniDV

Na priložených ukážkach (v galérii vpravo hore) vidno kúsok jazdy so zobrazením budíka a v druhej ukážke bez zobrazenia budíka. Kvalitu si nevšímajte, musel som to dostať na Internet, ale nekomprimované DVD je naozaj v super kvalite. Pochopiteľne, obidve verzie sú aj pre policajtov, ale videozáznam vyzerá veľmi pekne aj pri vyšších rýchlostiach :-).

Pridané: 22.09.2005 Autor: Tomahawk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »