ISSN 1336-6491 | Online: 1254 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32193
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18773)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13420)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Inzercia - Najnovšie inzeráty

Vyber rubriku:

Vitajte v inzertnom centre servra motoride.sk

Čo máme nového?

Váš MotoRide Team

Najnovšie inzeráty:

* * * QJMOTOR SRT900SX * * *

Dátum: 16.09.2025 (12:16) Počet zobrazení: 201 Trnavský kraj
<detail>
 Cestovná, r.v.: 2025, 0 km, 11 - 35 kW, TP/EČV
QJ MOTOR SRT900SX, Farba čierno-žltá, Výkon 70kw/95, 5PS, možnosť aj 35kw Krútiaci moment 90Nm pri 6500 otáčkach, Palivové mapy Rain, Normal a Šport, Obojsmerný QUICKSHIFTER, Tempomat, Trakčná kontrola, Systém sledovania...
Cena: 9 390.00 € (282 883.14 Sk)
Kontakt: AV MOTO (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk

* * * QJMOTOR SVT 650X + 3xkufor * * *

Dátum: 16.09.2025 (12:16) Počet zobrazení: 1248 Trnavský kraj
<detail>
 Cestovná, r.v.: 2025, 1 km, nad 35 kW, TP/EČV
Farba čierna, Výkon 56, 8kW/76, 2 PS Farba čierno-šedá, Brzdy Brembo, 3x kufor, Padacie rámy, Blastre, Vyhrievané rukoväte + sedlo, USB zasuvka, Odpočet DPH 3 roky záruka Motocykel sa nachádza v predajni AV MOTO v Piešťanoch
Cena: dohodou
Kontakt: AV MOTO s.r.o. (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk
WWW adresa: www.qj-motor.sk/adventure/svt-650-x/

* * * QJMOTOR SRT600SX. * * *

Dátum: 16.09.2025 (12:16) Počet zobrazení: 468 Trnavský kraj
<detail>
 Cestovná, r.v.: 2025, 0 km, nad 35 kW, TP/EČV
QJ MOTOR SRT600SX, Farba:pieskovo-žltá, Výkon 41, 2kw/56k Možnosť upraviť na 35kW!!! Brzdy Brembo, Systém riadenia kontroly trakcie (TCS) Nadstavitelné ABS(Offroad, Road) Palivové mapy Normal a Sport 3x kufor, Prídavné svetlá,...
Cena: 6 150.00 € (185 274.90 Sk)
Kontakt: AV MOTO (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk
WWW adresa: www.qj-motor.cz/adventure/srt-600-sx/

* * * UFO INTREPID AKCIA!!! * * *

Dátum: 16.09.2025 (12:15) Počet zobrazení: 3186 Trnavský kraj
<detail>
Skladom v nasej predajni v Piestanoch!!!!!!! Motokrosová prilba UFO INTREPID Je navrhnutá tak, aby vyhovovala požiadavkám tých najnáročnejších jazdcov. Škrupina z termoplastickej živice s vysokou odolnosťou. Vetrací systém so...
Cena: dohodou
Kontakt: AV MOTO (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk
WWW adresa: www.avmoto.sk/?s=intrepid&post_type=product

* * * NOLAN N100-5 N-COM 037"ZLAVA" * * *

Dátum: 16.09.2025 (12:15) Počet zobrazení: 7552 Trnavský kraj
<detail>
N100-5 je nový top model vyklápacích prilieb Nolan. Vyznačuje sa elegantným dizajnom, mnohými technickými prvkami a širokou škálou dostupných farieb a grafík. Jej kompaktné rozmery (dve veľkosti vonkajšej škrupiny podľa veľkosti prilby),...
Cena: dohodou
Kontakt: AV MOTO (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk
WWW adresa: www.avmoto.sk/?s=n100-5&post_type=product

Štatistika inzercie od 1.3.2003:
Celkový počet podaných inzerátov: 47574
Počet inzerátov s obrázkami: 2
Počet inzerátov odoslanych do www.echo.sk: 25361
Počet inzerátov odoslanych do www.inzercia.sk: 0
Počet inzerátov odoslanych do www.inzeraty.sk: 0

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »