Anketa:
Adresár Moto firiem
MOTORÁREŇ s.r.o.

Web stránka: http://www.motoraren.sk
E-mail: info@motoraren.sk
Sme výhradný dovozca motocyklov a náhradných dielov značky JAWA pre ktoré zabezpečujeme záručný aj pozáručný servis.
Servis a dodávku náhradných dielov zabezpečujeme aj pre motocykle JAWA vyrábané v minulosti v n.p. Považské Strojárne - Babetta, Pionier, Mustang, Jawa 90 Cross, Trail, Roadster, Manet, Tatran a pre všetky typy motocyklov vyrábaných v bývalom n.p. JAWA Týnec nad Sázavou či ČZ Strakonice.
Okrem motocyklov JAWA a náhradných dielov v našom e-shope či v predajni nájdete všetko čo potrebujete pre jazdu na motocykli tzn. moto oblečenie, prilby, čižmy, rukavice, okuliare a iné moto doplnky, ale takisto aj široký výber olejov a rôznych prípravkov pre starostlivosť o váš motocykel.
V rámci kompletnej ponuky zabezpečujeme renovácie historických či súčasných motocyklov a s tým súvisiace služby ako: profesionálne generálne opravy motorov, výbrusy valcov, opravy hláv, opravy kľukových hriadeľov, výrobu dielov do motorov historických vozidiel, zváranie poškodených hliníkových blokov motorov, chemické leštenie hliníkových dielov, pieskovanie, lakovanie, chrómovanie, zinkovanie...
Pobočky:
Adresa:
SNP 928/40
01401 Bytča
Žilinský kraj
Web stránka: http://www.motoraren.sk
E-mail: info@motoraren.sk
Telefón: +421 949 118 779
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!