Anketa:
Adresár Moto firiem
LeathClean s.r.o.

Web stránka: https://www.leathclean.com
E-mail: leathclean@leathclean.com
Sme motorkári. Srdcom aj dušou...
Snažíme sa našu prácu vykonávať tak dobre a tak kvalitne ako je to len možné.
Leathclean – profi čistiareň moto oblečenia a príslušenstva
Nie je pre nás podstatná kvantita, ale kvalita.
Veci robíme s rešpektom k zákazníkovi, dobrým mravom, skvelým vzťahom a s úctou a všetkou vážnosťou ku klientovi a zverenej práci.
Máme svoje pravidlá, svoje postupy a garancie pre našich klientov. Overené a nemenné. Lebo len tak je možné dosiahnuť obojstrannej spokojnosti.
Niekoľko našich HighLights:
- veci a výbavu čistíme zásadne ručne
- nepoužívame práčky, sušičky ani iné mechanizmy
- používame len biologicky odbúrateľné čističe .
- Používané farby sú najvyššej dostupnej kvality
- kožené veci šijeme zásadne taktiež ručne. Aby sme využili pôvodné diery po šití z výroby.
Pobočky:
Adresa:
Tomášikova 26 (budova Úsvit)
82101 Bratislava
Bratislavský kraj
Web stránka: https://www.leathclean.com/
E-mail: leathclean@leathclean.com
Telefón: +421 949 763928
Mobil: +421 903 231213
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!