Anketa:
Príbeh môjho Transalpa - Hondy XL600V 1991
ZdieľaťPridané: 08.08.2014 Autor: mychalisko
Čitatelia: 9999 [Vaše stroje - Moja motorka]
Príbeh o Transalpe "v najlepších" rokoch, od nevšednej kúpy až po súčasný stav.
Príbeh začal v jedno letné piatkové popoludnie, obyčajným a bezcieľnym prezeraním Bazoša. Náhodou som natrafil na inzerát Transalpa, s jednou alebo dvoma fotkami, kde v podstate ani nebolo vidieť žiaden detail. Samotný inzerát neobsahoval takmer žiadne technické fakty. No aj napriek tomu ma inzerát zaujal, prizval som kolegov a ihneď nasledoval telefonát, mimo zopár technických otázok hlavne kvôli tomu, či pre ňu môžeme dôjsť aj hneď, ale v podstate v noci (nakoľko sme to mali asi 300 kilometrov). Pán neznel príliš nadšene, no v podstate mu to bolo jedno. Došli sme niekedy medzi 22. a 23. hodinou, pre domácich sme chvíľu boli ako partia "strangerov", preto sme sa ich snažili ubezpečiť, že sme úplne normálni, len ak sa na niečo tešíme, tak na to neradi čakáme. Nasledovala letmá obhliadka, skúšobná jazda, podpis zmluvy a 300 km naspäť.
PS: Motorka šla po vlastných a po príchode v ranných hodinách som len presadol do auta a pálil k Jadranu. :)
![]() |
Čosi o Transalpe:
- V TP je udaný rok výroby 1991 a dátum prvej evidencie v SR 9/1992. Tento údaj sme sa dozvedeli až pri obhliadke, celý čas sme boli v presvedčení, že je to niečo novšie. De facto mi na tomto čísle nezáležalo vôbec, rozhodujúci bol technický stav.
- Na tachometri bolo úctyhodných 77 tisíc kilometrov, ale bol to staraný stroj, prvý majiteľ (SR) ju mal dlhé roky, potom ju mal asi 1,5 roka pán, ktorý na nej jazdil s manželkou.
- Má to 583 ccm a 37 kW.
- Výfuk je vymenený za Remus, ktorý je aj celkom počuť, má dosť mohutný zvuk.
- Z výbavy to má centrálny stojan, padacie rámy a kufor.
- Spotrebu som si zo zaujímavosti vypočítal cestou domov a vyšlo mi to do 4,5l, pričom asi 1/2 cesty bola diaľnica s rýchlosťou 120-150 km/h.
- Servis po kúpe spočíval vo výmene brzdovej kvapaliny, reťazového kitu (rozeta, sekundár, reťaz) a premazaní bowdenov.
- Jediným problémom bol zatiaľ iba defekt na zadnom kolese. Neviem kvôli čomu, ale jedného dňa som našiel motorku v garáži s vypusteným kolesom. Po výmene duše je opäť všetko OK.
Od kúpy má za sebou takmer 2000km, štartuje v momente, olej nežerie. Jedine negatívum zatiaľ vidím v slabom prednom svetlomete, v porovnaní s kolegovym Transalpom 2010 je to akoby som jazdil na parkovačke.
Mala za sebou lakovačku kapotáže do kombinácie oranžová a čierna (resp. tmavošedá) metalíza, čo ju značne omladilo. Práve v tejto chvíli je vo fáze experimentu - Plasty sú dole a striekajú sa do čiernej matnej a kolesá do starozlatej (matná metalíza - Plasti Dip). V podstate sa to mohlo striekať aj na motorke, ale bolo by treba viac vecí oblepiť, prípadne aj zložiť padáky (čo by mohla byť babračka, ak by bol trošku ohnutý - našpanovaný).
![]() |
![]() |
po kúpe, cestou domov |
![]() |
s kolegom v kameňolome Beňatina |
Spotrebované boli dva čierne spreje, dva zlaté. Proces striekania:
![]() |
začiatok striekania - prvá vrstva Plasti Dipu |
![]() |
kolesá pripravené na striekanie |
![]() |
striekanie kolies - starozlatá metalíza (matná) |
![]() |
výsledok - kapotáž - matný čierny Plasti Dip, ráfiky starozlatá |
Pridané: 08.08.2014 Autor: mychalisko Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda XL 600V Transalp 1991:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 600V Transalp |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 583 ccm |
Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 75.0 x 66.0 mm |
Rozvod: | OHC (3V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 167 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda XL 600V Transalp' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda XL 600V Transalp' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 600V Transalp 1991' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 600V Transalp' na www.google.com

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!