Anketa:
PionierCross Budimír 2014 - Pionier - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťPionier - PionierCross Budimír 2014
Kedy: | 16.11.2014 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | MX Trať Budimír ![]() |
Kto: | Harly vás pozýva |
Kontakt: | pioniercross.goodidea.sk |
Diskusia:

PionierCross Budimír 2014
krampus tebe vydať predsa musí nie? Povinná účasť Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (12.11.2014 9:54) |
PionierCross Budimír 2014
..no, co som pocul, tak PIO pozitivnych nas tam bude veeelke stado |
PionierCross Budimír 2014
..ako uz pisal willy v inom vlakne - veru dobre bolo. |
PionierCross Budimír 2014
Tejto akcie sa týka viac vlákien tak to treba zjednotiť, Super akcia a treba poďakovať organizátorom. Hlavne priekopníkovi tejto "pakárne" |
PionierCross Budimír 2014
Ja si myslim, ze nie len pekacisti by to mali kricat Upravené 1 krát. Naposledy upravil tahitan (16.11.2014 21:53) |
PionierCross Budimír 2014
Ja som napísal že asi nevedia... |
PionierCross Budimír 2014
Ta to ja jaký že priekopník? Však to tahiťan tam kopal a lopatoval v sobotu na trati o 106! Upravené 2 krát. Naposledy upravil krampus (17.11.2014 3:14) |
PionierCross Budimír 2014
Bolo naozaj super, ako vždy |
PionierCross Budimír 2014
No všetka česť organizátorom. Super deň. Každý činovník sa snažil o dušu. Chodím podľa možnosti a neustále pribúda pretekárov ako aj divákov. Tu sa stretávame s množstvom kamošov , ako aj získame nových. Tak nech to organizátorom vydrží. |
PionierCross Budimír 2014
Klobúk dole, parádna akcia, parádny ľudia... Keď som zadrel tak som mohol aspoň sledovať umenie pána Laco G. |
PionierCross Budimír 2014
wily: áno minule rozbitý karbec, teraz som zadrel piestny čap |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!