Anketa:
Zemplín veterán rallye 2017 - Výstavy, Burzy - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťVýstavy, Burzy - Zemplín veterán rallye 2017
Kedy: | 30.06.2017 10:00 až 02.07.2017 19:00 |
---|---|
Kde: | Michalovce ![]() |
Kto: | Klub historických vozidiel Michalovce vás pozýva |
Kontakt: | www.khvmi.sk/ |
Podujatie začne registráciou účastníkov v piatok 30.6.2016 od 11.00 hod. na Námestí slobody v Michalovciach. O 13.00 hod. začína na hlavnej tribúne na Námestí osloboditeľov vítanie všetkých návštevníkov Zemplín Veterán Rallye 2017 folklórnymi súbormi a otvorenie sprievodných podujatí.
O 14.00 hod. predstavíme všetkým 10 – násobného Majstra československa – Petra BALÁŽA – legendu československého motocyklového športu.
O 15.00 hod. slávnostne otvoríme Zemplín Veterán Rallye 2017 a vyhlásime spolu s rekordológom Igorom Svitkom pokus o Slovenský rekord „Najviac veteranistických automobilov a motocyklov na Námestí osloboditeľov v Michalovciach“, a o 16.30 hod. bude oznámený výsledok rekordu.
O 17.00 hod. štart - Zemplín Veterán Rallye 2017 z Námestia osloboditeľov do Trnavy pri Laborci. Po skončení sa všetci účastníci presunú na Hotel Glamour Zemplínska Šírava, kde o 21.00 hod. začína Slávnostné otvorenie „Pieskové sochy“ a pokračuje „veterán piknik a šansónový večer“.
V sobotu 1.7.2017 o 9.00 hod. začína II. etapa - „Veteránmi za pamiatkami UNESCO“ – Michalovce – Strážske – Humenné – Stakčín – Ruská Bystrá – Beňatina – Inovce – Podhoroď – Choňkovce – Sobrance – Ruskovce – Jasenov – Poruba pod Vihorlatom – Jovsa – Kusín - Zemplínska Šírava - Amfiteáter. Dĺžka etapy 142 km. Cestou Vás čaká plnenie nenáročných zábavných úloh. Spoločenský večer je pripravený na hoteli Eurobus – Zemplínska šírava.
V nedeľu 2.7.2017 od 09.30 hod. - III. etapa –„Miss veterán...“ – výstava vozidiel a zábavné predpoludnie pri OC Zemplín v Michalovciach. Vyhlásenie výsledkov Zemplín Veterán Rallye 2017 a diváckej súťaže „Miss veterán...“
Diskusia:

Zemplín veterán rallye 2017
Ak sa mi to podarí pôjdem sa na ten rekord a veterány pozrieť... Cez MI je pekná skratka do Sabinova že |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!