Anketa:
11. Holíčsky zámocký okruh 2019 - Európsky pohár - Vintage regularity Cup + MM SR - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťCestné Motocykle - 11. Holíčsky zámocký okruh 2019 - Európsky pohár - Vintage regularity Cup + MM SR
Kedy: | 28.09.2019 09:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Kaštieľ v Holíči (Holíčsky zámok), Slovensko ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | smf.sk |
Aj tento rok budú preteky v Holíči súčasťou medzinárodných majstrovstiev SR a Európskeho pohára v jazde pravidelnosti, v rámci ktorých sa predstavia aj populárne sajdkáry pričom nebudú chýbať ani preteky Ducati Slovakia Cupu a Babetta Cupu.
Na trati sa od 9:00 hod odjazdia tréningy, samotné preteky odštartujú o 14. hodine.
Vzácni hostia: Vlani sme v Holíči videli motocyklovú hviezdu minulosti, 15-násobného svetového šampióna Giacoma Agostiniho, tento rok prejavili záujem o účasť na podujatí v Holíči ďalšie bývalé hviezdy minulosti majstrovstiev sveta, ktoré však nakoniec cestujú na stretnutie motocyklových legiend, ktoré sa v tom čase uskutoční v Grécku. Aj tak sa však motocykloví fanúšikovia v Holíči majú na čo tešiť! Na Zámockom okruhu sa bude totiž preháňať MotoGP špeciál Ducati Desmosedici z roku 2006, s ktorým vo finálových pretekoch vo Valencii zvíťazil Troy Bayliss. Na motocykli bude jazdiť taliansky pretekár Alfio Crespi. Okrem Crespiho bude v Holíči jazdiť aj u nás dobre známy Giuseppe Sandroni.
Ďalšou osobnosťou na Zámockom okruhu v Holíči bude André Mazzoni „Dedé“, prezident komisie Moto skúter vintage motocyklovej federácie RCM Francúzsko.
Organizátorom podujatia v Holíči je tradične Classic Club Hlohovec na čele s motocyklovou legendou, 10-násobným majstrom Československa Petrom Balážom.
Miesto konania akcie:
Kaštieľ v Holíči (Holíčsky zámok)Mapa:
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!