ISSN 1336-6491 | Online: 1597 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31051
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18244)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria - Čo jej obuť - Športové pneumatiky

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Čo jej obuť - Športové pneumatiky

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

23.03.2013 - Redakcia

Avon 3D Extreme

23.03.2013 - Redakcia

Avon 3D Ultra Supersport/Sport

23.03.2013 - Redakcia

Bridgestone Battlax R10

23.03.2013 - Redakcia

Bridgestone Battlax S20

23.03.2013 - Redakcia

Bridgestone Battlax BT016

23.03.2013 - Redakcia

Bridgestone Battlax BT003

23.03.2013 - Redakcia

Bridgestone

23.03.2013 - Redakcia

Continental Race Attack

23.03.2013 - Redakcia

Continental Sport Attack 2

23.03.2013 - Redakcia

Continental Sport Attack

23.03.2013 - Redakcia

Dunlop Sportmax D212 GP Pro

23.03.2013 - Redakcia

Dunlop Sportmax Qualifier II

23.03.2013 - Redakcia

Dunlop Sportmax SportSmart

23.03.2013 - Redakcia

Dunlop

23.03.2013 - Redakcia

Maxxis Presa Sport

23.03.2013 - Redakcia

Metzeler Racetec Interact K3

23.03.2013 - Redakcia

Metzeler Sportec M5 Interact

23.03.2013 - Redakcia

Michelin Pilot Power

23.03.2013 - Redakcia

Michelin Pilot Power3

23.03.2013 - Redakcia

Michelin Power Supersport

23.03.2013 - Redakcia

Michelin

23.03.2013 - Redakcia

Pirelli Diablo Rosso Corsa

23.03.2013 - Redakcia

Pirelli Diablo Rosso II

23.03.2013 - Redakcia

Pirelli Diablo Supercorsa SP

 

Ostatné Galérie
Motozem

indien-demo-zv-05-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »