ISSN 1336-6491 | Online: 1640 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 40.

20.09.2005 - Awia

Národné krosové centrum vo Sverepci

20.09.2005 - Awia

Pritrafili sa aj pády...

20.09.2005 - Awia

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

20.09.2005 - Awia

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

20.09.2005 - Awia

Ján Hrehor (trieda Enduro 2)

20.09.2005 - Awia

Jacob Stapleton (Trieda Enduro 2) z Austrálie

20.09.2005 - Awia

Radek Matoška (Trieda Enduro 2)

20.09.2005 - Awia

Ivan Jakeš (Trieda Enduro 2) prenasleduje Taliana Andreasa Beconiho

20.09.2005 - Awia

Ján Hrehor (trieda Enduro 2)

20.09.2005 - Awia

Alessandro Botturi (Taliansko, trieda Enduro 2)

20.09.2005 - Awia

Ján Hrehor (trieda Enduro2)

20.09.2005 - Awia

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

20.09.2005 - Awia

Ivan černý - Klubový Tím SMF (trieda Enduro2)

20.09.2005 - Awia

Rastislav Hanuš - MK Lovčica ISDE Tím (trieda Enduro 2)

20.09.2005 - Awia

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

20.09.2005 - Awia

Ivan Černý z tímu SMF

20.09.2005 - Awia

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

20.09.2005 - Awia

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

20.09.2005 - Awia

Zlatko Novosád - SMF Tím (trieda E2)

20.09.2005 - Awia

Príprava na štart

20.09.2005 - Awia

Tesne po štarte

20.09.2005 - Awia

V prvej zákrute, s číslom 281 Peter Karumník - MK Lovčica ISDE tím

20.09.2005 - Awia

Pád v prvej zákrute

20.09.2005 - Awia

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

20.09.2005 - Awia

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

20.09.2005 - Awia

VIDEO Pozri si video
ISDE 2005 Považská Bystrica<br />
MPEG1, 320x240, 30fps, 508KB

20.09.2005 - Awia

VIDEO Pozri si video
ISDE 2005 Považská Bystrica<br />
MPEG1, 320x240, 30fps, 594KB

20.09.2005 - Awia

Suvenír pre diváka...

20.09.2005 - Awia

Cieľová rovinka

20.09.2005 - Awia

Príprava na štart, Jaroslav Katriňák s číslom 80

20.09.2005 - Awia

Príprava na štart, Jaroslav Katriňák s číslom 80

20.09.2005 - Awia

Príprava na štart, Jaroslav Katriňák s číslom 80

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »