ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Škótsko 2008

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Škótsko 2008

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 26.

22.03.2008 - Winnetou

Berwick

22.03.2008 - Winnetou

Scotland

22.03.2008 - Winnetou

Stonehaven beach

22.03.2008 - Winnetou

Aberdeen beach

22.03.2008 - Winnetou

Inverness

22.03.2008 - Winnetou

Ubytovanie...

22.03.2008 - Winnetou

...vo Fort George

22.03.2008 - Winnetou

Fort George

22.03.2008 - Winnetou

Clava Cairns

22.03.2008 - Winnetou

Loch Ness a Urquhart castle

22.03.2008 - Winnetou

A82

22.03.2008 - Winnetou

A82

22.03.2008 - Winnetou

A87 a Sky most

22.03.2008 - Winnetou

Ryba a hranolky

22.03.2008 - Winnetou

Mann of Storr

22.03.2008 - Winnetou

Mann po druhé

22.03.2008 - Winnetou

Cuillin hills

22.03.2008 - Winnetou

Shin falls

22.03.2008 - Winnetou

Okolie Spean Bridge

22.03.2008 - Winnetou

Pod Ben Nevis

22.03.2008 - Winnetou

Okolie Ben

22.03.2008 - Winnetou

Glenfinnan monument

22.03.2008 - Winnetou

Okolie Ben 2

22.03.2008 - Winnetou

Loch Shiel

22.03.2008 - Winnetou

Ben Nevis 1344m

22.03.2008 - Winnetou

Rannoch Moor A82

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »