ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov.

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

13.08.2003 - Awia

Panter sa zabáva

13.08.2003 - RAdo

Ukrutne drsný Vadim - 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov 2003

13.08.2003 - RAdo

Unavený Biker

13.08.2003 - RAdo

Mike, TTom a Vadim - 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov

13.08.2003 - RAdo

TTom testuje mike-ovho Maraudera

13.08.2003 - RAdo

Všetky hviezdy pokope... - 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov

13.08.2003 - RAdo

Pantheráci na štarte...

13.08.2003 - RAdo

Štart výjazdu...

13.08.2003 - RAdo

Žeňo krívajúci, dotrhaný...

13.08.2003 - RAdo

RAdove Virago na mieste činu...

13.08.2003 - RAdo

Miesto činu...

13.08.2003 - RAdo

RAdo dostáva prvú pomoc...

13.08.2003 - RAdo

RAdo dostáva prvú pomoc...

13.08.2003 - RAdo

Ďalší zranený, Dadi popíja kávičku...

13.08.2003 - RAdo

Zábava v sobotu večer...

13.08.2003 - RAdo

Sportmaxy sú drahé :-))

13.08.2003 - RAdo

mikeho prvé kolečko, dokáže to aj 125-ka

13.08.2003 - RAdo

mikeho prvé kolečko, dokáže to aj 125-ka

13.08.2003 - RAdo

mikeho prvé kolečko, dokáže to aj 125-ka

13.08.2003 - RAdo

Nedeľné ráno v kempe...

13.08.2003 - RAdo

Spoločná foto, škoda, že sme tam neboli všetci...

13.08.2003 - Vadim

Skupina Permonikov pred Baňou (Fotené mobilom Nokia)

13.08.2003 - Vadim

Záber z Baňe, ako baníci obedovali... (Fotené mobilom Nokia)

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »