Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1336 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Adventúra Alpy, jeseň 2007

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Adventúra Alpy, jeseň 2007

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 35.

16.10.2007 - janoxl

Priehrada na Malte, 1933 m n. m.jpg

16.10.2007 - janoxl

Okolie priehrady

16.10.2007 - janoxl

Priehrada

16.10.2007 - janoxl

Začiatok hohe strasse

16.10.2007 - janoxl

Priehrada

16.10.2007 - janoxl

Ja pri priehrade

16.10.2007 - janoxl

Priehrada

16.10.2007 - janoxl

Začiatok hohe strasse

16.10.2007 - janoxl

Pohľad z Edelweisspitzu na tunel

16.10.2007 - janoxl

Plockenpass z talianskej strany

16.10.2007 - janoxl

Náš dostavník

16.10.2007 - janoxl

Tu varia najlepšiu gulaschsuppe

16.10.2007 - janoxl

pohľad z lanovky

16.10.2007 - janoxl

Plockenpas z talianskej strany

16.10.2007 - janoxl

úplný vrchol

16.10.2007 - janoxl

pohľad späť

16.10.2007 - janoxl

jazero Konigssee

16.10.2007 - janoxl

desiata

16.10.2007 - janoxl

výhľad na Rossfeldstrasse

16.10.2007 - janoxl

panorama Rossfeldstrasse

16.10.2007 - janoxl

my traja

16.10.2007 - janoxl

Obertauernpass

16.10.2007 - janoxl

Obertauern strasse

16.10.2007 - janoxl

bežná premávka

16.10.2007 - janoxl

priehrada na Malte

16.10.2007 - janoxl

po výjazde z jednej zo zákrut na GG

16.10.2007 - janoxl

Plockenpas z talianskej strany

16.10.2007 - janoxl

cesta na 2802 m n.m.

16.10.2007 - janoxl

Dolomitenstrasse

16.10.2007 - janoxl

prvá reštika v Taliansku na Plockenpasse

16.10.2007 - janoxl

tunel na Plockenpasse

16.10.2007 - janoxl

Aj takto môže vyzerať ráno v Alpách

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »