ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 48.

27.01.2020 - ADMIN

AER20Stage12-7

27.01.2020 - ADMIN

AER20Stage12-27

27.01.2020 - ADMIN

AER20Stage12-37

27.01.2020 - ADMIN

AER20Stage12-42

27.01.2020 - ADMIN

4019375051422050 2298124708169646080 o

27.01.2020 - ADMIN

AFR20D10J0110

27.01.2020 - ADMIN

3826627374017641 5554058064291692544 o

19.01.2020 - Awia

image001

19.01.2020 - Awia

image002

19.01.2020 - Awia

image003

19.01.2020 - Awia

image001

19.01.2020 - Awia

image003

19.01.2020 - Awia

image002

19.01.2020 - Awia

image001

19.01.2020 - Awia

image003

19.01.2020 - Awia

image002

15.01.2020 - Awia

14.1.2020  7. etapa Chami - Aidzidine  478km (časovka 478km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

15.01.2020 - Awia

14.1.2020  7. etapa Chami - Aidzidine  478km (časovka 478km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

15.01.2020 - Awia

14.1.2020  7. etapa Chami - Aidzidine  478km (časovka 478km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

13.1.2020 6. etapa Dhakla - Chami 560km (presun 383km, časovka 177km, cieľ v bivaku) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

13.1.2020 6. etapa Dhakla - Chami 560km (presun 383km, časovka 177km, cieľ v bivaku) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

12.1.2020 rest day Dhakla - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

12.1.2020 rest day Dhakla - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

11.1.2020 5. etapa Smara - Dhakla 686km (presun 1km, časovka 473km, presun 212km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

11.1.2020 5. etapa Smara - Dhakla 686km (presun 1km, časovka 473km, presun 212km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

10.1.2020 4. etapa Assa - Smara 404km (časovka 385km, presun 19km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

10.1.2020 4. etapa Assa - Smara 404km (časovka 385km, presun 19km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

13.01.2020 - Awia

9.1.2020 3. etapa M´hamid-Assa 516km (presun 5km, časovka 497km, presun 14km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

10.01.2020 - Awia

9.1.2020  3. etapa M´hamid-Assa  516km (presun 5km, časovka 497km, presun 14km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

10.01.2020 - Awia

9.1.2020  3. etapa M´hamid-Assa  516km (presun 5km, časovka 497km, presun 14km) - Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo

07.01.2020 - Awia

2. etapa Tarda- M´hamid - Africa Eco Race 2020

07.01.2020 - Awia

2. etapa Tarda- M´hamid - Africa Eco Race 2020

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »