ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ako bolo na výstave Motocykl 2008 v Prahe

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ako bolo na výstave Motocykl 2008 v Prahe

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 58.

10.03.2008 - Herghott

Nevýstavný kus, ale určite jeden z najzaujímavejších

10.03.2008 - Herghott

Suzuki DR Big Radovana Jirků v stanku nasich kolegov motorkari.cz

10.03.2008 - Herghott

Nádherná Ducati 848

10.03.2008 - Herghott

Ducati Desmosedici RR

10.03.2008 - Herghott

Ducati Desmosedici RR

10.03.2008 - Herghott

Nová Ducati Monster

10.03.2008 - Herghott

Nová Ducati Monster

10.03.2008 - Herghott

Trio Triumphov

10.03.2008 - Herghott

Francúzsky Voxan Black Magic

10.03.2008 - Herghott

Francúzsky Voxan Charade

10.03.2008 - Herghott

Touratechom nabité BMW R 1200 GS

10.03.2008 - Herghott

Touratechom nabité BMW R 1200 GS

10.03.2008 - Herghott

Moto Guzzi MGS-01 Corsa

10.03.2008 - Herghott

Pekná zadnica Moto Guzzi Stelvio

10.03.2008 - Herghott

Moto Guzzi Stelvio

10.03.2008 - Herghott

Odhalené vnútornosti Moto Guzzi Griso

10.03.2008 - Herghott

Buel 1125 R

10.03.2008 - Herghott

Dva dakarské stroje, ktoré ale Dakar nazežili - KTM Davida Pabišku a Yamaha Dušana Randýska

10.03.2008 - Herghott

Aprilia Shiver

10.03.2008 - Herghott

Výstava Motocykl 2008, Praha

10.03.2008 - Herghott

Intruder...

10.03.2008 - Herghott

Agregát LC8

10.03.2008 - Herghott

Agregát LC8

10.03.2008 - Herghott

Moto Morini Granpasso 1200

10.03.2008 - Herghott

Moto Morini Granpasso 1200

10.03.2008 - Herghott

MV Agusta

10.03.2008 - Herghott

Cagiva Mito SP 525

10.03.2008 - Herghott

Superbajková Yamaha

10.03.2008 - Herghott

Rossiho M1

10.03.2008 - Herghott

Racingová R6 s originálnymi komponentmi

10.03.2008 - Herghott

Ural

10.03.2008 - Herghott

Výstava Motocykl 2008, Praha

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »