Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - BMV a „Memoriál Jozefa Pé“ na „Dolnej zemi“

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

BMV a „Memoriál Jozefa Pé“ na „Dolnej zemi“

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 48.

29.06.2012 - motoman

Keď zavelí sa odchod

29.06.2012 - motoman

Najnižšie objemy dopredu!

29.06.2012 - motoman

Jawa 90 Cross, aj ty pôjdeš medzi prvými

29.06.2012 - motoman

MZ 150 ETZ, obstojí aj medzi silnejšími kolegyĽami

29.06.2012 - motoman

Jawa 250 typ 353 sa dostavila na miesto štartu z Brezna

29.06.2012 - motoman

Dve 350ky trpezlivo vyčkávajú na chvíľu odchodu

29.06.2012 - motoman

Logo podujatia nesmelo chýbať

29.06.2012 - motoman

Poslredné spoločné foto pred odchodom

29.06.2012 - motoman

Na čele jazdí ten ktorý má aspoĽ tušenie, kadiaľ sa pôjde

29.06.2012 - motoman

Kolóna plnej paráde

29.06.2012 - motoman

Črieda divých dvojtaktov pri odpočinku na čerpacej stanici pred Novými Zámkami

29.06.2012 - motoman

Na ramene Malého Dunaja

29.06.2012 - motoman

V Kolárove v lodenici pri plávajúcom mlyne

29.06.2012 - motoman

Pozorne počúvame výklad o plávajúcich mlynoch

29.06.2012 - motoman

 Údajne funkčná replika mlyna na hladine Malého Dunaja

29.06.2012 - motoman

Tu sa zrno mlelo a výsledok sa triedil na otruby, hrubú a hladkú múku

29.06.2012 - motoman

Prevodové ústrojenstvo mlyna, koľko asi drevené zuby vydržali

29.06.2012 - motoman

Výklad vyčerpal, sily sme doplnili pečeným kolenom

29.06.2012 - motoman

Vojenská pevnosť v Komárne

29.06.2012 - motoman

Miestnosti pre posádku

29.06.2012 - motoman

To by sme neboli ani my, keby sme se nezablbli na buzeráku

29.06.2012 - motoman

Ešte spoločné foto do albumu s pani sprievodkyĽou

29.06.2012 - motoman

Krátka zastávka na hrádzi Dunaja v Komárne

29.06.2012 - motoman

A sme v Štúrove, motorečky si v záhrade pohoveli

29.06.2012 - motoman

Návštevou a spoločnosťou nás poctil sám Vilko maguma z TO, náčelník geriatrikov

29.06.2012 - motoman

Hurá do Székesfehérváru, MZtke sa nechcelo

29.06.2012 - motoman

V Székesfehérvári na zraze motoveteránov

29.06.2012 - motoman

Videli sme všeličo, napr. Sunbeam z roku 1925

29.06.2012 - motoman

Pekná Pannonia

29.06.2012 - motoman

MZ TS 125

29.06.2012 - motoman

Pekne zrenovované BMW

29.06.2012 - motoman

Britský Norton

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »