ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Bohemian Tour 2010, alebo "kývačky" opäť na cestách

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Bohemian Tour 2010, alebo "kývačky" opäť na cestách

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

06.09.2010 - motoman

01 Odchod z parkoviska

06.09.2010 - motoman

02 Po prvej ranne j sprche

06.09.2010 - motoman

03 Jazda v daždi

06.09.2010 - motoman

04 Pršať už nikdy neprestane

06.09.2010 - motoman

05 V cieli prvej etapy

06.09.2010 - motoman

06 Sušíme oblečenie

06.09.2010 - motoman

07 Pension z čias Gustíka Husáka

06.09.2010 - motoman

08 Krasová jaskyĽa v Sloupe

06.09.2010 - motoman

09 V jaskyni je čo obdivovať

06.09.2010 - motoman

10 Na Hrade Pernštejn

06.09.2010 - motoman

11 Hrad je krásne zachovalý

06.09.2010 - motoman

12 Pred Technickým múzeom v Brne

06.09.2010 - motoman

13 Praga 500

06.09.2010 - motoman

14 Ogar 350 a sidecar

06.09.2010 - motoman

15 Tatran 50 pálil aj 150 km za hodinu

06.09.2010 - motoman

16 Prekrásny Tatraplán

06.09.2010 - motoman

17 Predviedli nám aj orchestrión

06.09.2010 - motoman

18 Pokra_ujeme smer posázaví

06.09.2010 - motoman

19 Jawa v Týnci nad Sázavou

06.09.2010 - motoman

20 Chátrajúce haly Jawy v Týnci

06.09.2010 - motoman

21 Hlavný vchod do závodu Jawa

06.09.2010 - motoman

22 Smer Konopište

06.09.2010 - motoman

23 Múzeum Konopište Jawa 500 Vatikán

06.09.2010 - motoman

24 Policajná 350 ka nanuk

06.09.2010 - motoman

25 Jawa 420 OHC

06.09.2010 - motoman

26 Vojenská Jawa 350 Monarko

06.09.2010 - motoman

27 Pohľad na Podolský most

06.09.2010 - motoman

28 Pohľad z Podolského mostu

06.09.2010 - motoman

29 Na nádvorí hradu v Strakoniciach

06.09.2010 - motoman

30 Hoštice u Volyně

06.09.2010 - motoman

31 Filmové sídlo JZD Hoštice

06.09.2010 - motoman

32 Artefakt filmovej slávy Hoštíc

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »