ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Bokovky od mlyna k mlynu alebo slovensko-moravská pohodovka II

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Bokovky od mlyna k mlynu alebo slovensko-moravská pohodovka II

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 50.

13.11.2009 - Mitja

ŠtrbskoVažecká bokovka

13.11.2009 - Mitja

Pri Liptovskej Mare

13.11.2009 - Mitja

Vtáčia záhrada

13.11.2009 - Mitja

Autori motovýstavy

13.11.2009 - Mitja

a ich hračka

13.11.2009 - Mitja

ako nová

13.11.2009 - Mitja

kemp na Tajchu

13.11.2009 - Mitja

výlet s Vladom na Kľak

13.11.2009 - Mitja

došli spišiaci

13.11.2009 - Mitja

Z veže Kremnického hradu

13.11.2009 - Mitja

Čachtický hrad

13.11.2009 - Mitja

Čachtický hrad

13.11.2009 - Mitja

kamenný veterný mlyn Kuželov

13.11.2009 - Mitja

Areál kovošrotu

13.11.2009 - Mitja

Maják

13.11.2009 - Mitja

Ako pri mori

13.11.2009 - Mitja

výhľad z majáku na koráb

13.11.2009 - Mitja

Milotický zámok

13.11.2009 - Mitja

Milotický zámok

13.11.2009 - Mitja

V zámockej záhrade

13.11.2009 - Mitja

moravské obrázky

13.11.2009 - Mitja

Podvečer v kopcoch

13.11.2009 - Mitja

Lednický zámok

13.11.2009 - Mitja

zámocký park

13.11.2009 - Mitja

atrakcia parku

13.11.2009 - Mitja

Janohrad

13.11.2009 - Mitja

Janohrad a moja suzka

13.11.2009 - Mitja

Kunovické  letecké Slovácke múzeum

13.11.2009 - Mitja

Z očí do očí

13.11.2009 - Mitja

archeoskanzen Modrá

13.11.2009 - Mitja

archeoskanzen Modrá

13.11.2009 - Mitja

archeoskanzen Modrá

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »