Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 65.

23.12.2014 - Cacao

 na tejto motorke bolo vygravírované takmer všetko

23.12.2014 - Cacao

 ak by ste zabudli, ako to vo vnútri funguje, na veku si to môžete pripomenúť

23.12.2014 - Cacao

 táto hrdza bola takmer dokonalá, iba ťažko sa dalo uveriť, že motorka nebola roky ponorená v slanej morskej vode

23.12.2014 - Cacao

 nielen psy bývajú na retiazke

23.12.2014 - Cacao

 olejový filter odložený trocha bokom

23.12.2014 - Cacao

 táto lebka naopak bola vystavená na obdiv

23.12.2014 - Cacao

 aj táto lebka bola vystavená na obdiv, iba troška nižšie

23.12.2014 - Cacao

 našli sme najširšie riadidlá

23.12.2014 - Cacao

 našli sme aj najširšie stupačky

23.12.2014 - Cacao

 koleso karbónoové

23.12.2014 - Cacao

 koleso inteligentne vypletané

23.12.2014 - Cacao

 koleso s krásnym érbrašom

23.12.2014 - Cacao

 toto koleso je vystružlikané z jedného kusa AL zliatiny

23.12.2014 - Cacao

 aj toto koleso bolo niekedy monoblokom, len ho doplnili karbón kevlarom

23.12.2014 - Cacao

 no a na toto použili naozaj dosť veľký blok, opracovanie bolo ako pri iných takmer dokonalé

23.12.2014 - Cacao

 takmer dokonalé bolo aj toto dielo vyrobené opäť z jedného kusa zliatiny

23.12.2014 - Cacao

 od odliatku k výkovku

23.12.2014 - Cacao

 tu hmotnosť nehrala hlavnú úlohu

23.12.2014 - Cacao

 masívna stavba prednej vidlice na pokračovanie, tento stroj je pocta Terminátorovi

23.12.2014 - Cacao

 chudobnejší konštruktér si vystačí aj s menším množstvom materiálu

23.12.2014 - Cacao

 springer kombinácia chrómu a hliníka

23.12.2014 - Cacao

 sringer s usporiadaním pružím v osi motocykla

23.12.2014 - Cacao

 máme skrutiek plný kontajner, čo tak okuliare na spôsob Jánošíkovho opaku

23.12.2014 - Cacao

 kokso pozor pozor na zuby pri brzdení, Jet prilbu nechaj doma

23.12.2014 - Cacao

 predný blatník fat boy

23.12.2014 - Cacao

 štíhly blech Meister z Austrie

23.12.2014 - Cacao

 ručne vyklepkávané umelecké dielo

23.12.2014 - Cacao

 umelcké dielo nakreslené

23.12.2014 - Cacao

 umelecké dielo očalúnené v koženke, tak ako takmer celá motorka

23.12.2014 - Cacao

 bombastiská nádrž

23.12.2014 - Cacao

 nádrž znitovaná

23.12.2014 - Cacao

 nádrž zvarená v časovej tiesni

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »