Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1162 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Dolomity 6.5. - 12.5. 2003

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dolomity 6.5. - 12.5. 2003

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 19.

11.06.2003 - Freedom

Dolomity z Rakúskej strany.

11.06.2003 - Freedom

pohľad z Dobbiaca smerom na Cortinu d´Ampezzo.

11.06.2003 - Freedom

San Leonardo in Passiria

11.06.2003 - Freedom

priehrada v Auronze (Na mape označený číslom 3)

11.06.2003 - Freedom

pass tre Croci 1809 m.n.m. (Na mape označený číslom 2)

11.06.2003 - Freedom

Východná strana passu Prodoi. (Na mape označený číslom 6)

11.06.2003 - Freedom

pass Prodoi 2239 m.n.m. (Na mape označený číslom 6)

11.06.2003 - Freedom

Výhľad z južnej strany di Sella (Na mape označený číslom 5)

11.06.2003 - Freedom

pass di Sella  2244 m.n.m. (Na mape označený číslom 5)

11.06.2003 - Freedom

pass Gardena Grödner Joch 2121 m.n.m. (Na mape označený číslom 4)

11.06.2003 - Freedom

pred passom Gardena Grödner Joch (Na mape označený číslom 4)

11.06.2003 - Freedom

Cortina d´Ampezzo<br>
Pri spiatočnej ceste (7.5.2003) sa nám ukázala takáto nádherná panoráma.

11.06.2003 - Freedom

pass Falzarego  2105 m.n.m. (Na mape označený číslom 5)

11.06.2003 - Freedom

 pred passom Falzarego ...

11.06.2003 - Freedom

pass Duran  1601 m.n.m.  (Na mape označený číslom 4)<br>
 Na pass Duran viedla dosť úzka a nie veľmi kvalitná cesta, v niektorých úsekoch by bol problém vyhnúť sa aj osobnému autu.

11.06.2003 - Freedom

pár metrov za   passom Staulanza 1773 m.n.m. (Na mape označený číslom 3)

11.06.2003 - Freedom

pass di Giau 2236 m.n.m. (Na mape označený číslom 2) z druhej strany...

11.06.2003 - Freedom

Naša prvá zastávka bola pass di Giau 2236 m.n.m. (Na mape označená číslom 2)

11.06.2003 - Freedom

Naša prvá zastávka bola pass di Giau 2236 m.n.m. (Na mape označená číslom 2)

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »