ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Husqvarna NUDA 900R – hou hou hou...!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Husqvarna NUDA 900R – hou hou hou...!

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 52.

29.06.2012 - Masochista

Nuda-071
Nuda-071

29.06.2012 - Masochista

Nuda-002

29.06.2012 - Masochista

Nuda-021

29.06.2012 - Masochista

Nuda-006

29.06.2012 - Masochista

Nuda-028

29.06.2012 - Masochista

Nuda-015

29.06.2012 - Masochista

Nuda-099

29.06.2012 - Masochista

Nuda-386

29.06.2012 - Masochista

Nuda-252

29.06.2012 - Masochista

Nuda-391

29.06.2012 - Masochista

Nuda-076

29.06.2012 - Masochista

Nuda-128

29.06.2012 - Masochista

Nuda-175

29.06.2012 - Masochista

Nuda-130
Nuda-130

29.06.2012 - Masochista

Nuda-185

29.06.2012 - Masochista

Nuda-365

29.06.2012 - Masochista

Nuda-348

29.06.2012 - Masochista

Nuda-306

29.06.2012 - Masochista

Nuda-023

29.06.2012 - Masochista

Nuda-040

29.06.2012 - Masochista

Nuda-062

29.06.2012 - Masochista

Nuda-112

29.06.2012 - Masochista

Nuda-320

29.06.2012 - Masochista

Nuda-327

29.06.2012 - Masochista

Nuda-342

29.06.2012 - Masochista

Nuda-346

29.06.2012 - Masochista

Nuda-371

29.06.2012 - Masochista

Nuda-374

29.06.2012 - Masochista

Nuda-026

29.06.2012 - Masochista

Nuda-038

29.06.2012 - Masochista

Nuda-047

29.06.2012 - Masochista

Nuda-055

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »