ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Indian Summer 2010 – LADIS

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Indian Summer 2010 – LADIS

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 26.

30.04.2013 - zeze

Večerný Rossfeld, pohľad do Nemecka

30.04.2013 - zeze

Večerný Rossfeld - pohľad do Rakúska

30.04.2013 - zeze

Kaunertaler Gletscherstrasse - pohľad od priehradného múru

30.04.2013 - zeze

Kaunertaler Gletscherstrasse

30.04.2013 - zeze

Kaunertaler Gletscherstrasse a ozajstný ľadovec

30.04.2013 - zeze

06 Kaunertaler Gletscherstrasse - vodopád v doline

30.04.2013 - zeze

Susch, jesenná idylka švajčiarskeho vidieka

30.04.2013 - zeze

Flüelapass, východná rampa

30.04.2013 - zeze

Flüelapass, náhorná plošina pred záverom stúpania

30.04.2013 - zeze

Hrebeň okolo Piz Argient pri pohľade zo západnej rampy Berninapassu

30.04.2013 - zeze

Naháňačka s vláčikom, 80-kou na Berninapass

30.04.2013 - zeze

Klesanie z Forcola di Livigno

30.04.2013 - zeze

Stúpanie na Ofenpass, to vzadu by mohol byť Piz Daint

30.04.2013 - zeze

Ofenpass, západná rampa

30.04.2013 - zeze

Ladis, teplé inverzné ráno vo výške 1300m

30.04.2013 - zeze

Ladis, mrazivé jesenné ráno v doline

30.04.2013 - zeze

Umbrail-pomaly stúpame z hmly i hranice lesa

30.04.2013 - zeze

Umbrail, tak bude slnko

30.04.2013 - zeze

Umbrail a slnečné Stelvio

30.04.2013 - zeze

Pohľad zo Stelvia na Umbrail

30.04.2013 - zeze

Ortler zo Stelvia - povinná fotka z povinného miesta

30.04.2013 - zeze

Romantický záber, ale to dieťa si muselo v doline kus vytrpieť!

30.04.2013 - zeze

Pár serpentín radosti, a potom hodiny nervov

30.04.2013 - zeze

Passo Foscagno, tam kdesi v hmle je Bormio, a ešte ďalej možno Gávia

30.04.2013 - zeze

Lago di Livigno, neplánované ani raz, videné dvakrát!

30.04.2013 - zeze

Ova Spin, obzretie sa cestou do Zernez

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »