ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Jechal Slovák na Balkán

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Jechal Slovák na Balkán

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 27.

07.10.2010 - sacco

1. prvý hašišácky večer

07.10.2010 - sacco

2. ukrajinské jamy

07.10.2010 - sacco

3. moldavsko spod orecha

07.10.2010 - sacco

4. zľava, sprava cez obilie

07.10.2010 - sacco

5. bahnom utrápený HD

07.10.2010 - sacco

6. hurá žrádlo

07.10.2010 - sacco

7. momentka na Trojane

07.10.2010 - sacco

8. babinec, alebo pozor padá omietka

07.10.2010 - sacco

9. krajina okolo Trojanského prechodu, v diaľke vidieť pamätník na Őom

07.10.2010 - sacco

10. ten Apač z nej už spadol

07.10.2010 - sacco

11. je luxus po celom dni nocovať pri riečke

07.10.2010 - sacco

12. červenými skalami

07.10.2010 - sacco

13. Belogradčik mesto

07.10.2010 - sacco

14. pevnosť Kaletto

07.10.2010 - sacco

15. na najvyššom bode pevnosti

07.10.2010 - sacco

16. promiskuitná cesta pre pánov - z diery do diery

07.10.2010 - sacco

17. Nikica a spol.

07.10.2010 - sacco

18. srbská kotva, Dunaj a ja

07.10.2010 - sacco

19. kto by nechcel takto zaspávať

07.10.2010 - sacco

20. s odkrytou helmou takéto miesta milujem

07.10.2010 - sacco

21. Golubac

07.10.2010 - sacco

22. Železné vráta

07.10.2010 - sacco

23. hotel v Rumunsku

07.10.2010 - sacco

24. a ešte jedna aj so psíčkom

07.10.2010 - sacco

25. teplota ide ku 40°C, tak treba vetrať

07.10.2010 - sacco

26. porucha brzd v Temešvári

07.10.2010 - sacco

27. smutný záver cesty

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »