ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - KTM Freeride 250 R 2014 - takto si predstavujem "Frírajda"

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

KTM Freeride 250 R 2014 - takto si predstavujem "Frírajda"

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 60.

13.10.2013 - Masochista

002 KTM Freeride 250R
002 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

001 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

003 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

005 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

004 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

006 KTM Freeride 250R
006 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

024 KTM Freeride 250R
024 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

014 KTM Freeride 250R
014 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

020 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

028 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

031 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

029 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

027 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

040 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

055 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

041 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

042 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

047 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

043 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

039 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

052 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

054 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

053 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

051 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

048 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

061 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

056 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

037 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

044 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

036 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

046 KTM Freeride 250R

13.10.2013 - Masochista

058 KTM Freeride 250R

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »