ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Keď dve sú málo a štyri veľa - PIAGGIO MP3 300 LT Tourning

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Keď dve sú málo a štyri veľa - PIAGGIO MP3 300 LT Tourning

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 19.

05.01.2014 - brano1368

Pohľad z pod Tattier

05.01.2014 - brano1368

Až teraz si uvedomujem,že nemám ani jedno,ani dvoj ,ale troj-stopé vozidlo :P

05.01.2014 - brano1368

Výletujeme ...oddych smerom na Veľký Folkmár

05.01.2014 - brano1368

Potulky po Pieninách  s kamošovím Shadow-om

05.01.2014 - brano1368

Nočný pohľad na Emku

05.01.2014 - brano1368

Ešte jedna z pod Tatier

05.01.2014 - brano1368

Parkovanie z časti aj na chodníku nie je problém a to mi ani netreba použiť stojan :)

05.01.2014 - brano1368

Zas  s kamošom na cestách ...

05.01.2014 - brano1368

oddychujem

05.01.2014 - brano1368

Prístup k batožinovému priestoru....úložisko pod sedákom a zadnou kapotkou je spojené a tak je možné prenášať aj dlhšie predmety...

05.01.2014 - brano1368

Priestor pod sedadlom ...na pravej strane fotky vidieť aj kryt,kde výrobca umiestnil základné núdzové náradie

05.01.2014 - brano1368

pohľad zo zadu do otvoreného kufra

05.01.2014 - brano1368

Nádrž je umiestnená dole,aspoň je nižšie tažisko.Taktiež v strede vidieť aj páku ručnej brzdy a dole je ešte pedál nožnej brzy ,ktorý tak trochu bráni pohodliu pravej nohy ...

05.01.2014 - brano1368

Budíky

05.01.2014 - brano1368

Takto to vidím keď soférujem ...držiak gps je samozrejme dokúpený...no budem mu musieť nájsť iné miesto,kedže na tyčke od speťáku sa dosť chveje ...

05.01.2014 - brano1368

Ovládanie trip computeru je na pravej strane,spolu aj s páčkou blokvania pruženia

05.01.2014 - brano1368

Dve gombíky,ktorými sa ovláda otvránie podsedadlového priestoru a zadnej kapoty

05.01.2014 - brano1368

Tu bývam keď nejazdím ....

05.01.2014 - brano1368

A posledná ...

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »