ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Komoča 2009 alebo 850 km v sedlách 20-ročných MZ

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Komoča 2009 alebo 850 km v sedlách 20-ročných MZ

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 59.

19.10.2009 - DOHC555

 Precerpavanie  benzinu

19.10.2009 - DOHC555

 Precerpavanie benzinu

19.10.2009 - DOHC555

 prestavka na  pumpe

19.10.2009 - DOHC555

 Pestavka na pumpe

19.10.2009 - DOHC555

Komoča 2009 alebo 850 km v sedlách 20-ročných MZ

19.10.2009 - DOHC555

 Na pitstop v poli

19.10.2009 - DOHC555

 Odpadnuta stupacka

19.10.2009 - DOHC555

 V boxoch Siply clever

19.10.2009 - DOHC555

 technicka  zavada

19.10.2009 - DOHC555

 Technicka zavada

19.10.2009 - DOHC555

 NZ pred Tescom

19.10.2009 - DOHC555

 Ubytovanie s garazou

19.10.2009 - DOHC555

 Zraz Komoca 2009

19.10.2009 - DOHC555

 Mensia  technicka porucha

19.10.2009 - DOHC555

 Mensia technicka porucha

19.10.2009 - DOHC555

 Komoca 2009

19.10.2009 - DOHC555

 Cakanie v kolone

19.10.2009 - DOHC555

 Cakanie na vyjazd

19.10.2009 - DOHC555

 Vyjazd

19.10.2009 - DOHC555

 Milos na vyjazde

19.10.2009 - DOHC555

 Nase MZ-ty

19.10.2009 - DOHC555

 Vyjazd2

19.10.2009 - DOHC555

 V NZ  na namesti

19.10.2009 - DOHC555

 V NZ na namesti

19.10.2009 - DOHC555

 NZ namestie

19.10.2009 - DOHC555

 Megarace

19.10.2009 - DOHC555

 Megarace1

19.10.2009 - DOHC555

 Megarace2

19.10.2009 - DOHC555

 Megarace3

19.10.2009 - DOHC555

 Megarace4

19.10.2009 - DOHC555

 Megarace5

19.10.2009 - DOHC555

 Megarace6

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »