ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Korzika a Francúzske alpy 2006

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Korzika a Francúzske alpy 2006

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

30.03.2007 - todra

4700 km pred nami...

29.03.2007 - todra

Výhľad z kopcov nad Bastiou na námorný prístav. Jedna väčšia loď - pol mesta.

29.03.2007 - todra

Centrum mestečka CORTE je na brale v strede.

29.03.2007 - todra

Moja drahá a nad ňou skamenelý Pascal Paoli, nejaký korzický dejateľ

29.03.2007 - todra

Jazierko č.2 na riečke POLLISCHELU. Tu som skoro utopil ruksak, plávajúc a držiac ho nad hlavou.

29.03.2007 - todra

Do tohto vodopadu skakali miestni frajeri s rozbehom a urobili si z neho prírodný tobogán

29.03.2007 - todra

Vstup do národného parku pri kaskádach POLLISCHELU

29.03.2007 - todra

Výhľad na placaté ihličnany a okolité hory z COL DE BAVELLA

29.03.2007 - todra

Pravé bralo ktoré ohraničuje vstup do úzkeho prístavu mesta BONIFACCIO. Hore vykukujú kasárne Cudzineckej légie.

29.03.2007 - todra

Západný koniec brala BONIFACCIO. Tú dieru volajú Napoleónova čapica. Oni tam napoleóna vidia vo všetkom...

29.03.2007 - todra

Čln vplával do jaskyne a hore v jej strope sa zjavilo takéto prirodzené osvetlenie.

29.03.2007 - todra

Ľavé bralo prístavu Bonifaccio

29.03.2007 - todra

JZ pohľad smerom na Bonifaccio, pri ceste pobrežím do SARTENE.

29.03.2007 - todra

Bralo na ktorom sú postavené domy južnej časti BONIFACCIA

29.03.2007 - todra

Koniec Golfo de Porte, mestečko PORTE. Toto je liek na zimné depresie.

29.03.2007 - todra

Stúpanie z CORTE na Col de Vergio krásnou tichou a prázdnu krajinou.

29.03.2007 - todra

V plnej poľnej.

29.03.2007 - todra

ráno na trajekte do NICE.

29.03.2007 - todra

Východ slnka nad prístavom L'Ille Rousse 1

29.03.2007 - todra

Východ slnka nad prístavom L'Ille Rousse 2

29.03.2007 - todra

V skutočnosti až tento ostrovček - l'ille rousse dal meno celému mestu.

29.03.2007 - todra

Gorge de Daluise

29.03.2007 - todra

2802 metrov nad morom

29.03.2007 - todra

Vpravo, zarezaná v svahu, stúpa cesta ku Col d'Izoard

29.03.2007 - todra

Ďaľšia z chatiek REFUGE du NAPOLEON, pod Col d'Izoard

29.03.2007 - todra

Lac du Mt.Cennis

29.03.2007 - todra

Červení igráčikovia na Col de l'Iseran. Škoda toho počasia

29.03.2007 - todra

jak tam bolo dobreeeeeee.....

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »