ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Live: Novinky z Kolína naživo!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Live: Novinky z Kolína naživo!

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 113.

24.11.2008 - Awia

Dakarské špeciály na Intermot Kolín 2008

24.11.2008 - Awia

Dakarské špeciály na Intermot Kolín 2008

22.11.2008 - Awia

Suzuki SFV650 Gladius

17.11.2008 - Awia

Aprilia RSV4 Factory

17.11.2008 - Awia

Aprilia RSV4 Factory

17.11.2008 - Awia

Aprilia RSV4

17.11.2008 - Awia

BMW S1000RR

17.11.2008 - Awia

BMW S1000RR

17.11.2008 - Awia

BMW S1000RR

17.11.2008 - Awia

Kawasaki Ninja ZX-6R

17.11.2008 - Awia

Kawasaki Ninja ZX-6R

17.11.2008 - Awia

Suzuki GSX-R1000

17.11.2008 - Awia

Suzuki GSX-R1000

09.10.2008 - Awia

Aprilia Mana 850 SE

09.10.2008 - Awia

Aprilia RSV4

09.10.2008 - Awia

Aprilia RSV4 Factory

09.10.2008 - Awia

BMW R1200GS Adventure

09.10.2008 - Awia

BMW R1200GS by Wunderlich

09.10.2008 - Awia

BMW R800GS by Wunderlich

09.10.2008 - Awia

BMW-K1300GT

09.10.2008 - Awia

BMW-K1300R

09.10.2008 - Awia

BMW-K1300S

09.10.2008 - Awia

BMW-K1300S

09.10.2008 - Awia

Britsky SFV650 Gladius

09.10.2008 - Awia

Dainese Frentubo

09.10.2008 - Awia

Husqvana-SMR450

09.10.2008 - Awia

Husqvarna

09.10.2008 - Awia

MV Augusta F4

09.10.2008 - Awia

MV Augusta F4 Brutale

09.10.2008 - Awia

MV Augusta F4

09.10.2008 - Awia

Royal Enfield

09.10.2008 - Awia

Suzuki AN400 Burgman

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »