ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Madeira: ľahko je byť Indiánom, keď neprší

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Madeira: ľahko je byť Indiánom, keď neprší

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 107.

07.03.2023 - Kamilko

Funchal, dozvuky karnevalu.

07.03.2023 - Kamilko

Funchal, ulica lemovaná agátmi.

07.03.2023 - Kamilko

Indiánsky skaut.

07.03.2023 - Kamilko

V požičovni mali motorky tak za pol milióna.

07.03.2023 - Kamilko

Santana, skanzen.

07.03.2023 - Kamilko

Rybárska loď v Machico.

07.03.2023 - Kamilko

Boca da Encumenada, prvé zastavenie v horách.

07.03.2023 - Kamilko

Problémy s vodou tu len tak čoskoro mať nebudú.

07.03.2023 - Kamilko

Stará cesta nízko ponad vlny.

07.03.2023 - Kamilko

Severné pobrežie.

07.03.2023 - Kamilko

Severné pobrežie. Nová cesta s tunelmi vyššie po pobreží.

07.03.2023 - Kamilko

Severné pobrežie. Nová cesta, vľavo na stráni vidno zvyšky starej.

07.03.2023 - Kamilko

Porto Moniz, prírodné kúpalisko.

07.03.2023 - Kamilko

Porto Moniz, miestny motorkár.

07.03.2023 - Kamilko

Porto Moniz.

07.03.2023 - Kamilko

Flat-Track Racer 1200, ročník asi 2022.

07.03.2023 - Kamilko

Motorky na terase. Toto mini-parkovisko pre nás ako stvorené.

07.03.2023 - Kamilko

Vysušiť kým sa dá. Napokon sme zmokli len raz.

07.03.2023 - Kamilko

Zaparkujeme na terase nášho súkromného mini-parkoviska.

07.03.2023 - Kamilko

Všade rástli samé balóny.

07.03.2023 - Kamilko

Pohľad z okna kuchyne, samé balónovníky.

07.03.2023 - Kamilko

Domček s apartmánmi. Myslím, že boli len dva.

07.03.2023 - Kamilko

Odjazd ráno.

07.03.2023 - Kamilko

Z Funchal na Pico Arieiro.

07.03.2023 - Kamilko

Blízko Pico Arieiro.

07.03.2023 - Kamilko

Pico Arieiro keď je pekne.

07.03.2023 - Kamilko

Výhľady z Pico Arieiro.

07.03.2023 - Kamilko

Z Pico Arieiro na severnú stranu ostrova.

07.03.2023 - Kamilko

23 stupňov bola taká norma. Aj pocitovo.

07.03.2023 - Kamilko

Miradouro da Beira da Quinta.

07.03.2023 - Kamilko

Miradouro da Beira da Quinta.

07.03.2023 - Kamilko

Miradouro da Beira da Quinta.

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »