ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Marek Slobodník - Austrália a Oceánia 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Marek Slobodník - Austrália a Oceánia 2015

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 21.

24.04.2015 - Redakcia

3.5.2015 - Dnes už naozaj na 100% štartujeme! Na jawke neostalo ani kúsok nevyužitého miesta

24.04.2015 - Redakcia

1.5.2015 - Mam super duper nový tankvak iba za 2 dolare

24.04.2015 - Redakcia

29.4.2015 Ani stan, ani hamak...už iba na motorke budem spávať... inak Nuda v Perte  Ja som ready, ostatni este stale balia

24.04.2015 - marekNApionieri

23.4.2015 - Radkovi som včera zmaril plány a opravil spojku bez toho aby vyťahoval motor, tak rozoberá a vytahuje vsetko ostatne čo sa dá

24.04.2015 - marekNApionieri

22.4.2015 - OLEEE, OLE OLE OLE, OLEEEE!!!

24.04.2015 - marekNApionieri

19.4.2015 - Nenudím sa, len takmer tri týždne čakáme na autá a motorky tak si robím selfie z nohy...

24.04.2015 - marekNApionieri

19.4.2015 - Marek našel velmi velké pískovištĎ

24.04.2015 - marekNApionieri

19.4.2015 - Marek našel velmi velké pískovištĎ

24.04.2015 - marekNApionieri

17.4.2015 - Marcin je už s nami v Perthe! Ráno nám prišla sms ka z prístavu že v pondelok začnú autá čistiť...takže naše čakanie pomaly začína prekonávať to Guyanské...nič iné ako chladiť sa na motorke a pláži sa nedá

24.04.2015 - marekNApionieri

17.4.2015 - Marcin je už s nami v Perthe! Ráno nám prišla sms ka z prístavu že v pondelok začnú autá čistiť...takže naše čakanie pomaly začína prekonávať to Guyanské...nič iné ako chladiť sa na motorke a pláži sa nedá

24.04.2015 - marekNApionieri

15.4.2015 - NAŠE STROJE! ...jen nám je ještĎ nedají. Ale pohladili jsme je a čistící četa byla banda pohodá˛ŕ. Ten borec nalevo si už o trabantech vygooglal první poslední. Motorky nám p˛es agrokontrolu prošly, auta ne.

24.04.2015 - marekNApionieri

15.4.2015- Bon Scott tribute

24.04.2015 - marekNApionieri

14.4.2015 - Motáme sa po parku Pinnacles... Po odjazde zistujeme že 5 upozornení z 9 sme porušili ...slušné

24.04.2015 - marekNApionieri

14.4.2015 - Motáme sa po parku Pinnacles... Po odjazde zistujeme že 5 upozornení z 9 sme porušili ...slušné

24.04.2015 - marekNApionieri

14.4.2015 - Motáme sa po parku Pinnacles... Po odjazde zistujeme že 5 upozornení z 9 sme porušili ...slušné

24.04.2015 - marekNApionieri

14.4.2015 - Motáme sa po parku Pinnacles... Po odjazde zistujeme že 5 upozornení z 9 sme porušili ...slušné

24.04.2015 - marekNApionieri

13.4.2015 - Klokany

24.04.2015 - marekNApionieri

10.4.2015 - Čakáme na otvorenie kontajneru v krajine zázrakov

24.04.2015 - marekNApionieri

5.4.2015 - Som opäť v hre, cítim sa na 96 % fit a snaČ ma už nič nepoloží! No na motorke to ani nejde!

24.04.2015 - marekNApionieri

28.3.2015 - Za 3 dni letíme a mňa po očkovani prepadli hneď dva vírusy naraz...a ešte k tomu som včerajšiu nočnú návštevu na ugrente nenatočil

24.04.2015 - Redakcia

mapa

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »