Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Marseille a Provensálsko

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Marseille a Provensálsko

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 32.

27.07.2007 - MajoKE

P6291877

27.07.2007 - MajoKE

P6261849

27.07.2007 - MajoKE

P7011924

27.07.2007 - MajoKE

P7011927

27.07.2007 - MajoKE

P7082142

27.07.2007 - MajoKE

P7082138

27.07.2007 - MajoKE

P7032050

27.07.2007 - MajoKE

P7042070

27.07.2007 - MajoKE

P7011954

27.07.2007 - MajoKE

P7011974

27.07.2007 - MajoKE

P7011971

27.07.2007 - MajoKE

P7011966

27.07.2007 - MajoKE

P7011963

27.07.2007 - MajoKE

P7011962

27.07.2007 - MajoKE

P7011957

27.07.2007 - MajoKE

P7011955

27.07.2007 - MajoKE

P7011896

27.07.2007 - MajoKE

P7011909

27.07.2007 - MajoKE

Nimes

27.07.2007 - MajoKE

P7011897

27.07.2007 - MajoKE

P7022027

27.07.2007 - MajoKE

P7022041

27.07.2007 - MajoKE

Na tejo ulici sú predajne všetkých značiek.

27.07.2007 - MajoKE

Mestský  park

27.07.2007 - MajoKE

Mestský park

27.07.2007 - MajoKE

Marseille

27.07.2007 - MajoKE

P6261846

27.07.2007 - MajoKE

P6261847

27.07.2007 - MajoKE

P6261845

27.07.2007 - MajoKE

P6261831

27.07.2007 - MajoKE

P6291889

27.07.2007 - MajoKE

P7011977

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »