ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Motošpáz 2013, JAWA a YAMAHA na ceste do Francúzska

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Motošpáz 2013, JAWA a YAMAHA na ceste do Francúzska

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 45.

04.11.2013 - mildo123

prejdená trasa

04.11.2013 - mildo123

deň pred odjazdom

04.11.2013 - mildo123

Vyrážame

04.11.2013 - mildo123

roztrhnutá reťaz

04.11.2013 - mildo123

prvé tankovanie Rakúsko

04.11.2013 - mildo123

Highway king :)

04.11.2013 - mildo123

prvá noc

04.11.2013 - mildo123

každodenná pohodička

04.11.2013 - mildo123

šplháme nahor

04.11.2013 - mildo123

stroje

04.11.2013 - mildo123

Ondrej

04.11.2013 - mildo123

Milan

04.11.2013 - mildo123

oddychame

04.11.2013 - mildo123

kávička v 2000 mnm

04.11.2013 - mildo123

cik-cak

04.11.2013 - mildo123

a zas šplháme...

04.11.2013 - mildo123

stroje2

04.11.2013 - mildo123

cik-cak2

04.11.2013 - mildo123

after cik-cak2 :)

04.11.2013 - mildo123

spokojnosť z prvých 1000 km

04.11.2013 - mildo123

šotolinka

04.11.2013 - mildo123

hore šotolinkou

04.11.2013 - mildo123

pred tunelom

04.11.2013 - mildo123

tunel

04.11.2013 - mildo123

nálepka výpravy

04.11.2013 - mildo123

tunel

04.11.2013 - mildo123

ovce

04.11.2013 - mildo123

covody

04.11.2013 - mildo123

col de la bonette

04.11.2013 - mildo123

col de la bonette

04.11.2013 - mildo123

col de la bonette

04.11.2013 - mildo123

mokrý Maro

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »