ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Motorbike route Slovakia Caspian sea 2006

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Motorbike route Slovakia Caspian sea 2006

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 56.

02.01.2007 - Petko

Ranné prebudenie v rumunských Karpatoch (Rumunsko)

02.01.2007 - Petko

Rumunské ženièky (Rumunsko)

02.01.2007 - Petko

Karpatská idylka (Rumunsko)

02.01.2007 - Petko

Kadia¾ ïalej ?  (Rumunsko)

02.01.2007 - Petko

V Cricovskych pivniciach (Moldavsko)

02.01.2007 - Petko

Nákladný priestor lode (Niekde v èiernom mori..)

02.01.2007 - Petko

Lodná kniha návštev

02.01.2007 - Petko

Vylodenie (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Cesta prvej triedy  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

V neustálom obk¾úèení  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Šípkové Ruženky...  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Brodíme a brodíme... (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Zoznamovanie sa s pastiermi  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Vysokohorský noc¾ah  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Dedinka v údolí a biele domèeky... (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

V údolí rieky Mtkvari  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Kaòon rieky Mtkvari  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Cesta kaòonom  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Vardzia  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Cesty ako pri zbery repy...(Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Porada velite¾ov  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Smer Arménsko  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Cesta do iného sveta (Arménsko)

02.01.2007 - Petko

Arménsko

02.01.2007 - Petko

Jazero Sevan  (Arménsko)

02.01.2007 - Petko

Zruènos starých majstrov  (Arménsko)

02.01.2007 - Petko

Kláštor Haghapat  (Arménsko)

02.01.2007 - Petko

Pevnosť Ananuri (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

¼adovcová dolina  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Military high way  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Cesta ku kláštorom David Garedza  (Gruzínsko)

02.01.2007 - Petko

Kaspické zvlaženie (Azerbajdžan)

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »