ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Príď sa pozrieť na výstavu Motocykel 2007

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Príď sa pozrieť na výstavu Motocykel 2007

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 38.

12.04.2007 - Herghott

Hostesky v Yamahe...

12.04.2007 - Herghott

Hostesky v Yamahe...

12.04.2007 - Herghott

Hostesky v Yamahe...

12.04.2007 - Herghott

Hostesky v Yamahe...

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motocykel roka

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Ťažký život hostesky

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - FaDe a Widow

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Hyosung

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Na návšteve u Motoride.sk

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Motorideáci

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Zastavil sa aj Rasťo

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Tomáš Svitok, mladá nádej cestných motocyklov

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Tuli na návšteve

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Jaro Katriňák krstí knihu Motoride Expedition Egypt 2006

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Jaro Katriňák krstí knihu Motoride Expedition Egypt 2006

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Jaro KatriŐák v stánku Motoride.sk

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Tuli a Willi

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Hyosung

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Natálka a Yolanko

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - TTom

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Jaro KatriŐák

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Jaro nám ide krstiť knihu

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007

12.04.2007 - Herghott

Výstava Motocykel 2007 - Kawasaki

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »