ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Prepadnutie Bieloruska

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Prepadnutie Bieloruska

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 88.

10.12.2007 - MajoKE

P8200005

10.12.2007 - MajoKE

2.Moje, zašité miesto.jpg

10.12.2007 - MajoKE

3.Vstup do Brestu po vidieckej ceste.jpg

10.12.2007 - MajoKE

4.Brest Bieloruská banka.jpg

10.12.2007 - MajoKE

5.Čo je mokré...jpg

10.12.2007 - MajoKE

6.Brest-Múzeum lokomotív.jpg

10.12.2007 - MajoKE

7.Brest-Múzeum lokomotív.jpg

10.12.2007 - MajoKE

8.Brest-Múzeum lokomotív.jpg

10.12.2007 - MajoKE

9.Brest-Múzeum lokomotív.jpg

10.12.2007 - MajoKE

10.Brest-Múzeum lokomotív.jpg

10.12.2007 - MajoKE

11.Brest-Múzeum lokomotív.jpg

10.12.2007 - MajoKE

12.Brest vstup k pamätníku.jpg

10.12.2007 - MajoKE

13.Brest vstup k pamätníku.jpg

10.12.2007 - MajoKE

14.Brest vstup k pamätníku.jpg

10.12.2007 - MajoKE

15.Brest vstup k pamätníku.jpg

10.12.2007 - MajoKE

16.Brest vstup k pamätníku.jpg

10.12.2007 - MajoKE

17.Areál pevnosti.jpg

10.12.2007 - MajoKE

18..Areál pevnosti.jpg

10.12.2007 - MajoKE

19.Socha palziaceho sa obrancu k vode.jpg

10.12.2007 - MajoKE

20..Areál pevnosti.jpg

10.12.2007 - MajoKE

21.Areál pevnosti.jpg

10.12.2007 - MajoKE

22..Areál pevnosti.jpg

10.12.2007 - MajoKE

23.Výpadovka Brest-Minsk.jpg

10.12.2007 - MajoKE

24.Výpadovka Brest-Minsk.jpg

10.12.2007 - MajoKE

25.Mýto 2 USD a potom kdesi ešte 1.jpg

10.12.2007 - MajoKE

26.Nuda.jpg

10.12.2007 - MajoKE

27.Konečne.jpg

10.12.2007 - MajoKE

28.Centrum Minska.jpg

10.12.2007 - MajoKE

29.Centrum Minska.jpg

10.12.2007 - MajoKE

30.Centrum Minska.jpg

10.12.2007 - MajoKE

31.Centrum Minska.jpg

10.12.2007 - MajoKE

32.Centrum Minska.jpg

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »