ISSN 1336-6491 | Online: 1371 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31050
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18243)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria - Rakúske Alpy 2006 očami Atmana

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 12.

30.07.2006 - Atman

Tak toto všetko bolo treba naložiť a to sú len najnevyhnutnejšie veci

30.07.2006 - Atman

... A po troche snahy sa to takto pekne usporiadalo

30.07.2006 - Atman

Sedem hodín ráno a vyrážam na dovolenku

30.07.2006 - Atman

Prvé prísľuby nádherných hôr

30.07.2006 - Atman

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana

30.07.2006 - Atman

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana

30.07.2006 - Atman

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana

30.07.2006 - Atman

Príjemný oddych v chládku pri horskom potoku

30.07.2006 - Atman

Mýtnica pred Grossglocknerom - a šou sa začína

30.07.2006 - Atman

Malá zachádzka na vrchol Edelweissu je povinná zastávka, 
pohľad odtiaľ stojí za to, po ceste čo vidíte sa ide ďalej

30.07.2006 - Atman

A tadeto sme prišli

30.07.2006 - Atman

A sme v cieli, zastávka Grossglockner

 

Ostatné Galérie

A-day-2025-side

indien-demo-zv-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »