ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Test Honda NT 700 V Deauville

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Test Honda NT 700 V Deauville

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 27.

07.08.2006 - Herghott

4 Honda NT 700 V Deauville

07.08.2006 - Herghott

3 Honda NT 700 V Deauville

07.08.2006 - Herghott

1 Honda NT 700 V Deauville

07.08.2006 - Herghott

Motor z Transalpa je nenáročný a spoľahlivý

07.08.2006 - Herghott

Motor z Transalpa je nenáročný a spoľahlivý.

07.08.2006 - Herghott

Integrované padáky vedia zachrániť veľa

07.08.2006 - Herghott

Brzdy odvádzajú svoju prácu na výbornú

07.08.2006 - Herghott

Bezúdržbový kardan ušetrí mnoho času, peňazí a starostí

07.08.2006 - Herghott

Predpätie zadnej pružiny sa dá nastaviť jednoducho kolieskom

07.08.2006 - Herghott

Praktický pravý odkladací priestor

07.08.2006 - Herghott

Praktický ľavý odkladací uzamykateľný priestor (s príplatkovou 12 V zásuvkou)

07.08.2006 - Herghott

2 Honda NT 700 V Deauville

07.08.2006 - Herghott

O snahe konštruktérov znížiť vibrácie svedčia aj veľké závažia na rukovätiach

07.08.2006 - Herghott

Sériová koncovka má tichý zvuk, občas pripomínajúci naftový motor

07.08.2006 - Herghott

Veko pravého kufra sa otvára menej, cez otvor sa neprepchá integrálna prilba

07.08.2006 - Herghott

Veko pravého kufra sa otvára menej, cez otvor sa neprepchá integrálna prilba.

07.08.2006 - Herghott

Praktický tunel medzi kuframi

07.08.2006 - Herghott

Pravý kufor

07.08.2006 - Herghott

Ľavý kufor

07.08.2006 - Herghott

Priestor pod sedlom ponúka miesto iba na málo drobností a U-zámok

07.08.2006 - Herghott

Prístrojovka v noci

07.08.2006 - Herghott

Prístrojovka pri štartovaní

07.08.2006 - Herghott

Pohodlný posed jazdca

07.08.2006 - Herghott

Klopenie je radostným zážitkom

07.08.2006 - Herghott

Vo dvojici

07.08.2006 - Herghott

Pohodlný posed pre oboch pasažierov

07.08.2006 - Herghott

Turistika vo dvojici, tú má Deauvillka rada

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »