ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Tisíc slovenských bryndzovohaluškových

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Tisíc slovenských bryndzovohaluškových

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

18.08.2012 - zeON

Kiež by tú strechu iba niekto vygumoval z fotky

18.08.2012 - zeON

Hrádza Palcmanskej Maše

18.08.2012 - zeON

Nad prameňom Hrona

18.08.2012 - zeON

Tieto veľmi netancujú ale ani nie sú pri ceste

18.08.2012 - zeON

A tu je, aspoň pre mňa, krajšia verzia klasickej "Slovak Mototourist" fotografie

18.08.2012 - zeON

Pod Kráľovou Hoľou

18.08.2012 - zeON

Aspoň jeden zachmúrený záber z Čertovice

18.08.2012 - zeON

Na kúpanie to veru nebolo

18.08.2012 - zeON

Momentka z Liptova

18.08.2012 - zeON

"Obrnený" kostol v Liptovských Matiašovciach

18.08.2012 - zeON

Časť opevnenia zasahuje až do cesty

18.08.2012 - zeON

Moja huta

18.08.2012 - zeON

Priehrada vodnej nádrže Orava

18.08.2012 - zeON

Mračná sa pomaly trhajú

18.08.2012 - zeON

Večer nad Trstenou

18.08.2012 - zeON

Bývanie nad riečkou Oravica

18.08.2012 - zeON

Neviem prečo ale táto fotka sa mi veľmi páči

18.08.2012 - zeON

Druhý farebnejší prechod cez priesmyk Huty

18.08.2012 - zeON

Míting s Pachom

18.08.2012 - zeON

Krátka zastávka vo Východnej

18.08.2012 - zeON

Nad Tatrou sa zatiaľ neblýska

18.08.2012 - zeON

A pod Tatrami sa na GSe pohoďáči

18.08.2012 - zeON

Kežmarský hrad trochu netypicky uložený pod kopcom

18.08.2012 - zeON

Vo vnútri nájdete rôzne expozície aj múzeum veteránov

18.08.2012 - zeON

Na prechádzke Kežmarskými uličkami

18.08.2012 - zeON

Zvonica Baziliky Povýšenia svätého Kríža, no okrem toho v meste nájdete aj kopec iných kultúrnych pamiatok

18.08.2012 - zeON

Pred vstupom do Údolia Smrti

18.08.2012 - zeON

Tanky a delo v jednej z dedín

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »