ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Totálna prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Totálna prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

04.07.2006 - Herghott

1 Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

04.07.2006 - Herghott

2 Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

04.07.2006 - Herghott

3 Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

04.07.2006 - Herghott

4 Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

04.07.2006 - Herghott

6 Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

04.07.2006 - Herghott

7 Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

04.07.2006 - Herghott

8 Laufíky Thunderbike

04.07.2006 - Herghott

9 Predné sériové koleso s nižšou gumou

04.07.2006 - Herghott

10 Sedlo

04.07.2006 - Herghott

11 Vyosenie prednej remenice s brzdovým kotúčom a strmeňom Nissin

04.07.2006 - Herghott

12 Predná lampa Custum Chrome

04.07.2006 - Herghott

13 Predné strmene Tokico zo ZX-6R

04.07.2006 - Herghott

14 Zadná 280-tka Metzelera

04.07.2006 - Herghott

15 Stupačky USA Twins

04.07.2006 - Herghott

16 Hypercharger KüryAkyn

04.07.2006 - Herghott

17 Paľo

04.07.2006 - Herghott

18 Paľo

04.07.2006 - Herghott

19 Paľo

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »