Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1462 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31050
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18243)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria - Triumph Tiger 800 XC - adventure po Anglicky

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Triumph Tiger 800 XC - adventure po Anglicky

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 38.

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC
Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC
Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - predné brzdy so sytémom ABS

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - Prehľadná prístrojovka s kopou funkcií

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - Kryty rúčok mohli byť vyššie

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - kľuč pred nádržou a 12V zásuvka

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC -  Zapínanie hmloviek na držiaku ľavého spätného zrkadla

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - ochrana spodku motora je plastová

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - Vzhľadom kompaktný trojvalec, takéto niečo u konkurencie nenájdete

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - Do ľavého kufra pohodlne vojde integrálna prilba.

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - kufre sú v hornej časti zavesené do dvojice hliníkových hákov.

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - pohyblivá výkyvná opora zadnej časti kufrov

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - Plastové bočné kufre s hliníkovou povrchovou úpravou

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - zadné prepákovanie trochu presahuje spodnú hranu motora

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - pohyblivá výkyvná opora zadnej časti kufrov

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC - sedlo je výškovo nastaviteľné v dvoch stupňoch

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

28.11.2011 - Cacao

Triump Tiger 800XC

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Motozem

indien-demo-zv-05-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »