ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ukrajina - cesta na Krym a zpět očima Klasiky

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ukrajina - cesta na Krym a zpět očima Klasiky

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

21.08.2006 - Herghott

001 Odjezd

21.08.2006 - Herghott

002 obchod

21.08.2006 - Herghott

004 hrebenovka Mizgiria-Sinevir

21.08.2006 - Herghott

005 hrebenovka

21.08.2006 - Herghott

006 hrebenovka

21.08.2006 - Herghott

007 hrebenovka

21.08.2006 - Herghott

008 Kolocava

21.08.2006 - Herghott

010 offroud z Kolocavy

21.08.2006 - Herghott

011 Konec pevne cesty

21.08.2006 - Herghott

012 kemp beznadej

21.08.2006 - Herghott

012a

21.08.2006 - Herghott

013 prujezd rekou

21.08.2006 - Herghott

014

21.08.2006 - Herghott

016 tank

21.08.2006 - Herghott

017 dalnice

21.08.2006 - Herghott

018 dalnice

21.08.2006 - Herghott

020 servis Blade runner

21.08.2006 - Herghott

021 dilna servisu

21.08.2006 - Herghott

022 Oxanin dum

21.08.2006 - Herghott

023 Oxana a Denis

21.08.2006 - Herghott

024 nuda na Krymu

21.08.2006 - Herghott

025 step na Krymu

21.08.2006 - Herghott

026 opustena plaz s rybari

21.08.2006 - Herghott

026a

21.08.2006 - Herghott

027 Grand Canyon

21.08.2006 - Herghott

028 Grand Canyon

21.08.2006 - Herghott

030 Grand Canyon

21.08.2006 - Herghott

031 Lada

21.08.2006 - Herghott

032 Krymske vapence

21.08.2006 - Herghott

033 krymske vapence

21.08.2006 - Herghott

034 rak za 5 korun

21.08.2006 - Herghott

ukr2 004

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »