ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ukrajinská jednohubka II – hltači prachu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ukrajinská jednohubka II – hltači prachu

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 26.

04.05.2015 - satos

Nad Strazskym

04.05.2015 - satos

Nad Strazskym

04.05.2015 - satos

rabdziho coffee break

04.05.2015 - satos

vstup na planinu

04.05.2015 - satos

planina

04.05.2015 - satos

Na Planine

04.05.2015 - satos

Na Planine

04.05.2015 - satos

Na Planine

04.05.2015 - satos

ci prejdeme

04.05.2015 - satos

do tohto sa nam velmi nechce

04.05.2015 - satos

ako zlomit blaster 2

04.05.2015 - satos

 zas za ultra jazdcom

04.05.2015 - satos

06B Zacal nadherny zjazd

04.05.2015 - satos

06C a za nivou

04.05.2015 - satos

S ultra lahym jazdcom

04.05.2015 - satos

oddych

04.05.2015 - satos

oddych

04.05.2015 - satos

09A lahoda na ceste

04.05.2015 - satos

09B dedinskou cestou

04.05.2015 - satos

09C dedinskou cestou

04.05.2015 - satos

Sme v roku 1230

04.05.2015 - satos

Sme rodina

04.05.2015 - satos

11A Sme rodina

04.05.2015 - satos

11B Sme rodina

04.05.2015 - satos

do nepremokov a domov

04.05.2015 - satos

jablko po vylete na ukrajinu

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »