ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Výstava EICMA Miláno 2005

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výstava EICMA Miláno 2005

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 94.

21.11.2005 - Awia

VIDEO Pozri si video
Freestyle motocross<br />
MPEG-1 320x240 30fps CBR 500kbps, 6 sek. 500 KB

21.11.2005 - Awia

VIDEO Pozri si video
Freestyle motocross<br />
MPEG-1 320x240 30fps CBR 500kbps, 42 sek. 3.17 MB

21.11.2005 - Awia

VIDEO Pozri si video
Freestyle motocross<br />
MPEG-1 320x240 30fps CBR 500kbps, 5 sek. 438 KB

21.11.2005 - Awia

VIDEO Pozri si video
Freestyle motocross<br />
MPEG-1 320x240 30fps CBR 500kbps, 24 sek. 1.84 MB

21.11.2005 - Awia

Freestyle motocross

21.11.2005 - Awia

Freestyle motocross

21.11.2005 - Awia

Freestyle motocross

21.11.2005 - Awia

Freestyle motocross

21.11.2005 - Awia

Trialová show

21.11.2005 - Awia

Trialová show

21.11.2005 - Awia

Skúšobné jazdy Yamaha

21.11.2005 - Awia

Expozícia Harley Davidson

21.11.2005 - Awia

Expozícia Harley Davidson

21.11.2005 - Awia

Expozícia Harley Davidson

21.11.2005 - Awia

Expozícia Harley Davidson

21.11.2005 - Awia

Expozícia Husqarna

21.11.2005 - Awia

MV Agusta Brutale

21.11.2005 - Awia

firma Mitas

21.11.2005 - Awia

Kymco

21.11.2005 - Awia

Expozícia firmy Wunderlich

21.11.2005 - Awia

Expozícia firmy Wunderlich

21.11.2005 - Awia

Expozícia firmy Touratech - KTM LC8

21.11.2005 - Awia

Expozícia firmy Touratech - Desierto 2

21.11.2005 - Awia

Expozícia firmy Touratech - Desierto 3

21.11.2005 - Awia

Expozícia firmy Touratech - BMW 650 Dakar

21.11.2005 - Awia

Triumph Boneville

21.11.2005 - Awia

Triumph Sprint 1050 ST

21.11.2005 - Awia

Triumph Sprint 1050 ST

21.11.2005 - Awia

Triumph Sprint 1050 ST

21.11.2005 - Awia

Piaggio

21.11.2005 - Awia

CPI GTR

21.11.2005 - Awia

Expozícia značky Derbi

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »