ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Výstava Intermot 2006, Kolín

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výstava Intermot 2006, Kolín

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 51.

16.10.2006 - Herghott

Južný vchod do výstaviska Koelnmesse

16.10.2006 - Herghott

Honda CB 600 Hornet - prístrojovka

16.10.2006 - Herghott

Honda CB 600 Hornet - detail motora

16.10.2006 - Herghott

Honda CBR 600 RR - nabrúsená novinka

16.10.2006 - Herghott

Honda XL 1000 V Varadero - 3D nálepka

16.10.2006 - Herghott

Honda XL 1000 V Varadero - nová prístrojovka

16.10.2006 - Herghott

Honda XL 1000 V Varadero - po rokoch sa dočkalo aj odkladacieho priestoru v kapotáži

16.10.2006 - Herghott

Honda XL 1000 V Varadero - po rokoch sa dočkalo hliníkového krytu motora

16.10.2006 - Herghott

Honda XL 1000 V Varadero - prerobená zadná časť

16.10.2006 - Herghott

Honda XL 125 V Varadero

16.10.2006 - Herghott

Honda XL 125 Varadero

16.10.2006 - Herghott

Honda CBR 1000 RR dostala nové farby

16.10.2006 - Herghott

Honda 125 CBR

16.10.2006 - Herghott

Honda SH300i

16.10.2006 - Herghott

BMW G 650 X Country (vľavo), vpravo Moto

16.10.2006 - Herghott

BMW G 650 X Challenge

16.10.2006 - Herghott

BMW G 650 X Challenge

16.10.2006 - Herghott

BMW G 650 X Moto

16.10.2006 - Herghott

BMW HP2 Enduro

16.10.2006 - Herghott

BMW HP2 Megamoto - každý čakal, že HP2 bude sériovo aj v motardovej verzii

16.10.2006 - Herghott

BMW R 1200 R

16.10.2006 - Herghott

BMW R 1200 R - prístrojovka

16.10.2006 - Herghott

BMW K 1200  R Sport

16.10.2006 - Herghott

BMW K 1200 R Sport

16.10.2006 - Herghott

BMW K 1200 R Sport

16.10.2006 - Herghott

BMW R 1150 GS Charlyho Boormana, ktorá prešla celý svet

16.10.2006 - Herghott

Suzuki GSX-R 1000 K7

16.10.2006 - Herghott

Suzuki Bandit 1250 ABS

16.10.2006 - Herghott

Suzuki Bandit 1250 S

16.10.2006 - Herghott

Suzuki GSX-R 1000  K7

16.10.2006 - Herghott

Suzuki Burgman 200

16.10.2006 - Herghott

Kawasaki  Z1000

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »