Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1602 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Výstava Motocykl 2003

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výstava Motocykl 2003

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

20.03.2003 - Keso

Benelli Tornado

20.03.2003 - Keso

Mondial Piega

20.03.2003 - Keso

Ural  Vlk 750

20.03.2003 - Keso

Yamaha BT 1100 Buldog

20.03.2003 - Keso

Yamaha TDM 900

20.03.2003 - Keso

Expozícia značky Harley Davidson

20.03.2003 - Keso

Moto Guzzi Brewa

20.03.2003 - Keso

Aprilia Tuono Fighter 2003

20.03.2003 - Keso

Honda CBR 600RR

20.03.2003 - Keso

Kawasaki Z1000

20.03.2003 - Keso

Jawa 650 s motorom Rotax

20.03.2003 - Keso

Pre tých čo sa im zdá Honda GoldWing málo priestranná...

20.03.2003 - Keso

Yamaha showbike z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

20.03.2003 - Keso

Yamaha showbike z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

20.03.2003 - Keso

BMW trojkolka

20.03.2003 - Keso

Benelli Tornado

20.03.2003 - Keso

KTM 950 Adventure

20.03.2003 - Keso

BMW

20.03.2003 - Keso

Showbike z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

20.03.2003 - Keso

Showbike z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

20.03.2003 - Keso

Showbike z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

20.03.2003 - Keso

Showbike z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

20.03.2003 - Keso

Penz z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

20.03.2003 - Keso

Showbike z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

20.03.2003 - Keso

Showbike z výstavy Motocykl 2003 v Prahe

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »